ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 3 از 19 نخست 1234567813 ... آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 45 از 282
  1. #31
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    میلیارد ساعت بازی آنلاین روی شبکه xbl

    بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازیکنان شبکه Xbox Live از 10 سال گذشته تا کنون 2 میلیارد ساعت روی این شبکه آنلاین بازی کرده اند. آمار دقیق این ساعات 2.081.054.696 در بخش آنلاین بوده است. همچنین 603.549.497 ساعت نیز روی این شبکه فیلم و سرگرمی های مختلف دیده شده است.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  2. #32
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    دموی DmC عرضه شد

    دموی قابل بازی عنوان DmC از سوی Ninja Theory و Capcom روی شبکه Xbox Live و PSN عرضه شد که شامل 2 مرحله و یک مبارزه با Boss است. سایت OXM درباره این دمو نوشته که مبارزه با Boss در این بازی با روش های جدید همراه است.


    نویسنده:
    مجید نوردوست پردیس گیم
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  3. #33
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    نقد و بررسی های ”Far Cry 3” منتشر شدند

    سایت ها و مجلات مختلف عنوان ”Far Cry 3” را مورد نقد و بررسی قرار داند و هر یک نمرات خود را اعلام کردند. به طور کلی نمرات نشان دهنده یک عنوان ناب و عالی هستند. از نمرات خوب این عنوان می توان به نمره ”یوروگیمر” که نمره۱۰/۱۰ را به این عنوان داده است اشاره کرد. لیست کامل نمرات را پایین مشاهده می کنید:


    • CVG – ۹٫۴
    • Eurogamer – ۱۰
    • IGN – ۹
    • RPS – No score
    • Kotaku – “A Blast”
    • MondoXbox (Italy) – ۹٫۳
    • Canadian Online Gamers – ۹
    • GameTrailers – ۸٫۶
    • Videogamer – ۹
    • Strategy Informer – ۹
    • OXM – ۸٫۵
    • God is a Geek – ۹
    • Game Informer – ۹٫۵
    • GamesRadar – ۴٫۵/۵
    • Inside Games CH (Germany) – ۸۱/۱۰۰
    • Digital Spy – ۴/۵
    • ۹lives (Belgium) 92/100
    • Spazio Games (Italy) – ۹
    • Xboxlife (Denmark) – ۸٫۵
    • Hardcore Gamer – ۴/۵
    • Gamereactor UK-9



    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  4. #34
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    برگزاری کارگاه 'هوش مصنوعی بازی*های رایانه*ای' در انستیتو ملی بازی*سازی

    هوش مصنوعی در بازی*های رایانه*ای' – پنجشنبه- در انستیتوملی بازی سازی برگزار می*شود.

    به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای انستیتو ملی بازی سازی در جهت ارتقای سطح علمی بازی سازان و متخصصین نرم افزار، در حوزه مباحث فنی اقدام به برگزاری کارگاه های تخصصی هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای می کند.
    کار گاه تخصصی هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای دوم آذر – پنجشنبه- ساعت 16 با حضور استاد حجت جعفری در انستیتو ملی بازی سازی بنیاد بازی های رایانه ای برگزار می شود. خاستگاه هوش مصنوعی، تعاریف هوش مصنوعی، نگاه ها و رویکرد ها به هوش مصنوعی، ابزارهای معمول در هوش مصنوعی، آزمون تورینگ و اتاق چینی ها، نحوه نگاه به هوشمندی و انتظار طراحان بازی از هوش مصنوعی، مسیر یابی به عنوان یکی از فعالیت هایی که همه بازی ها به آن نیاز دارند ، بررسی الگوریتم های مسیر یابی معمول و راهکار های حل آن، در این جا روی یکی از جدید ترین راهکاری های برخورد با مساله مسیریابی یعنیnavigation mesh از مطالب مد نظر برای ارایه در این کار گاه است. در بخش دوم کارگاه تخصصی هوش مصنوعی به بحث تصیم سازی در عامل های هوشمند و برخی روش های موجود پرداخته می شود که ازاین جمله می توان به ماشین حالت، ماشین حالت سلسله مراتبی، مدل مارکوف و درخت های تصمیم اشاره کرد. در این کارگاه حاضرین با مفاهیم و چیستی هوش مصنوعی آشنا و یک دید کلی از هوش مصنوعی و کاربردهای آن در حوزه بازی های رایانه ای پیدا خواهند کرد و به تفاوت های هوش مصنوعی در محیط های آکادمیک و بازی های رایانه ای پی خواهند برد. همچنین با مسایل عمومی که در حوزه هوش مصنوعی در بازی ها رو به رو است به خصوص مسیریابی و راهکارهای برخورد با آن آشنا و قسمتی از مطالعات و تجربیات در حوزه هوش مصنوعی که شرکت فن افزار شریف صورت گرفته به اشتراک گذاشته خواهد شد. کارگاه تخصصی در سطح متوسط با ارایه مطلب به دانش آموخته های بازی سازی برگزار می شود. هزینه کارگاه تخصصی هوش مصنوعی برای علاقه مندان 150 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
    علاقه*مندان برای آگاهی بیشتر از کارگاه تخصصی هوش مصنوعی می توانند به آدرس اینترنتی انستیتو ملی بازی سازی- مراجعه کنند.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  5. #35
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    رکورد بازی متوالی شکسته شد ۱۳۵ ساعت cod !

    قسمت چند نفره بازی Call of Duty: Black Ops 2 تا جایی که بخواهید سرگرم کننده است ولی نه تا حدی که ۱۳۵ ساعت بازی را به صورت متوالی بازی کنید و نخوابید و در آخر خودتان هم زنده بمانید !

    یک گیمر استرالیایی به نام Okan Kaya توانست این رکورد بی نظیر را توسط به جا بگذارد و طولانی ترین ماراتن انجام بازی را برای خود به ثبت برساند.

    Kaya این رکورد را در مدت زمان هفت روز انجام داد به صورتی که بعد از هر ساعت بازی ۱۰ دقیقه استراحت می کرد .
    این رکورد بی نظیر و بزرگی است به صورتی Okan Kaya را در تمام جهان به شهرت رسانده است.
    در آخر باید دید بعد از ۱۳۵ ساعت بازی Call of Duty: Black Ops 2 آیا Okan Kaya هنوز هم دوست دارد در آینده این بازی را انجام دهد!
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  6. #36
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    سقوط اعتبار سونی به درجه "کمپانیهای بنجول"



    اهم اخبار مالی پیرامون شرکت سونی حکایت از عملکرد ضعیف در زمینه (بازاریابی و فروش) PS Vita و از دست دادن مبلغ 198 میلیون دلار دارد.امروز شرکت اعتبار سنجی Fitch رتبه اعتباری این شرکت ژاپنی را به دلیل " از دست دادن برتری تکنولوژیک در محصولات کلیدی و بالا رفتن ارزش ین ژاپن" کاهش داد. و با صدور یک هشدار اعلام کرد که ارائه یک برنامه قوی در جهت بازسازی مجدد (زیر ساختها) برای نجات این کمپانی ضروری هست.


    به گزارش فاینانشیال تایمز از توکیو آژانس اعتبار سنجی Fitch با استناد به دلایلی مانند عدم تاثیر بر بازار تکنولوژی , عدم ارائه محصولات قوی , بالا رفتن ارزش ین در برابر سایر ارزها و به وجود آمدن رقابت شدید از سوی کمپانیهای اپل و سامسونگ رتبه اعتباری سونی را با سه درجه کاهش از رتبه "BBB" به "BB" تنزل داد.

    گزارشهای رویترز حاکی از آن است که این اتفاق بعد از اعلام فروش اوراق قرضه از طرف سونی به منظور جمع آوری مبلغ 1.82 میلیارد دلار برای کمک به صندوقی برای خرید خدمات کلود گیمینگ GaiKai رخ داده است.

    Fitch در یک بیانیه رسمی در این باره گفت:


    "باور ما این است که ادامه عملکرد ضعیف در بخش سرگرمیهای خانگی و صدا و محصولات موبایلی و بخشهای ارتباطاتی ثبات و موفقیت در بخشهای موزیک و تصویر و .... سایر بخشها را خنثی خواهد کرد."


    رئیس بخش تحقیقات Fitch آقای Matt Jamieson درباره ارزیابی دوباره شرکت سونی گفت:


    "این تصمیم آسانی نبود اما شهرت آنها مورد خدشه قرار گرفته و مدت زیادی طول میکشد تا به روال قبلی باز گردد"


    همچنین این گزارش حاکی از آن است که سونی برای هفتمین سه ماهه متوالی اعلام کرده که در سه ماهه منتهی به سپتامبر با ضرر مالی مواجه بوده.اما در گفتگویی با رویترز Masahi Oda مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک Sumitomo Mitsui گزارش Fitch و نگرانیهای پیرامون آن را کم اهمیت جلوه داد.


    وی گفت:

    "سونی و پاناسونیک هر دو در تلاش برای بالا بردن سود عملیاتی و بازسازی زیر ساختهای خود هستند اما من تصور نمیکنم این وضع ادامه داشته باشد.سقوط از کسب و کار اصلی برای آنها یک مشکل خواهد بود اما ما در این مرحله نیستیم و من فکر میکنم نگاه Fitch بسیار منفی بوده"

    بر اثر همین ادعاهای منفی رویترز اعلام کرد که سهام سونی روز پنجشنبه در بورس فرانکفورت با کاهش 4.4% در صدی مواجه شده و گزارش Fitch بیان میکند که سونی جزو یکی از هفت تا از بدترین شرکتهای عضو بورس اوراق بهادار Nikki ژاپن بوده.

    بازی سنتر
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  7. #37
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    اسطوره ای که رو به نابودی است!

    نسل هفتم بازی*های رایانه ای همانند نسل*های قبل با خوبی*ها و بدی*های خود رو به پایان است و شرکت*های بزرگ مشغول در این صنعت خود را برای شروع نسل جدید آماده می کنند. سه شرکت مهم مشغول در بخش سخت افزاری این صنعت یعنی سونی، مایکروسافت و نینتندو مشغول آماده سازی کنسول*های جدید خود هستند. نینتندو رسماً کنسول جدید خود را از ماه*ها قبل معرفی کرده است و بزودی با عرضه Wii U آغازگر نسل جدید خواهد بود. دو شرکت دیگر هم گرچه تا به حال هیچ نمایش رسمی از محصولات جدید خود نداشته اند اما به نظر خیلی بعید می رسد که چیزی برای نمایش تدارک ندیده باشند و از ماه*ها قبل شایعات مختلفی در همین مورد هر از گاهی در فضای اینترنت پخش می شود که گواه درستی این مدعا است، چرا که از قدیم گفته اند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!
    همانطور که تمامی نسل*های قبل هرکدام ویژگی*ها مخصوص خود را داشتند نسل هفتم نیز با ورود خود تجربیات جدیدی را به ارمغان آورد. کنترل*های حرکتی و بخش بازی*های آنلاین کنسولی که در نسل*های قبلی به جز برخی تلاش*های شرکت SEGA عملاً خیلی مورد توجه سایرین قرار نگرفته بود در این نسل بسیار رونق یافت. برخی سبک*های بازی سازی مثل انواع شوتر*ها به خصوص شوتر*های اول شخص که قبلاً آن چنان توفیقی بر روی کنسول*های بازی نداشتند و عناوین با کیفیت آن*ها بر روی PC عرضه می*شدند بر رو کنسول*های جدید گسترش یافتند و عمده ی بازار این کنسول*ها را به دست آوردند. فروشگاه*های مجازی بزرگی چون XBOX LIVE و PSN بسیار گسترش یافتند و همین سرویس*های مجازی مجال ساخت و عرضه بازی*های Arcade و کم هزینه تر را فراهم ساختند. کیفیت بصری بازی*ها پیشرفت و شاید بتوان گفت جهش عظیمی داشت. امکانات سخت افزاری موجود بر روی کنسول*های جدید اجازه ی خلق تجربیات جدید و حتی بعضاً سبک*های جدید را فراهم کرد. اما با وجود این همه نکات مثبت این نسل نکات منفی هم در خود داشت. برای نمونه همانطور که انتظار می رفت، با گسترش بیش از حد برخی از سبک*های بازی سازی سایر سبک*ها مثل پلتفرمر مورد بی مهری قرار گرفتند. این نسل یک بدی بزرگ دیگرنیز داشت و آن هم زوال و نابسامانی بازار بازی سازی ژاپن بود که موضوع همین مقاله است.

    اگر شما هم جز افرادی باشید که تجربیات شما از بازی*های رایانه*ای تنها محدود به این نسل و کنسول*های XBOX360،PS3 و Wii نباشد، قطعاً با بازی*های ژاپنی خاطرات بسیاری دارید. در واقع اگر از هر نقطه ای از این صنعت شروع و کنکاش کنید امکان ندارد که در نهایت به ژاپن و شرکت*های ژاپنی و مخلوقات ناب آنها نرسید. به واقع کشور ژاپن خاستگاه این صنعت است و شاید به توان گفت بیش از نصف تاریخ پر پیچ و خم و طولانی دنیای بازی*های رایانه*ای به دست ژاپنی*ها رقم خورده است. تاریخی که با نام*هایی چون Atari،Nintendo و SEGA و قهرمانانی همچونMario و Sonic آغاز می*شود، با Metal Gear و Silent Hill رشد میکند و با Resident Evil 3 ،Shenmue و Shadow Of Clossus به اوج خود می رسد و اما در چشم بر هم زدنی با عناوینی همچون Resident Evil 6 و Ninja Gaiden 3 از عرش به فرش می آید. سوالی که اینجا به ذهن هر مخاطبی می آید این است که "این همه عزت و جلال چگونه در مدت کوتاهی به فنا رفت؟" و مهمتر از آن اینکه "آیا کسانی که تاریخ را ساخته اند،می توانند آینده را نیز در چنگال خود نگه دارند؟" جواب این سوال برای هر کسی هم مبهم باشد، برای یک شهروند ایرانی بسیار روشن است، چرا که با نگاهی به تاریخ کشورمان جواب دادن به این سوال براش مانند آب خوردن می*شود. اگر بخواهیم دلیل نزول صنعت و بازی*های ژاپنی را به درستی بیابم باید به دو مقوله متفاوت توجه کنیم. نخست دلیل رشد و موفقیت بازی*ها و شرکت*های ژاپنی در گذشته و دوم وضعیت امروزی صنعت بازی سازی.
    اما سوالی که قبل از بررسی دو عامل بالا باید به آن پاسخ داد این است که در زمانی که صنعت بازیسازی ژاپن روند پرشتاب سقوط خود رو پیش گرفته است و از سوی دیگر بازی سازان غربی روز به روز با افزودن بر محتوای بازی های خود و غنا بخشیدن به آن، آیا همچنان خلا عدم وجود بازی*های ژاپنی با کیفیت حس می*شود؟ آیا شرکت*های غربی توانسته اند این جای خالی را پر کنند؟ یا به طور کلی جامعه کنونی بازیکن*ها واقعا خواستار بازی*های ژاپنی هستند؟
    با مقایسه بازی*های ساخت غرب و ژاپن می توان به تفاوت عمده ی آن*ها پی برد. در واقع هنوز هم بخش عظیمی از بازیکن*ها به بازی*های ژاپنی علاقه*مند هستند اما در مواجهه با عناوین نه چندان با کیفیت ناچار به بازی*های غربی روی می آورند. کشور ژاپن فرهنگ بسیار غنی و منحصر به فردی دارد که هر مخاطبی در برخورد با آن مجذوب ویژگی*های خاص آن می شود. طبیعتاً محصولات دیجیتالی ژاپن نیزاز دیرباز تحت تاثیر این فرهنگ عجیب و عمیق بوده است. پایبندی شدید ژاپنی*ها به فرهنگ خود باعث شده است که حتی بازی*های ساخت این کشور نیز حال و هوای خاص خود را داشته باشد. در اصل اگر هر ویژگی منحصر به فرد بازی*های ساخت این کشور را مرور کنیم، به تاثیر فرهنگ این کشور در آن بازی خواهیم رسید. برای مثال قهرمان پروری و قهرمان محوری یکی از ویژگی*های این بازی*ها است که سبک و سیاق خاص خود را دارد. قهرمانان بازی*های ژاپنی با قهرمانان بازی*های ساخت غرب تفاوت عمده دارد. قهرمانانی که خلق می*شوند تا بمانند و می*مانند تا خاطره خلق کنند و خاطره خلق می*کنند تا اسطوره‎*هایی شوند از جنس بازی از جنس بازیکن.
    چالش برانگیزی، ارزش تکرار بسیار بالا، دیالوگ*های طولانی و... که گرچه در برخی بازی*های غربی هم دیده شوند اما از ویژگی*های خاص بازی*های ژاپنی هستند. البته این*ها تمام ویژگی*های خاص این بازی*ها نیست و تشریح و بررسی آن به نوبه خود نیازمند مقاله*ای مجزا و از حوصله بحث جاری خارج است. تمام این ویژگی*های خاص باعث می*شود که یک بازی غربی هرگز جای خالی یک بازی ژاپنی را پر ننماید. این ویژگی*های منحصر به فرد گرچه کمک شایانی به گسترش بازی سازی در ژاپن کرده است اما تنها یکی از عوامل موفقیت و توسعه صنعت بازی سازی در نسل*های پیشین بوده است، چرا که این فرهنگ و این ویژگی*ها هنوز هم در جای خود قرار دارند در حالی که بازی سازی این کشور سیر نزولی خود را طی می کند. موفقیت شرکت*های ژاپنی در گذشته را از یک نظر دیگر نیز می توان مورد بررسی قرار داد و آن هم مسئله انحصاری بودن تقریبی این صنعت در گذشته است. شروع صنعت بازی سازی از این کشور بود و سال*های سال سایر کشور*های جهان نقش چندانی در گسترش این صنعت نداشتند. نمونه مشابه آن صنعت خودروسازی کشور مان است که برای مدت زیادی در انحصار چند شرکت داخلی قرار داشته است و در جایی که محصولی در انحصار گروهی خاص قرار داشته باشد و مخاطب مجال انتخاب نداشته باشد نمی توان آن چنان در مورد رقابت بحث کرد و موفقیت بحثی نسبی خواهد بود. پدیده انحصاری بودن پیامد*های مختلفی به دنبال دارد. یکی از این پیامد*ها همانطور که گفته شد محدود تر شدن سلایق به نسبت تولیدات است. پیامد دیگر آن ایجاد مجال و فرصت برای رشد و گسترش تولید کننده*گان در صنعت مذکور است. همین امر در گذشته باعث شده بود که استعداد*های بزرگی نظیر میاماتو، سوزوکی، کوجیما و بسیاری دیگر از بین جوانان ژاپنی کشف شوند که آثار بزرگی را در این صنعت خلق کرده اند در حالی که اگر نگاهی به سال*های اخیر بیاندازیم، هیچ پدیده جدیدی از این کشور مطرح نشده است که خود یکی از عوامل سقوط صنعت بازی سازی شرق است. در این میان نیز معدود عناوین خوب ژاپنی ساخته شده در این نسل توسط همین بازی سازان کهنه*کار ژاپنی بوده است. در واقع صنعت بازی*سازی در نسل کنونی به دلیل حضور تعداد انبوه شرکت*های غربی، بسیار پر ریسک تر از گذشته شده است و همین امر باعث شده است که ناشران بزرگ ژاپنی به ندرت سرمایه خود را خرج نیروی*های ناشناخته جوان تر کنند که طبیعتاً فرصت ظهور پدیده*های جدید و افکار جدید را از ذهن*های خلاق این کشور می گیرد. در گذشته عمدتاً هر محصولی تولید می شد، در این کشور تولید می شد و همین امر مجال حضور بسیار پررنگ تر ژاپنی*ها در این صنعت را فراهم می کرد و طبیعتا هر از گاهی شاهد ظهور پدیده*های بزرگی همچون میکامی، کامیا و غیره بودیم.
    اکثر سبک*های بازی سازی موجود در ژاپن خلق شده اند و به جز بعضی سبک*های خاص مثل FPS و Strategy که بیشتر در غرب و با بازی*های غربی مفهوم خود را یافته اند، بقیه*ی سبک*های رایج برای اولین بار با بازی*های ژاپنی پای به دنیای بازی*های رایانه ای گذاشته اند و جدیت یافته اند. برای مثال سبک Open World 3D که با بازیهایی مثل Fallout3 و GTA4 به شهرت رسیده و طرفداران زیادی نیز در اکثر نقاط جهان به خود جذب کرده است و در سال شاهد بازی*های گوناگونی هستیم که در غالب این سبک عرضه می شوند، برای اولین بار با عنوان Shenmue اثر ارزشمند یوسوزکی بازیساز بزرگ ژاپنی پای به دنیای بازیهای رایانه ای گذاشت. همین سبک*های مختلف و آزادی عمل نیز یکی از عوامل موفقیت باز سازان ژاپنی در گذشته است، به این معنی که در گذشته که بازی*های رایانه ای آن چنان عمری نداشت هنوز بسیاری از ایده*های جالب دست نخورده باقی مانده بود. در حالی که امروزه با عرضه سیل عظیم بازی*ها در سال به ندرت می توان فکر و اندیشه و سبکی یافت که قبلا به فکر کسی نرسیده است. علاوه بر این همین سبک*های موجود نیز در سال با انبوه بازی*های مختلف بارها و بارها به سراغ گیمر*ها می آیند و قطعا محصولات ساخته شده با تعداد زیادی از بازی*های هم سبک مقایسه خواهند شد. البته این مشکل برای بازیسازان غربی نیز وجود دارد و میتوان آن را مشکل اساسی جامعه بازی سازی در حال حاضر دانست. همین تعداد زیاد بازی*های در حال ساخت در سبک*های مختلف باعث شده است که ژاپنی*ها حتی برای ساخت بازی در سبک*هایی که خود خلق کرده اند نیز با مشکلات عدیده ای روبرو بشوند. تنها بعضی سبک*های خاص مثل Fighting وجود دارد که هنوز شرکت*های غربی آن چنان به حیطه ی آن وارد نشده اند و عناوین نسبتاً با کیفیت در این سبک*ها در ژاپن تولید می شود ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت ورود غرب به این سبک*ها بازی*های ژاپنی به موفقیت خود در این سبک*ها ادامه دهند یا نه.
    اکثر مواردی که بالاتر توضیح داده شد مربوط به بخش توسعه بازی در ژاپن است، با این همه، این بخش تنها مسبب بخشی از مشکلات است و بخش اعظم مشکلات از سیاست*های اقتصادی ناشران ژاپنی نشات می گیرد. در واقع عدم عملکرد خوب ناشران ژاپنی در تحلیل شرایط موجود و غالب بر بازار بازی*های رایانه در دهه*ی گذشته بسیار مشکل آفرین بوده است. اکثر بازی*های ژاپنی ساخته شده در سال*های اخیر متاسفانه فروش چندان خوبی نداشته اند، حال چه عناوین باکیفیتی بوده اند چه بی کیفیت. برای مثال به مقایسه دو بازی Gears Of War و Vanquish می پردازیم. هر دوبازی در سبک شوتر سوم شخص ساخته و عرضه شده اند، گیم پلی هر دو بازی بر پایه کاور گیری و حمله استوار است، هر دوعنوان توسط تیم بسیار مجرب و باسابقه ی ساخته شده و اتفاقا هردو کیفیت بسیار خوبی دارند و نگاهی به میانگین امتیازات دو بازی گواه مدعاست، در سویی عنوان Gears Of War با تبلیغات مناسب ناشر بازی یعنی Microsoft روند رشد بسیار خوبی طی کرده است و در عرضه چند سال به یکی از مهمترین بازی*های نسل تبدیل شده است، به نحوی که در عرض چند سال سه نسخه از بازی عرضه شده است و چهارمین عنوان نیز در دست ساخت است و مجموع فروش سه نسخه اول از مرز 10 میلیون کپی نیز گذشته است. در سوی دیگر Vanquish با سیاست نادرست Sega به عنوان ناشر به موفقیت آن چنانی دست پیدا نکرد و مجموع فروش بازی به زحمت به 1 میلیون نسخه رسید تا جایی Sega را از ادامه کار بازداشت، در حالی که مسبب اصلی شکست بازی خود Sega بود و در این جا Platinum Games به عنوان سازنده وظیفه ی خود را به خوبی انجام داده بود. حال تصور کنید اگر Sega نیز مانند Microsoft از زمان معرفی بازی شروع به تبلیغ و مارکتینگ مناسب بازی می کرد، احتمالا بازی به جایگاه مناسبی دست پیدا می کرد. جالب تر اینکه اینجا مقایسه با عنوان بسیار خوش ساخت Gears Of War انجام گرفت در حالی که عناوین بسیار سطح پایین تر همچون Army Of Two نیز با سیاست*های بهتر روند به مراتب بهتری را طی کرده اند. مثال*هایی از این دست در بین ناشران ژاپنی زیاد است و اتفاقا Sega یکی از پردرآمدترین*ها بین ناشران ژاپنی است که نشان از سیاست*های بهتر این شرکت در قبال با سایر شرکت*های ژاپنی می دهد و با این منوال احتمالا حدس زدن وضعیت بقیه چندان دشوار نباشد.
    در کنار مارکتینگ نامناسب، عدم تمرکز سرمایه مناسب بر روی بازی*های در حال ساخت در ژاپن از طرف ناشران ژاپنی به نظر به مشکی اساسی تبدیل شده است. تقریبا 13 سال قبل شرکت Sega با صرف هزینه 70 میلیون دلاری اقدام به ساخت پرهزینه ترین بازی تاریخ تا آن زمان یعنی عنوان Shenmue کرد. هزینه*ای سرسام آور که تا سال*ها برای ساخت هیچ عنوانی صرف نشد. اما در این نسل نه تنها مبالغی در این حد در داخل ژاپن صرف ساخت بازی نمی شود، بلکه حتی حداقل سرمایه گذاری که در غرب برای ساخت عناوین درجه دو می شود نیز صرف ساخت بازی*های بزرگ ژاپنی نمی شود.
    طبیعتاً میزان کیفیت بازی ارتباط مستقیمی به میزان سرمایه گذاری انجام شده روی آن دارد. ناشران ژاپنی به جای حل چنین مشکلاتی شروع به الگو برداری از ناشران و بازی*های غربی می کنند و بعضاً سازنده*ها را مجاب به الگو برداری از بازی*های غربی و ساخت عناوین مشابه می کنند که در نهایت منجر به ساخت عناوینی همچون Resident Evil 6 می شود.
    Resident Evil 6 مثالی است که مشکل اخیر مطرح شده در مقاله یعنی عدم سرمایه گذاری مناسب را حداقل نداشته است و Capcom در این مورد سرمایه انسانی و مالی مناسبی را صرف ساخت پروژه کرده است. مارکتینگ بازی نیز در سطح خوبی قرار داشت و از طرفی به لطف شهرت فرنچایز، بازی به لحاظ مالی به موفقیت مناسبی دست یافت اما به لحاظ کیفی یک شکست عظیم برای Capcom و صنعت بازی سازی ژاپن بود. دلیل شکست کیفی این بازی به بحثی طولانی نیازمند است، اما به طور کلی آن را می توان در الگو برداری(بخوانید مجبور به الگوبرداری کردن) نامناسب دانست. موفقیت عناوینی همچون Call Of Duty شرکت Capcom را مجاب به الگو برداری نامناسب تحت فرنچایزی نامناسب تر کرد که نتیجه آن حتی از قبل از عرضه بازی نیز مشخص بود.
    همانطور که در طول مقاله اشاره شد غرب و شرق در روح و بطن بازی سازی با یکدیگر تفاوت دارند و هرگز نمی شود انتظار مشابه از دو مقوله ای که تفاوت*های اساسی با هم دارند داشت. اگر ناشران ژاپنی به جای اعمال فشار به بازی سازان این کشور، بستر*های لازم را جهت تولید عناوین با کیفیت تر در غالب سبک و اسلوب بازی سازی ژاپنی را فراهم کنند نتیجاتاً شاهد خلق عناوین با کیفیتی همچون Meta Gear Solid 4 و یا Bayonetta می شویم که به ترتیب گرچه عناوین هم سبکی همچون Splinter Cell و DmC دارند ولی به طور کلی به لحاظ روح و بنیان اثر تفاوت*های اساسی با آن عناوین دارند که نه تنها ارزش آن*ها را پایین نیاورده است بلکه موجبات خلق تجریه فوق العاده ای برای مخاطبان فراهم کرده است.
    امروزه اکثر ناشران ژاپنی فعالیت بین المللی دارند و تنها محدود به ژاپن نمی شوند. برای مثال Square Enix با خرید Edios فعالیت خود را در غرب از سال*های گذشته بسیار گسترده کرده است. اگر ناشران ژاپنی با ساماندهی ساسیت*های خود در قبال غرب عناوین غربی پسند تر را معطوف به سازنده*های غربی کنند و سازنده*های داخلی را مجاب به الگو برداری از شرکت*های غربی نکنند و فرصت و سرمایه کافی را در اختیار آن*ها بگذارند تا ایده*های خود را در غالب خاص خود به مرحله اجرا در آورند در آینده شاهد عناوین بهتری خواهیم بود. به این معنی که Call Of Duty*هایشان! را در غرب بسازند و بگذارند Resident Evil*ها با همان سبک و سیاق شرقی ساخته شود قطعا شاهد بازی*های بهتری خواهیم بود تا آنکه سعی کنند Call Of Duty را در غالب Resident Evil توسط افرادی که احتمالا با آن جو و سبک بازی*ها آن چنان آشنایی ندارند ساخته و عرضه کنند که در نهایت به سقوط خود و بازی*سازی ژاپنی دامن بزنند. البته بخش سخت افزاری صنعت بازی سازی ژاپنی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به بخش نرم افزاری دارد و هنوز هم 80 درصد بازار کنسول*ها در دست شرکت*های ژاپنی است اما در اینجا هم مایکروسافت با ورود خود در دو نسل گذشته چالش*های فراوانی را برای Sony و Nintendo به وجود آورده است و اگر در این زمینه هم سیاست*های مناسب از طرف این دو شرکت اتخاذ نشود شاید این دو شرکت نیز خیلی زود مثل Atari و Sega مجبور به ترک کنسول سازی شوند.
    هر آنچه که در طی این مقاله گفته شده تنها بخشی از مشکلات مطرح در سازمان بازی سازی ژاپن در دهه ی اخیر بوده است. بعلاوه مباحث مطرح شده صرفا برداشت نویسنده و تیم تحریره بر اساس داده*ها و بررسی*های انجام گرفته است و برای هر نمونه احتمالا بتوان مثال*های نقضی یافت و از این رو مبحاث این مقاله حالت نسبی دارد و به هیچ وجه ادعا و یا استنباط قطعی نیست.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  8. #38
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    کامیون حمل نسخه ی PC بازی Assassin’s Creed 3 دزدیده شد !

    به گزارش خبرگزاری Kotaku از سایت سوئدی EB ، محموله ی بازی Assassin’s Creed 3 نسخه PC که به مقصد هلند،بلژیک و لوکزامبورگ در حرکت بود توسط سارقانی که به ظاهر مسلح هم بوده اند،دزدیده شد !
    این اتفاق که در تاریخ ۱۴ نوامبر رخ داده جای تعجب دارد که به تازگی اعلام شده و Ubisoft هیچ خبری از آن نداد ولی در پی لو رفتن این قضیه ،این شرکت اعلام کرد این اتفاق هیچ تاثیری در توزیع بازی و یا رسیدن نسخه های پیش خرید شده (join or die edition) ندارد و بازی هایی هم که دزدیده شده اند تمامی سریال نامبرهایشان غیر فعال میشوند.
    اتفاقی مشابه به این مسئله در زمان عرضه ی Modern Warfare 3 رخ داد که محموله ای به سمت یکی از شهرهای فرانسه توسط دزدانی که مجهز به گاز اشک آور بودند در میان بزرگراه دزدیده شد.دزد هم دزدهای خارجی !
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  9. #39
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    تصاویر جدید و شخصیت های Metal Gear Rising: Revengeance

    اسکرین شات و آرت ورک های جدیدی از بازی Metal Gear Rising: Revengeance منتشر کرد که در ادامه می توانید مشاهده کنید

    Metal Gear Rising: Revengeance در فوریه ۲۰۱۳ فقط برای دو کنسول Xbox 360 و PS3 منتشر می شود










    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  10. #40
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    Black OPS 2 : راهنمای استفاده از اسلحه ها

    در Black Ops 2 تنوع اسلحه ها بیشتر از نسخه های قبلی به چشم می آید . شما با به پایان رساندن مراحل مختلف ، میتوانید اسلحه های مختلفی را فعال کرده و از آنها استفاده کنید. در این میان برخی از اسلحه ها که به SMG معروف هستند ، اسلحه هایی سبک و سریع و قابل حمل هستند.
    در ادامه شما میتوانید توضیحاتی درباره ی هر اسلحه را مشاهده کنید :
    *AK47-u (کلاشینکف) :

    در یک نگاه کلی میتوان کلاشینکف را یک اسلحه کارآمد و سریع دانست. نشانه گیری راحت ، خشاب نسبتا زیاد ، آسیب رسانی زیاد و سرعت و دقت قابل ملاحظه ، کلاشینکف را به یک اسلحه محبوب در Black Ops 2 تبدیل کرده است. گفتنی ست کلاشینکف بعد از اتمام مرحله ی Karma در دسترس خواهد بود. ( کل فشنگ قابل حمل = ۲۷۰ و هر خشاب = ۳۰ فشنگ )
    *Chicom CQB :
    درست است که این اسلحه دارای امکانات مدرن تری (شلیک رگباری با مدت زمان زیاد ) نسبت به کلاش میباشد ، اما میانگین آمار و محبوبیت آن کمتر است. علاوه بر امکاناتی که برای کلاش نام بردیم ، نشانه گیری لیزری و هدف یاب نیز از امکانات این تفنگ است. این اسلحه نیز بعد از اتمام مرحله ی Phyrrhic Victory در دسترس خواهد بود .(کل فشنگ قابل حمل = ۳۲۴ و هر خشاب = ۳۶ فشنگ)
    * MP5

    mp5 از همان ابتدا یک اسلحه دوست داشتنی و پرطرفدار بود . از نظر امکانات ، تفاوت زیادی با کلاش ندارد ، شاید بارزترین تفاوت آنها در میزان آسیب رساندن آنها به دشمنان باشد.(کل فشنگ قابل حمل = ۳۶۰ و هر خشاب =۴۰ فشنگ )
    *MSMC

    اسلحه ای زیبا و شکیل که بعد از اتمام مرحله ی Time and Fate در دسترس خواهد بود . از لحاظ ساختار نیز تفاوت زیادی با CQB ندارد .دید رفلکس ، نشانه گیری EOteach و…(کل فشنگ قابل حمل=۲۷۰ و هر خساب = ۳۰ فشنگ )
    * PDW_57

    تفنگی فرعی با مهمات زیاد که بعد از اتمام مرحله ی the Fallen Angel در دسترس خواهد بود.امکانات آن نیز فرق چندانی با کلاش ندارد . (کل فشنگ قابل حمل : ۴۵۰ و هر خشاب = ۵۰ فشنگ)
    * Skorpion EVO

    این تفنگ بالاترین میزان آتش را در میان تفنگ های یاد شده دارد . این اسلحه بعد از اتمام مرحله “Suffer With Me” در دسترس است . امکانات آن نیز مانند CQB است . (کل فشنگ قابل حمل : ۲۸۸ و هر خشاب = ۳۲ فشنگ )

    *UZI

    یوزی تفنگی ست که اکثر ما نام آن را شنیده ایم ، کلاسیک و دارای تحرک بالا که بعد از اتمام مرحله ی “ Celerium” دردسترس خواهد بود و امکاناتی نظیر کلاش را دارد .(کل فشنگ قابل حمل=۲۸۸ و هر خساب = ۳۲ فشنگ)
    *Vektor K10

    اسلحه ای با اثرگذاری بسیار زیاد بر روی دشمنان و شایدگفت مدرن ترین و با امکانات ترین اسلحه که بعد از اتمام مرحله ی Odysseus در دسترس خواهد بود . دید رفلکس ، نشانه گیری EOtech ، تعویض خشاب سریع ، نشانه ی میلیمتری ، چشم لیزری و …. (کل فشنگ قابل حمل = ۳۲۴ و هر خشاب = ۳۶ فشنگ)
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  11. #41
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    انتشاربازی های کامپیوتری جدید

    ازاول مهرتاالان
    fifa 13
    pes 13
    medal of honer wartfigher
    call of duty black ops 2
    halo 4 xbox 360
    need for speed mostwanted
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  12. #42
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    Just Cause 3 : برای PS4 و Xbox720 تایید شده است

    ه نسل جدید کنسول های بازی نزدیک و نزدیک تر میشویم و شرکت های بازی سازی از مدت ها قبل دست به کار شدن و در حال ساخت بازی برای تکنولوژی برتر و فراتر از این نسل هستن .


    رییس استودیوی بازی سازی AVALANCHE هم در مورد نسل بعد صحبت هایی کرده است "




    رییس این استودیو آقای Christofer در توییتر خود ایک عکس قدیمی از devkits ارسال کرده است .


    . به همراه یک متن کوتاه از صحبت هایی که انجام داده است .




    ادامه : ما حرکت خود را به سمت تکنولوژی نسل بعد کنسول ها آغاز کردیم و با نسل قدرتمند فعلی تقریبا وداع کردیم " حمل و نقل ما به سمت نسل بعد شروع شده است .


    مدت بسیار زیادی هست که شایعه شده ما در حال کار بر روی یک بازی جدید هستیم ... به احتمال زیاد این بازی ( Just Cause 3 ) خواهد بود ! . بنابراین " Just Cause 3 " برای نسل بعد کنسول ها تایید شده است
    .



    Just Cause 3 همراه با نسل بعد فرا خواهد رسید و به خوبی بر روی PS4 و X720 خودنمایی خواهد کرد .


    از این پس باید منتظر تایید بازی هایی برای نسل بعد باشید .


    شما چه انتظاراتی از Just Cause 3 دارید ؟ " می توانید به سایت مخصوص ما و این بازی رجوع کرده و نظرات خود را در مورد این فرانچایز بیان کنید .




    Just Cause 2 " قبلا در تاریخ مقرر برای هر سه پلت فرم اصلی منتشر شده است .
    پردیس گیم
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  13. #43
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    سال ۲۰۱۳ شاید از لحاظ تراکم بازی ها کمتر از سال جاری باشد ولی عناوینی که در سال آینده قرار است منتشر شود بدون شک جزو بهترین های صنعت گیم خواهد بود.

    برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.

    VN:R_U [1.9.20_1166]
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  14. #44
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    اولین بازی دنیای باز ایرانی به نام “سال*های سیاه” +

    استودیوی رسانا شکوه کویر سازنده*ی بازی های “قتل در کوچه*های طهران” و “گربه قجری” از بازی جدید خود به نام “سال های سیاه” پرده برداشت و دنیای بازی اولین سایتی است که تصاویری اختصاصی از بازی را در محیط اینترنت منتشر می کند.
    سال های سیاه یک بازی اکشن ماجرایی سوم شخص است که داستان کودتای سال ۱۳۳۲ را بر اساس اسناد سازمان امنیت ملی بریتانیا، MI6 و سازمان اسناد کشور روایت می کند. این بازی را می توان اولین بازی Open World ایرانی دانست. بازی در ایران و لندن رخ می دهد. شخصیتی که در مراحل ایران بازی می شود همان کاراگاه افشار از بازی قتل در کوچه های طهران است. در لندن نیز بازی با کریم پور شیرازی ادامه پیدا می کند. طبق گفته*ی سازنده*ها، بر روی هوش مصنوعی بازی بسیار کار شده است. برای مثال تمامی افراد موجود در شهر به رفتارهای شما عکس العمل نشان می دهند. برای مثال اگر به فردی که روزنامه می خواند تنه بزنید روزنامه اش می افتد. این بازی در حال حاضر توسط هزینه*ی استودیوی رسانا شکوه کویر ساخته می شود و فعلا ناشری برای بازی تعیین نشده است. در ادامه می توانید پوستر و تصاویری اختصاصی از بازی را مشاهده کنید.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  15. #45
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,821

    پیش فرض

    بازی/ماد ایرانی Wartime منتشر شد + لینک دانلود رایگان

    روز گذشته ماد/بازی Wartime که در سال ۹۰ به عنوان ماد برتر سال ایران انتخاب شد،به صورت یک بازی کامل منتشر شد.
    استودیو بازی سازی اپیدمیک در سال ۱۳۸۵ توسط آقایان مسعود و مبین معاوی تاسیس شد ، این استودیو از سال ۱۳۸۷ اولین پروژه ی خود را آغاز نمود و توانست در سال ۱۳۸۹ بازی ای با نام Wartime را به معرض نمایش بگذارد. Wartime توانست عنوان بهترین ماد/بازی سال ۱۳۹۰ را از آن خود کند ، داستان این بازی ادامه ای بر بازی Crysis Warhead بود که حتی توانست از این بازی هم فراتر رود و از نظر فنی پیشرفت چشم گیری داشته باشد. Wartime در سال ۱۳۹۰از حالت ماد خارج و به یک بازی مستقل تبدیل شد. با اضافه شدن رضا حسنی به اپیدمیک ، این استودیو مشغول گذراندن مراحل پیش تولید بازی جدید خود به نام Wartime 2 است که قرار است با موتور پر قدرت CryENGINE 3 ساخته شود.
    قابل ذکر است شرکت Crytek با ارائه ی Editor سندباکس در بازی های خود و همچنین در اختیار قراردادن نسخه ای از Cryengine به صورت رایگان از سایت اصلی خود،دست بازیسازان مستقل را برای استفاده از این موتور قدرتمند باز گذاشته است.به بازی هایی که از طریق ادیتور های ارائه شده ساخته شده اند،ماد گفته میشود.
    عنوان Wartime یک ماد از بازی Crysis Warhead می باشد که وقایع بعد از آن را روایت می کند. گرافیک بازی با استفاده از نسخه ی بهینه شده ی CryEngine 2 ساخته شده است و نوید یک گرافیک فوق العاده را می دهد.داستان بازی دقیقا پس از رخداد های کرایسیس وارهد اتفاق میافتد.در انتهای قسمت قبل شاهد بودیم نیروهای آمریکایی پس از جنگی سخت با دشمنان بیگانه و نیروهای نظامی کره ی شمالی تصمیم به ترک جزیره و عقب نشینی میگیرند.ولی در این میان گروهبان سایکو که سربازی شجاع و جسور است تصمیم میگیرد به جزیره بازگشته و کار سربازان کره ای را یک سره کند.از طرفی نیروهای بیگانه هر لحظه بیش از پیش در جزایر پیشرفت میکنند و اوضاع بسیار نابه سامانی را به وجود آورده اند.هدف اصلی گروهبان سایکو از بین بردن نیروهای کره ای و به خصوص رهبر آنها،کیم لی است که تمام اتفاقات بازی و بحرانهای به وجود آمده به خاطر کارشکنی و خودخواهی های این فرد است.سایکو برای جلوگیری و از بین بردن این فرد عازم مناطقی میشود که قبلا رهبر نیروهای کره ای در آنجا دیده شده است.این راه بسیار سختتر از قبل است و سایکو مجبور است یک تنه به دل صدها سرباز کره ای و همچنین سربازانی که به لباس نانو مجهز هستند بزند.در این میان بیگانگان در جای جای مناطق بازی حضور دارند و کار را برای پیشروی شما سخت میکنند.

    شما میتوانید نقد و بررسی این بازی را که به صورت اختصاصی فقط توسط گیمفا انجام شده در
    اینجا مطالعه کنید.
    همچنین این نقد به زبان انگلیسی در وب سایت Gamepur و همچنین فروم Gamespot قابل مشاهده است.


    شما میتوانید این بازی را هم اکنون به صورت رایگان دانلود کنید :
    دانلود DVD 1 به صورت پارت های ۱گیگابایتی:
    دانلود پارت ۱ : Multiupload Direct Link
    دانلود پارت ۲ : Multiupload Direct Link
    دانلود پارت ۳ : Multiupload Direct Link
    دانلود پارت ۴ : Multiupload Direct Link
    دانلود DVD 2 به صورت پارت های ۱گیگابایتی:
    دانلود پارت ۱ : Multiupload Direct Link
    دانلود پارت ۲ : Multiupload Direct Link
    سیستم مورد نیاز:
    OS
    : Windows XP / Windows Vista / Windows 7
    CPU :
    XP 2.8 Ghz or Faster / Vista 3.2 Ghz or Faster
    RAM:
    ۱ GB
    Hard Disk Space:
    ۶ GB of free hard disk space
    Video Card
    : Nvidia GeForce 6800 GT or Greater / ATI Radeon 9800 Pro
    DirectX®:
    DirectX 9.0
    منبع گیم فا
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
صفحه 3 از 19 نخست 1234567813 ... آخرین
نمایش نتایج: از 31 به 45 از 282

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •