ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 25 1234561121 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 15 از 375

موضوع: اخبار مذهبی

  1. #1
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    Icon100 اخبار مذهبی

    دوستان عزیز لطفا اخبار مذهبی و دینی خود را در این تاپیک قرار دهید
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  2. #2
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    پیشنهاد حجةالاسلام انجوی نژاد به مبلغین و هیئات مذهبی برای محرم 91
    بسم الله الرحمن الرحیم

    السلام علیک یا اباعبدالله الحسین



    به فضل خدا از بهمن ماه سال 90، یکی از دغدغه هایی که بنده داشتم کمبود رفتار دینی در جامعه*ی دینی*ای بود که اطلاعاتش تکمیل است. یعنی مردم کاملا نسبت به دین آگاهی دارند، اما رفتارهای دینی بروز پیدا نمی کند. و در زندگی و در نحوه و سبک زندگی مردم این دین دیده نمی شود.

    ما از اواخر سال 90 بحث روابط اجتماعی در اسلام را شروع کردیم، که تا پایان سال 91 طول می کشد و طبق فرمایشات دیروز حضرت آقا، که برای جوانان در خراسان شمالی صحبت کردند، خیلی خدا را شکر کردیم که در مسیر دغدغه هایی که آقا نسبت به جوانان و سبک زندگی*شان و کمبود رفتار دینی در جامعه دارند بودیم و در مسیر آن دغدغه ها بحثمان را مطرح می کردیم.



    بعنوان پیشنهاد؛


    دهه اول محرم، دهه ی بسیار پرشوری است؛ جمعیت کثیری می آیند و برای شنیدن هم می آیند، و تاثیر خیلی زیادی هم که خود فضای هیئت و حسینیه و مسجد، بر مخاطب دارد و تاثیر زیادی که خود اباعبدالله (ع) به فضل خدا عنایت می کنند، این دهه زمان بسیار مناسبی است برای ایفای نقش هیئات و وعاظ؛ در مسیر اینکه دغدغه های آقا را بخواهند عملی کنند و سبک زندگی را با رفتارهای اسلامی بخواهند بچینند ان شاءالله.

    پیشنهاد مشخص بنده این است که برای دهه*ی اول محرم امسال، یک عنوان واحد برای همه منبرها و سخنران*ها در تبلیغات دهه محرم داده بشود. یک عنوان واحد انتخاب بشود، به عنوان اولین کار یک*دست و جامع که قرار است در مسیر دغدغه های مقام معظم رهبری انجام شود و اسمش را بگذاریم «لبیک یا خامنه ای».


    مستمع دقیقا نمی داند در چه مورد قرار است صحبت کنیم و وقتی در جلسه می نشیند، تازه متوجه می شود لبیک ما دقیقا به کدام قسمت از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است.


    مبلغین عزیز بحث دهه اول را روی روابط اجتماعی در اسلام کار کنند که می شود همان سبک زندگی که آقا دیروز فرمودند.
    و این می شود اولین کار لبیکی متحد ِ با یک عنوان، برای وعاظ و هیئات مذهبی؛ که یک دفعه کشور مواجه می شود با تعداد زیادی هیئت و منبری که همه دارند یک بحث را مطرح می کنند و وقتی ورود پیدا می کنند به جلسه، می بینند دغدغه ی سبک زندگی ِ مقام معظم رهبری بوده است.

    ان شاءالله وقتی این کار انجام شد، و اگر عمری باقی بود، هیئات و وعاظ، سخنرانی ها و کارهای انجام شده با این موضوع را بفرستند که تبدیل به یک نرم افزار جامع شود و خود ما این کار را انجام می دهیم. وعاظی که برای جوانان صحبت می کنند، هرکدام از منظر خودشان سبک زندگی اسلامی را برای مردم بگویند، و این یک مجموعه ی بسیار کاملی می شود و کاملا قابل استفاده است و می شود روی آن کار کرد.


    و به عنوان پیشنهاد محتوایی، محتوایی که بنده خودم استفاده می کنم را برادران عزیزم عنایتی داشته باشند و از منظر خودشان این محتوا را بیان کنند.


    «روابط اجتماعی در اسلام»، کتاب بسیار جامعی است که آستان قدس رضوی در مشهد چاپ کرده و سال ها روی این قضیه کار کرده اند. بنده هم از این کتاب استفاده کردم و از منظر خودم و با حواشی و مطالعاتی که با آن ترکیب می کنم، مباحث را ارائه می دهم. و می تواند یک منبع خوب و مشخص باشد.

    کتاب «دغدغه های فرهنگی» که شامل دغدغه های مقام معظم رهبری است که در این چند سال جمع آوری شده، منبع خوبی برای محتوای انتخاب شده است.
    آیتم هایی که آقا در صحبت هایشان مشخص کردند، جست و جو پیرامون این آیتم ها در متون اسلامی، می تواند جزء منابع قابل استفاده برای منبر باشد.
    و همچنین فرمایشات دیگری که مقام معظم رهبری طی این سال ها داشتند و در سایت ایشان هم قابل دسترسی است.


    ان*شاءالله خداوند توفیق وحدت در زیر پرچم ولایت به ما عنایت کند.
    والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته.

    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  3. #3
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    پاسخ رائفي پور در مورد شلوار جين و كفش پاشنه بلند و...)

    بسم الله الرحمن الرحیم

    بار ها عرض کرده بودم که با وجود برنامه هایی که برخی شبکه های ماهواره ای در مورد حقیر پخش می کنند قصد پاسخ دادن به اراجیف آن ها را ندارم. لیکن مورد اخیر توسط برخی داخلی ها نیز دامن زده شد و اینگونه پنداشتم که عدم پاسخ به آنها در فضای داخلی به نوعی تایید تمامی گفته هایشان و از طرفی دیگر احترام به در خواست پژوهشگران عزیز میهنمان مبنی بر پاسخ به این مطالب باشد.


    چندی پیش در جریان جلسه پرسش و پاسخ یکی از برنامه هایم یکی از دانشجویان جوان و پژوهشگر در عرصه صهیونیزم اعلام نمود قصد ساختن مستندی در حوزه پوشاک دارد و از بنده خواست که همان جا در مقابل دوربینش (یک دوربین کاملا آماتور) در موضوع مذکور توضیحاتی دهم و بنده نیز با کمال میل پذیرفتم.


    اما ظاهرا شبکه من و تو در برنامه ای به تمسخر مستند ساخته شده توسط این جوانان می پردازد و گویا ایده این برنامه را از سایت خبری آینده نیوز می گیرد که به زعم خودش سخنان بنده را نقد کرده است. همچون روال سابق پاسخ من و تو را نمی دهیم لیکن جواب این سایت خبری را خواهیم داد که البته پاسخ اولی هم خواهد بود.


    لینک مقاله مذکور: http://www.ayandenews.com/news/30881

    و اما پاسخ:
    این سایت در بخشی از نقد خود آورده است:
    "اخیراً در سطح شبكه های اجتماعی فیلمی منتشر شده كه بخشی از گفته های رائفی پور در یك برنامه است و این شخص تحت عنوان استراتژیست به بیان این ادعاها می پردازد و بدون ارائه یك برگ سند علمی می گوید: «پوشاك تنگ و مردانه كه استفاده می شود. لباس زیر "مارك داری" كه استفاده می كنند؛ به لحاظ آفرینش اگر بیضه های مرد حرارتش با حرارت بدن یكی باشد، انسان عقیم شده و نمی تواند نسل خودش را ادامه دهد. به خاطر این ابدا نباید لباس تنگ پوشیده شود. این اتفاق دارد می افتد. لباس های بسیار تنگ می پوشند كه این تاثیر می گذارد روی نسل این طرف. اینها هدفمند دارد اتفاق می افتد.» البته در این كه شلوارهای آزادتر می تواند هم شكیل تر و هم برای اعضای بدن مناسب تر باشد. اما ایشان نمی گوید چند میلیون غربی از این طریق عقیم شده اند؟!"


    در پاسخ به این بخش از افاضاتشان باید گفت اولا سخنان حقیر همانطور که گفتم کوتاه و اختصاصی همان مستند بوده است
    و اما پاسخ پزشکی ما و البته سند علمی برای ایشان :


    بیضه ها عمده ترین غده جنسی در مردان هستند که در داخل کیسه بیضه ( اسکروتوم) قرار گرفته اند و علاوه برانسان در همهٔ پستانداران نر نیز وجود دارد.
    وظیفه اصلی بیضه ها تولید اسپرم (گامت نر) است. نکته مهم اینکه :برخلاف تخمدان های زن که در داخل شکمش واقع شده اند بیضه ها در کیسه ای در بیرون از بدن مرد قرار دارند ؛ علتش این است که فرآیند اسپرم سازی باید در محیطی خنک تر از بدن صورت گیرد ؛ دمای بیضه*ها باید در حدود ۳ درجه از دمای عمومی بدن (۳۷) کمتر باشد . در روی کیسه بیضهماهیچه*های صاف قرار دارند که به صورت غیر ارادی عمل می*کنند و هنگامی که دمای بیضه*ها از حد معمول پایین*تر برود، منقبض می*شوند و باعث می*شوند تا بیضه*ها به زیر شکم نزدیک شوند و گرم*تر شوند (اتفاقی که در هوای سرد رخ می دهد).

    اما وقتی هم که دمای بیضه*ها از حد معمول بالاتر برود ؛ مثل روزهای گرم و شرجی این ماهیچه*ها منبسط می*شوند و بیضه*ها از شکم فاصله می*گیرند تا خنک*تر شوند و شرایط برای اسپرم*سازی مناسب شود.


    آنچه خواندید نظر پزشکان متخصص در این حوزه است نه حدس یا گمان بنده که البته اندک مطالعات پزشکی نیز دارم ؛ ناگفته نماند در برخی افراد که به طور مادر زاد بیضه هایشان در داخل بدن قرار دارد به همین دلیل که دمای بدن عینا به بیضه ها منتقل می شود و هردو ، هم دما می شوند (37 درجه) احتمال عقیم شدن این افراد بسیار زیاد است و مصطلحا در پزشکی به ایشان بیماران "نهان بیضه" می گویند البته دانشجویان رشته های پزشکی و ژنتیک و حتی دامداری با این مطالب کاملا آشنا هستند ؛
    فلذا دلیل اصلی بالا رفتن احتمال عقیم شدن در مردانی که لباس های تنگ می پوشند همین است که این پوشش تنگ و چسبناک بیضه ها را به بدن نزدیک کرده و باعث هم دمایی می شود ؛ البته یکی از علل الشرایع اسلامی مبنی بر اینکه مردان آلت جنسی خود را پس از ادرار با آب سرد بشویند می تواند همین مطلب باشد. (مطالعه بیشتر در این مورد به خود شما عزیزان محول می گردد لیکن می توانید با سرچ کلید واژه بیماری"نهان بیضه " به تحقیق بیشتر در این مورد بپردازید).
    سایت زیر در این باره اطلاعات خوبی دارد:
    zojamuz.com


    در بخش دیگری از متن سایت مذکور (آینده نیوز) آمده است:
    " وی می افزاید: «شلوار جین؛ جین در انگلیسی یعنی "جن". شلوار لی آبی رنگ رو می گویند جین. دقیقاً یك تشبه به... (نا مفهوم و احتمالاً جن). یا اخیراً یك كفش هایی طراحی كردند كه یك متر! یك متر كه عذرمی خوام، یك وجب پاشنه داره و واقعاً در حد یك متر است، آن پاشنه شان! پنجه پا را تشبه می كند به جن، مثل سُم!
    ما دو سال پیش عكسش رو دیده بودیم و كار كردیم و واقعاً فكر نمی كردیم وارد كشور شود. اما شد.» در خصوص شلوارهای جین در انتها توضیح می دهیم.
    اما در خصوص كفش های پاشنه بلند ذكر همین نكته كافی است كه این كفش ها دهه های متمادی مورد استفاده است و دست كم از زمان كشف حجاب تاكنون در ایران وجود دارد و حتی در تصاویر كشف حجاب هم قابل رویت است و در این سال ها تنها قدری پاشنه اش بلند و كوتاه شده است. بهتر نبود به جای این توجیهات به برخی ضررها كه پزشكان درباره استفاده از این كفش ها بیان كرده اند، اشاره شود؟ "


    در پاسخ باید گفت : بنده ابتدا درباره همه کفش های پاشنه بلند سخن نگفته ام که بعد بگویم که دو سال پیش فهمیدیم که وارد ایران خواهد شد. آیا نویسنده متن قدری از قوه عاقله خود استفاده نکرده است که حداقل تا آنجا که عمر ما اجازه می دهد کفش های پاشنه بلند را در ایران دیده ایم و نیاز نبوده بگوییم دوسال است کفش پاشنه بلند دیده می شود؟ که سایت خبری مذکور مجبور شود بگردد و عکسی از سفر امان*الله خان و ثریا پادشاه و ملكه افغانستان به ایران و كفش پاشنه بلند خانم ها در دوره كشف حجاب پیدا کند.
    بلکه نظر بنده همان طور هم که در آن مستند اشاره کرده ام درباره کفش های جدیدی است که پاشنه بسیار بلندی دارد (در برخی موارد حدود 15 سانت) و حتی بنده به شوخی عرض می کنم یک متر که درباره آن مفصل صحبت خواهم کرد.
    اما در باره شلوار جین باید گفت: ظاهرا نویسنده متن ؛ فکر کرده که فقط خودشان می دانند به ساده ترین شکل ممکن یعنی سرچ عبارت " تاریخچه شلوار جین" می توان به گذشته آن پی برد و چنین مطلبی به ذهن ما نرسیده است و با وجود اینکه عده ای منتظر این هستند تا کوچکترین اشتباهی در صحبت های حقیر را به بمبی تبلیغاتی بدل کنند ؛ بنده می آیم و هرچه بخواهم می گویم تا به قولی سوژه دست ایشان بدهم.

    قبلا در جریان معرفی نمودن کمال الملک به عنوان فراماسونر و عضو فراموشخانه ، سایت بالاترین نیز کلی مزخرفات افاضه نمود که بعد از ظاهرا گوشزد توسط برخی محققین و افتادن دو هزاریشان مبنی بر صحت این مطلب سکوت اختیار کرد و ادامه نداد.
    بگذریم در رابطه با شلوار جین باید گفت:
    یکی از ابزار های قدیمی یهودیان برای جنگ روانی و پیشبرد اهدافشان مسئله تحریف کلمات است تا آنجا که قرآن عزیز نیز به آن اشاره می کند و در موارد مختلف می فرماید: يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِه (نسا 46/مائده 13/مائده41)
    مبنی بر این که یهودیان صدر اسلام از کلماتی استفاده می کردند که معنایی دو گانه داشت و همیشه معنای مد نظر آن ها هنگام استفاده از کلمات در واقع چیز دیگری بود.


    به عنوان نمونه آنطور که قرآن اشاره می فرماید: هنگام سخنرانی پیامبر اعراب از عبارت "راعنا" استفاده می کردند که بدین معنی بود: ای پیامبر مراعات ما را بکن و قدری آرامتر و مطابق با فهم ما سخن بگو.
    عجیب اینکه یهودیان ساکن در مدینه یعنی بني نضير ، بني قريظه و بنی قینقاع دقیقا از همین عبارت استفاده می نمودند منتها با مفهومی دیگر که عبارت بود از (راعنا = راع+ نا) به معنای " ای نادان ما " که از این طریق به حضرت رسول توهین می نمودند . این مسئله تاجایی ادامه یافت که خداوند آیه ای در همین زمینه نازل فرمودند و عملا به کلمه "راعنا" اشاره فرمودند.(نسا 46)


    نویسنده کتاب "مسیح یهودی و فرجام جهان" می گوید هنگامی که "پیوریتن ها" از انگلیس وارد قاره امریکا شدند تا می توانستند اسامی عبری و یهودی بر سرزمین ها گذاشتند ولی تا جایی که می توانستند از همین شیوه استفاده می کردند تا اعتراض مسیحیان را موجب نشود.
    به عنوان نمونه مراد آنها از عبارت dc در انتهای نام واشنگتن (washington dc) برخلاف اینکه گفته می شود (dc district of columbia) است در حقیقت مخفف (David's capital) بود که اولی به معنی "منطقه کلمبیا" و دیگری "پایتخت داوود" است.


    نکته جالب آنکه هم اکنون پسوند DC در انتهای نام شهر اورشلیم که از سوی صهیونیست ها استفاده می شود دقیقا به همین معناست (Jerusalem, D.C. =David's capital) و اشاره به پادشاهی قدرتمند پادشاه داوود دارد.


    مثال دیگر در این زمینه واژه "هالیوود" است که با اندکی تغیییر املائی معنای چوب مقدس (عصای حضرت موسی) را می دهد در حالی که در حالت اصلی "holly" به معنای چوب درخت راش است و "holy" به معنای مقدس.


    آنگونه که مستحضر هستید این یک ترفند قدیمی در میان یهودیان است و شگفتی قرآن در آنجاست که برای عمل اینها از فعل مضارع استفاده کرده است که در ادبیات قرآنی به مفهوم استمرار است و به این معنی که این شگرد همیشگی آنهاست.


    مراد حقیر در باره جین نیز دقیقا همین مورد بوده است ، و الا بنده به اندازه نویسنده دستپاچه آن متن و مجریان من و تو در انگلیس می دانم که می توان یک سرچ ساده با عبارت "تاریخچه شلوار لی یا جین" در اینترنت انجام داد و بعد فقط کافی است یک copy و paste نمایم (کما اینکه نویسنده مطلب مذکور دقیقا همین کار را کرده است).


    جالب اینجاست که نویسنده آن مطلب حتی متوجه صحبت های حقیر نشده و عبارت blue jinn را نفهمیده است و در متنش سه نقطه گذاشته است.
    عزیزان مستحضر هستند که صهیونیست ها (بخوانید یهودیت تحریف شده) از blue jinn (جن آبی) به عنوان راز هفتم از 13 راز نهان خود یاد می کنند و یاری گرفتن از "جن آبی" (شیاطین) از گذشته در میان ایشان رایج بوده است.


    وَ أَنَّهُ كانَ رِجالٌ مِنَ الْإِنْسِ يَعُوذُونَ بِرِجالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزادُوهُمْ رَهَقاً (سوره جن آیه 6)
    ترجمه : و اينكه مردمى از انس به مردمى از جن پناه مى‏بردند و همان ها باعث بيشتر شدن بدبختى انسان ها مى‏شدند.


    تشبه به شیاطین از آرزو های ایشان بوده است و البته ناگفته نماند آقای "لاوی" از یهودیان و صهیونیست های متنفذ در صنعت پوشاک بود که توانست این لباس "لباس جین" را عملا جهانی کند و جالب اینکه نویسنده مقاله مذکور خودش نیز در انتهای متنش بی آنکه بداند و بخواهد و او را بشناسد به این فرد اشاره نموده است.


    متن مذکور:" بعد از جنگ، تولید كننده های معروف پوشاك از قبیل رانگلر(wrangler) و لی(lee) شروع به رقابت با لوی (levi) برای در دست گرفتن بازار جهانی كردند."


    درباره کفش هایی با پاشنه خیلی بلند باید گفت حدود دوسال بود که ما متوجه این مدل سازی شدیم(البته کار آنها سال ها قبل آغاز شده بود) در این پروژه آرام آرام این کفش ها عملا از کفش هایی با پاشنه بسیار بلند به سُم (hoof) بدل گشت و بنده نسبت شیوع به این مسئله در کشور هشدار دادم و عرض کردم این پروسه قبلا در غرب استفاده شده و جواب داده است .به عزیزان پیشنهاد می گردد عبارت های زیر را در بخش تصاویر موتورهای جستجو گر سرچ فرمایند خودشان متوجه مطلب خواهند شد:


    hoof shoes
    lady gaga hoof shoes
    alexander mcqueen hoof shoes
    hoof shoes mcqueen
    claw shoes
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  4. #4
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    سازنده فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) به یک سال زندان محکوم شد
    سازنده فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) به یک سال زندان محکوم شد
    دادگاهی در آمریکا سازنده فیلم موهن به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را به یک سال زندان محکوم کرد.
    مذهب نیوز به نقل از مهر _ قاضی دادگاهی در شهر لس آنجلس با اعلام این خبر گفت نیکلا باسیلی ناکولا در اتهاماتش گناهکار شناخته شده است.

    بر این اساس از جمله اتهامات این فرد جعل اسناد و مدارک بوده است. سازنده فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) در حالی به یک سال محکوم می شود که مدعی العموم درخواست دو سال زندان را برای وی کرده بود.


    هر چند گفته می شود صدور حکم زندان برای این فرد ارتباطی با ساخت فیلم مذکور توسط وی ندارد، با این حال بازداشت وی پس از اعتراضات گسترده مسلمانان به این اقدام موهن، خلاف این ادعا را نشان می دهد.


    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  5. #5
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    غبارروبی ضریح مطهر حضرت ابوالفضل توسط آیت الله نوری همدانی
    حضرت آیت الله نوری همدانی که در کشور عراق به سر می برد با حضور در آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) مضجع مطهر و نورانی ایشان را غبار روبی کرد.
    مقارن با نماز ظهر و عصر امروز حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حضرت اباالفضل(ع) با جمعی از خدام و کارگزاران حرم حضرت عباس(ع) به محل استقرار آیت الله العظمی نوری همدانی حاضر شدند و شخصا از این مرجع تقلید دعوت کرد تا جهت غبار روبی مضجع شریف حضرت اباالفضل العباس(ع) رهسپار کربلا شود.
    حضرت آیت الله نوری همدانی و هیئت همراه با حضور در شهر کربلا با استقبال روحانیون، مردم و کارگزاران حرم حضرت اباالفضل(ع) قرار گرفت و پس از آن، به دست این مرجع تقلید قفل درب ضریح مطهر حضرت عباس(ع) گشوده و ایشان برای غبار روبی وارد ضریح شد.
    این مرجع تقلید پس از ورود به ضریح، ضمن اقامه نماز و مشارکت در غبار روبی در خصوص جایگاه شخصیت حضرت ابالفضل العباس(ع) گفت: حضرت عباس(ع) جایگاه رفیعی از علم، ادب، شجاعت و ایثار و بصیرت و از خود گذشتگی دارند که همه اینها برای ما درس است.
    این مرجع تقلید اذعان داشت: حضرت ابالفضل(ع) فداکاری های بسیاری انجام دادند و جان خود را در راه اسلام و امام حسین(ع) گذاشتند.
    حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارادت مردم ایران به حضرت اباالفضل(ع) افزود: در دوران دفاع مقدس چه بسیار افرادی بودند که از ایشان تاسی گرفته و فاتح الفتوح شدند و امروز نیز چه بسیار جوانانی که در ماه محرم شور حسینی به پا می دارند.
    شایان ذکر است در پایان این مراسم معنوی پرچم سرخ گنبد حرم حضرت ابالفضل(ع) به آیت الله العظمی نوری همدانی اهدا شد.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  6. #6
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    نماینده سازمان ملل خشونت و تبعیض علیه شیعیان اندونزی را محکوم کرد
    ییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل خشونت و تبعیض علیه شیعیان اندونزی را محکوم کرد.


    ناوی پیلای، کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر روز سه شنبه اعلام کرد که با رهبران اقلیت شیعه در اندونزی دیدار کرده است.



    وی در جاکارتا، پایتخت اندونزی، به خبرنگاران گفت: پس از شنیدن خبرهای مربوط به حملات خشونت آمیز، آواره کردن مردم بیگناه، ابطال کارت های هویت و سایر اشکال تبعیض و خشونت علیه شیعیان واقعا آشفته شدم.



    طبق گزارش گروههای حقوق بشر آزار و اذیت شیعیان اندونزی از سال 2008 آغاز شده است.



    پیلای افزود: اگر اندونزی اقدام عاجلی برای مقابله با خشونت ها علیه اقلیت های دینی صورت ندهد فرهنگ مدارا و همزیستی مسالمت آمیز در این کشور از میان خواهد رفت.



    مسلمانان شیعه در اندونزی اخیرا هدف حملات و تبعیض های بیشماری قرار گرفته اند به نحوی که تنها در ماه آگوست دو نفر کشته و دهها خانه متعلق به شیعیان نیز در حملات دسته جمعی وهابیون ویران شد.



    سخنگوی پلیس جاوای شرقی در تاریخ 27 آگوست گفته بود که دو نفر شیعه ای که به قتل رسیدند با داس مورد حمله قرار گرفته بودند. یک نفر از آنان دیروز و در همان محل حادثه فوت کرد و دیگری نیز امروز صبح از دنیا رفت.



    در 26 آگوست نیز پانصد روستایی که بیشتر آنان با کاردهای بزرگ خود را مسلح کرده بودند به گروهی از دانش آموزان شیعه در شهر سامپانگ در منطقه جاوای شرقی حمله کردند که در جریان آن شش نفر از شیعیان زخمی و 39 خانه نیز ویران شد.



    به گزارش دیده بان حقوق بشر در دسامبر سال 2011 نیز حدود پانصد شیعه مجبور شدند روستای خود را در منطقه نانگ کرنانگ به علت حملات وهابیون ترک کنند.

    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  7. #7
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    رمز تأثير*گذاری قرآن، بيان هنرمندانه متناسب با فرهنگ و نياز مخاطب است
    حجت*الاسلام والمسلمين سيدمهدی تقوی، گفت : فضای مجازی را سريع*ترين راه انتقال معارف دينی دانست و تصريح كرد: فضای مجازی نه تنها فرصتی برای تبليغ معارف دينی است بلكه تهديدی نيز محسوب می*شود؛ بنابراين بايد از فرصت*ها به بهترين نحو استفاده و تهديدها را مديريت كرد.

    وی با بيان اينكه معارف دينی و الهی از حقيقت عالم و فطرت انسانی نشأت گرفته است، اظهار كرد: چنانچه اين معارف دينی با هنر و زيبايی بيان شوند، به طور قطع مؤثر خواهند بود به طوری كه هر شخصی اگر يكبار با اين معارف و مباحث آشنا شود ارتباط مستمر خود را حفظ خواهد كرد. امام رضا(ع) نيز در اين خصوص می*فرمايند: اگر مردم زيبايی سخن ما را می*دانستند از ما تبعيت می*كردند.


    مديرعامل خبرگزاری ايكنا با تأكيد بر ضرورت ارائه معارف اسلامی متناسب بر نياز روز، رمز تأثيرگذاری قرآن را بيان هنرمندانه معارف، متناسب با فرهنگ و نياز مخاطب دانست و خاطرنشان كرد: چنانچه معارف اسلامی در راستای پاسخ به نيازمندی*های روز مناسب*سازی شوند و متناسب با فرهنگ مخاطب به شكلی هنرمندانه و هماهنگ با نيازها ارائه شوند، قطعاً در راستای رسيدن به اهداف الهی و دينی مؤثر واقع می*شوند.


    حجت*الاسلام تقوی اظهار كرد: بر اساس روايات اسلامی، كمی از حق، كوهی ار باطل را كفايت می*كند؛ بنابراين در صورتی كه حق به*طور هنرمندانه بيان شود همه باطل را كنار می*زند و خود را تثبيت می*كند.


    وی با بيان اينكه قرآن، گوهر يكدانه*ای است كه مشابه ندارد، تصريح كرد: كافی است سخن حق قرآن به زيبايی از طريق فضای مجازی منتقل شود در اين صورت اين فضا در اختيار ما قرار خواهد گرفت. همگرايی و همدلی هنرمندان و اهل دين و معرفت در راستای رسيدن به اين هدف مقدس بيشترين تأثير را خواهد داشت.


    مديرعامل خبرگزاری ايكنا با اشاره به نااميدی فراگير در سطح دنيا، اظهار كرد: در حال حاضر سرخوردگی جهانی نمايان شده است، اما چون راه ديگری پيش روی خود نمی*بينند به همين شرايط تن داده*اند، اين در حالی است كه اكنون سخن جمهوری اسلامی ايران سخنی تازه است.


    به گفته وی، دشمنی نسبت به جمهوری اسلامی ايران بيش از گذشته افزايش يافته است و علت آن، ديده شدن موفقيت بيش از گذشته اين نظام در سطح جهان است؛ چراكه اكنون اين نظام به يك ابر قدرت معنوی، فرهنگی، سياسی و مديريتی تبديل شده است.


    حجت*الاسلام تقوی خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ايران به فضل پروردگار، ايمان مردم و عشق آنان به قرآن و اهل بيت(ع) موانع را يكی پس از ديگری كنار زده و عظمت آن روز به روز در عرصه جهانی بيشتر هويدا می*شود.

    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  8. #8
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    اتحاد ايران و مصر موجب قدرت جهان اسلام می*شود
    سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ديدار جمعی از فيلمسازان مصری كه عصر امروز، چهارشنبه 24 آبان*ماه، در اين وزارتخانه صورت گرفت ضمن ابزار خرسندی نسبت به فراهم آمدن شرايط برای اين ديدار گفت: اميدوارم كه شناخت و آشنايی نسبت به فرهنگ و هنری ايرانی در نتيجه اين سفر بيشتر شود و اين جمع بتوانند با آگاهی كامل نسبت به آنچه كه در جامعه ايرانی می گذرد به كشور خود بازگردند.

    وی به بيداری اسلامی كه طی دوسال اخير در بخش وسيعی از منطقه اتفاق افتاده اشاره كرد و گفت: همانگونه كه شما از اين تحولات صورت گرفته خوشحال شديد ما نيز با كمال مسرت آنچه را كه شما و ساير كشورهای عربی به آن دست زدند دنبال می*كرديم به ويژه تحول در كشور دوست و بردار مصر كه با فرهنگ و تمدنی كهن تأثير فراوانی در جهان اسلام و عرب دارد.


    حسينی تصريح كرد: همواره علاقه*مند به برقراری ارتباط و ايجاد تعاملی سازنده ميان دو كشور در ابعاد فرهنگی و هنری بوديم و در آن زمان كه اين رابطه قطع بود بسيار ناراحت بوديم و آرزو می كرديم كه شرايط تغيير كند كه بحمدالله اكنون شاهد چنين مسئله*ای هستيم.


    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: هر گاه در ميان مردم ايران به ويژه طبقه روشنفكر و دانشگاهی صحبت از مصر و تمدن اين كشور می*شود ناخودآگاه اذهان به سوی انديشمندان، محققان، قاريان، روزنامه*نگاران و امروز سينماگران معطوف می*شود.


    وی افزود: ما بر اين اعتقاديم كه ايران و مصر اگر در كنار هم باشند می*توانند برای جهان اسلام و حتی بشريت بركت بياورند چرا كه اين دو كشور با وجود سابقه غنی و كهن تمدنی دارای مشتركات فرهنگی و دينی فراوانی هستند كه می*تواند به قوت و قوام جامعه اسلامی منجر شود.


    حسينی با اشاره به انتشار كتاب «انديشه سياسی متفكران مسلمان» گفت: مطالب اين كتاب مصداقی است بر اين ادعا كه دو كشور مسلمان مصر و ايران با وجود تمدن غنی و كهن خود می*توانند در تمامی ابعاد از جمله فرهنگی و هنری الگويی برای همه مسلمانان در سرتاسر جهان باشند چرا كه اگر مطالب اين كتاب را كه در 19 جلد منتشر شده است به سه بخش تقسيم كنيم يك سوم آن مربوط به متفكران و انديشمندان مصری می*شود، يك سوم اختصاص به متفكران و انديشمندان ايرانی دارد و يك سوم مابقی مربوط به كل جهان اسلام است.


    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سال 1993 ميلادی سفری به مصر داشتم و از همان تاريخ ميزان عشق و علاقه مسلمانان مصری به انقلاب اسلامی، امام(ره) و مردم ايران را از نزديك مشاهده كردم و بايد به اين مسئله اشاره كنم كه اين دو كشور همانگونه كه دارای مشتركات ملی و مذهبی هستند يك دشمن مشترك نيز دارند كه همانا رژيم صهيونيستی است و طبيعی است كه ايادی استكبار نخواهند اين دو قدرت جهان اسلام در كنار هم باشند چرا كه منجر به اتحاد و همبستگی همه مسلمانان خواهد شد.


    وی تأكيد كرد: ما از همان ابتدای انقلاب اسلامی شعار انسجام و وحدت ميان ملت مسلمان را مطرح كرديم و اميدواريم كه در فصل جديد اين وحدت و همبستگی تحقق پيدا كند كه نمونه بارز آن برگزاری هفته فرهنگی تونس بود كه هفته پيش در تهران برگزار شد و اميدواريم كه در آينده نزديك شاهد برگزاری چنين هفته*ای برای كشور مصر باشيم.


    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به ويژگی*های سينمای ايران بعد از انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: سينمای ايران پيش از انقلاب سينمای وابسته، پيرو و مطيع فرهنگ غرب ود اما اكنون به مرتبه*ای رسيده است كه به زعم بسياری از ناظران در ميان 10 سينمای برتر جهان قرار دارد.


    وی گفت: سينما در كشورهای اسلامی بايد از آنچه كه در سينمای هاليوود در جريان است متفاوت باشد چرا كه سينمای غرب متمايل به تمايلات نفسانی است و اكنون جسارت را به جايی رسانده كه به مقدسات اسلامی جسارت می كند و ساحت پيامبر (ص) را مورد هتك حرمت قرار می*دهد.


    حسينی افزود: به همين دليل خط سينمای ايران را از هاليوود و سينمای غربی جدا كرده*ايم و برمبنای اعتقادات و باورها و تفكرات منبعث از تاريخ اسلام و قصص انبيای الهی كارهای بزرگی در زمينه ساخت فيلم و سريال*های تلويزيونی به انجام رسانديم كه مطلوب هر انسان جويای حقيقتی است و ايران و مصر بايد تجارب خود را در اين زمينه به اشتراك بگذارد تا با سينمای امريكايی و صهيونيستی كه هدفی جز برآوردن مطامع سياسی را ندارد مقابله كنيم.


    وی در پايان به قطع پخش شبكه*های تلويزيونی ايران اشاره كرد و گفت: اين كار به اين دليل است كه آنها نمی*خواهند پيام مردم ايران كه سرشار از آزادی و صلح پايدار براساس مفاهيم اسلامی است را بشنوند و اخيراً با انتخاب مجدد اوباما می*بينيم كه تحريم*ها بيشتر هم شده است و حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نيز در برگرفته كه به نظر می*رسد اين قبيل كارها تنها برای جلوگيری از بسط و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی در دنيا صورت می گيرد.


    اين گزارش حاكی است همچنين در اين نشست برخی از سينماگران مصری به بيان ديدگاه های خود در مورد دستاوردهای سينمايی ايران پرداختند و خواستار همكاری و تعامل بيشتر سينمای و رسانه ای با ايران شدند.

    گزارش تصويری نشست را اينجا ببينيد
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  9. #9
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    پخش اینترنتی دروس حوزه به زبان اردو و ترکی
    جواد جوادی، مدیر مؤسسه فرهنگی صدای بهار، گفت: باهدف ارتباط عالمان با عالمان و برقراری ارتباط زنده اینترنتی حوزه*های علمیه قم، مشهد، نجف و شهرستان*ها، فعالیت*های مدرسه فقاهت به زودی گسترش می*یابد.

    وی با بیان این که فعالیت*های مدرسه فقاهت در بخش بین*المللی در حال گسترش است، تصریح کرد: هم*اینک هفت درس از دروس فقه و اصول علمای حوزه علمیه لبنان در حال پخش است که به زودی این آمار به سیزده درس خواهد رسید.


    جوادی یادآور شد: البته این دروس با تاخیر کوتاه مدت حدود دو تا سه ساعت به صورت صوتی در اختیار کاربران قرآن می*گیرد و فایل متنی آن نیز حدود شش ساعت در سامانه اینترنتی این مدرسه به روز رسانی می*شود.


    وی همچنین از پخش دروس فقه و اصول علمای حوزه علمیه به زبان*های اردو و ترکی استانبولی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: ان شاالله به زودی این موضوع عملیاتی می*شود.


    جوادی افزود: با توجه به این که بخش عمده*ای از طلاب حوزه علمیه در افغانستان، هندوستان و پاکستان مشغول به تحصیل هستند و برای آن*ها امکان حضور در دروس حوزه علمیه قم ممکن نیست به همین دلیل برخی دروس را به زبان*های اردو و ترکی استانبولی پخش خواهیم کرد.


    مدیر صدای بهار خاطر نشان کرد: برخی از عالمان دینی در کشورهای مختلف حضور دارند که آن*ها به دروس حوزه علمیه دسترسی ندارند و ما تلاش خواهیم کرد تا حدودی این نیاز را به مرور زمان برطرف کنیم و همه عالمان از این مباحث علمی و حوزوی بهره بگیرند.


    وی یادآور شد: در گام اول دروس رسائل و مکاسب یا کفایتین در مباحث فقه و اصول را برای طلاب سطوح عالی حوزه سایر کشورهای اسلامی فراهیم خواهد کرد و در آینده نزدیک دروس مقدمات همچون لمعتین را به این مباحث می*افزایم.


    شایان ذکر است، در حال حاضر درس حضرات آیات جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرای، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 به صورت زنده پخش می شود.


    همچنین درس آیت الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی از حوزه علمیه مشهد، درس آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ازحوزه علمیه اهواز، درس حضرت آیت الله مظاهری از حوزه علمیه اصفهان و درس آیت الله تهرانی ازحوزه علمیه تهران به صورت زنده در اختیار طلاب و فضلای حوزه قرار می*گیرد.


    گفتنی است، طلاب با استفاده از نرم*افزار مدرسه فقاهت می*توانند در دروس حوزوی به صورت زنده شرکت کنند و درس استاد را از طریق رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل است بشنوند

    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  10. #10
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    حجت*الاسلام سید محمد سعیدی صبح پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون دینی در مناسبت*های مذهبی که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد، از مبلغان، مداحان و شاعران آئینی خواست که از بیان مباحث سیاسی تفرقه افکن خودداری کنند.

    وی هیئت*های مذهبی را بازوی قدرتمندی برای مرجعیت شیعه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر لزوم آسیب*زدایی از برنامه*های عزاداری تاکید کرد: سنت*های ناروا اگر تبدیل به عادت شوند، از بین بردن آنها بسیار دشوار است، بنابراین سنت*های باطل باید به صورت کارشناسی شده شناسایی شوند تا برای از بین بردن آنها کار فرهنگی انجام شود.


    امام جمعه قم با تشریح برخی بدعت*های عزاداری اظهار کرد: هر برنامه*ای که معرفت دینی و فطرت الهی مردم را تحت تاثیر منفی قرار دهد و انسان را از مسیر عبودیت منحرف کند جزو سنت*های ناروا محسوب می*شود و هر برنامه*ای که انسان را به اصل دین متوجه کند سنت صحیح است.


    حجت*الاسلام سعیدی بر ضرورت جلوگیری قاطعانه از بروز سنت*های باطل تاکید کرد و گفت: باید با آسیب*هایی که می*خواهند به سنت و عادت تبدیل شود با قاطعیت برخورد شود.


    تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اظهار امیدواری کرد که در روز هشتم محرم که روز منتسب به حضرت علی اکبر(ع) است اجتماع عظیم جوانان عاشورایی شکل گیرد و صداوسیما نیز زمینه پخش زنده این مراسم را فراهم کند.


    وی در پاسخ به اظهارات رئیس شورای هیئت*های مذهبی در مورد جمع آوری بنرهای و پارچه*نوشته*های هیئت*های مذهبی توسط نیروهای خدمات شهری اظهار کرد: اگر بناست برای عزاداری سیدالشهدا(ع) پرچمی بالا برود، نباید این پرچم*ها توسط دیگران پائین بیاید.


    حجت*الاسلام سعیدی گفت: پرچم*ها و نمادهای متناسب با شئون مذهبی و عزاداری باید در جای جای شهر وجود داشته باشد و تشخیص اینکه چه پرچم*ها و نمادهایی باید نصب شود بر عهده ستاد شئون مذهبی در مناسبت*های فرهنگی است.


    وی اضافه کرد: ما باید هر خانه، مسجد یا حسینیه*ای که خیمه عزا بر پا کرده است افتخار کنیم.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  11. #11
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    دارالقرآن علامه طباطبايی در قم افتتاح می*شود
    دارالقرآن علامه طباطبايی با حضور آيات عظام مكارم شيرازی، جوادی آملی، سبحانی و همچنين رئيس مجلس شورای اسلامی در قم افتتاح می*شود.
    مذهب نیوز به نقل از مهر _ مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن علامه طباطبايی با اشاره به افتتاح دارالقرآن علامه طباطبايی گفت: مراسم افتتاح رسمی اين دارالقرآن پنجشنبه، 25 آبان*ماه با حضور آيات عظام و مراجع معظم تقليد مكارم شيرازی، جوادی آملی، سبحانی و همچنين با سخنرانی علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی برگزار می*شود.

    وی افزود: در اين مراسم آيت*الله سيدهاشم رسولی محلاتی به نمايندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور خواهد داشت و به ايراد سخن می*پردازد.


    نجفی قدسی هدف از راه*اندازی دارالقرآن علامه طباطبايی را احيای نام و آثار اين مفسر برجسته دانست و تصريح كرد: در اين دارالقرآن تمامی فعاليت*ها رنگ و بوی قرآنی خواهد داشت و ما اميدواريم خدمات خوبی در راستای نشر و بسط فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشيم.


    وی يكی از مهم*ترين اهداف راه*اندازی دارالقرآن علامه طباطبايی را پيگيری و اجرايی كردن مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به اينكه رهنمودهای ايشان مسير فعاليت*های قرآنی كشور را متحول كرده است، گفت: ما در اين مركز تمام توان خود را برای تحقق منويات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و مراجع عظام در راستای گسترش فرهنگ قرآن را به كار خواهيم بست.


    مسئول دارالقرآن علامه طباطبايی اضافه كرد: بيت علامه طباطبايی در مساحت 850 متر مربع و با مهندسی خود مرحوم علامه بنا شده است و از اين جهت در بازسازی اين بيت قديمی اصل بنا محفوظ مانده و تركيب آن حفظ شده است ولی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.


    خانه مسكونی علامه طباطبايی توسط محمد انصاری، مديرعامل دارالقرآن امام علی(ع) از ورثه مرحوم علامه طباطبايی خريداری شد و توسط آيت*الله*العظمی مكارم شيرازی به*عنوان دارالقرآن علامه طباطبايی نامگذاری شد.


    يادآور می*شود علامه طباطبايی در آخرين روز ماه ذيحجه سال 1321 هـ.ق در شاد آباد تبريز متولد شد و81 سال عمر پربركت كرد.


    صاحب تفسير*الميزان سرانجام صبح يكشنبه 18 محرم الحرام سال 1402 هـ.ق دارفانی را وداع و در جوار رحمت حق آرام گرفتند.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  12. #12
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    شناسايی نيازهای معنوی بيماران، گام نخست تبيين سلامت معنوی
    عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اينكه شناسايی و احصای نيازهای جسمی و فيزيكی بيمار، نخستين گام مراقبت از بيماران توسط پرستاران است، گفت: شناسايی و فهرست كردن نيازهای معنوی بيمار نيز می*تواند گام نخست تبيين، تامين و ارتقای سلامت معنوی بيماران باشد.
    مذهب نیوز به نقل از مهر _ عباس عباس*زاده، رئيس دانشكده پرستاری مامايی دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی، با اشاره به اينكه اصولاً پرستاران برای پاسخ*گويی به نيازهای بيماران آن نيازها را احصا می*كنند، افزود: پرستاران به منظور تامين نيازهای بيماران ابتدا مبادرت به شناسايی نيازهای آنان و پس از آن فهرست كردن آنها می*كنند.

    وی ادامه داد: فهرست كردن نيازها به پرستاران كمك می*كند بتوانند در قالب يك تشخيص پرستاری، اقدامات مورد نياز را برای بيمار انجام دهند و از هدر رفتن نيرو و توان آنها در ديگر زمينه*ها جلوگيری می*كند و به علاوه با پی*گيری*های بعدی نسبت به پاسخ*گويی به همه نيازهای موجود مطمئن می*شوند.

    عباس عباس*زاده:
    تهيه فهرست نيازهای معنوی افراد به ويژه بيماران علاوه بر نيازسنجی و بررسی نيازهای بيماران به طور جداگانه، نيازمند كارهای پژوهشی و تحقيقاتی است كه اين امر نيز بايد بر اساس تعامل حوزه و دانشگاه انجام شود

    عباس زاده گفت: مناسب*ترين گام برای تبيين و ارتقای سلامت معنوی بيماران نيز همين روش است به طوری كه پرستاران پس از نيازسنجی معنوی در بيماران امور بر زمين مانده را تشخيص و اقدامات مورد نياز را انجام می*دهند.


    وی با اشاره به ضرورت انجام كارهای تحقيقاتی و پژوهشی به عنوان گام ديگری برای تبيين سلامت معنوی بيماران، گفت: تهيه فهرست نيازهای معنوی افراد به ويژه بيماران علاوه بر نيازسنجی و بررسی نيازهای بيماران به طور جداگانه، نيازمند كارهای پژوهشی و تحقيقاتی است كه اين امر نيز بايد بر اساس تعامل حوزه و دانشگاه انجام شود.


    عباس زاده با اشاره به اينكه پرستاران ما هنوز آمادگی*های لازم برای مراقبت معنوی از بيماران را ندارند، افزود: اگز چه در جامعه*ای زندگی می*كنيم كه معنويت حاكميت دارد اما روش*های پاسخ*گويی به آنها را حداقل در موضوع سلامت و پرستاری نياموخته و ياد نداده*ايم و به همين منظور بايد با پرهيز از نگاه*های جزئی و محدود كردن تكاليف حوزه سلامت به خدمات پزشكی صرف به همه ابعاد سلامت و روش تامين و ارتقای آنها بپردازيم.


    وی با اشاره به اينكه نمی*توانيم ابعاد وجودی انسان را از يكديگر تفكيك و تقسيم كنيم، افزود: تكاليف و وظايف پزشكان و پرستاران به همه ابعاد وجودی افراد از جمله ابعاد جسمی و معنوی مربوط است و بايد با ارائه آموزش*های لازم به آنان در همه حوزه*ها توانمندی و مهارت آنها افزايش يابد تا با نگاهی جامع نسبت به مرتفع كردن نيازهای بيماران و ارتقای سلامت آنان اقدام شود.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  13. #13
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    علامه طباطبایی با منش خود بر روی افراد تأثیر می*گذاشت
    سبک زندگی علامه یک شاگرد علامه طباطبایی با بیان اینکه آنچه از این دوره کوتاه شاگردی ایشان به یاد دارم این است که علامه بیش از آنکه معلوماتش بر افراد اثر بگذارد، به وسیله منش و رفتار بر روی افراد تأثیر می گذاشت، گفت: علامه طباطبایی زندگی بسیار ساده ای داشت.
    مذهب نیوز به نقل از مهر _ دکتر یحیی یثربی، استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و از شاگردان علامه طباطبایی در مورد سبک زندگی علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی زندگی بسیار ساده ای داشت. روشنترین تصویری که از ایشان در ذهن دارم حالتی است که ایشان در یک دست نان سنگک و در دست دیگر پیاله ای ماست داشت و به طرف منزل می رفت.

    وی با بیان اینکه بنده فرصت کمی برای بهره بردن از محضر این فیلسوف بزرگ داشتم، افزود: در آخرین سالی که ایشان تدریس فلسفه می کرد، در محضر درس ایشان حضور داشتم. آنچه از این دوره کوتاه به یاد دارم این است که ایشان بیش از آنکه معلوماتش بر افراد اثر بگذارد، به وسیله منش و رفتار بر روی افراد تأثیر می گذاشت.


    نویسنده تفسیر روز با بیان اینکه علامه طباطبایی از نظر آزاداندیشی و باز بودن فکری بسیار شاخص بود، اظهار داشت: در اثبات این ادعا همین بس که ایشان به مسائل روز و مکتبهای روز می*پرداخت.


    یثربی با بیان اینکه از منظر فلسفی نیز باید گفت که ایشان اولین کسی بود که نوعی تجدد و نوآوری را در فلسفه اسلامی در دوره معاصر بنا نهاد، بیان کرد: این ابتکار و نوآوری در کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» به خوبی آشکار است. همان گونه که دکارت برای اولین بار رسائل خود را نه به زبان علمی آن روزگار، یعنی لاتین، بلکه به زبان فرانسوی نوشت؛ علامه طباطبایی هم برای اولین بار در دوره معاصر این کتاب فلسفی را نه به زبان عربی، بلکه به زبان فارسی نوشت.


    وی با اشاره به اینکه اصول فلسفه و روش رئالیسم نه تنها از نظر زبان، بلکه از حیث طرح مسأله نیز با دیگر کتابهای فلسفی ایشان مانند «بدایة الحکمه» و «نهایة الحکمه» تفاوت دارد، گفت: علامه در این کتاب به مباحث و مسائل معرفت شناسی تقدم بخشیده و بر این اساس به کتاب خود نظم و ترتیب داده است. هر چند که نوآوری و ابتکار علامه طباطبایی زیاد نیست، اما، از این حیث که آغازگر راهی شد که کمتر کسی به آن پرداخته بود دارای اهمیت فراوانی است.


    وی در پاسخ به این سؤال که آیا علامه طباطبایی فیلسوفی نوصدرایی است، تأکید کرد: اگر بخواهیم عنوان نوصدرایی را مطرح کنیم باید آنرا بعد از علامه مطرح کنیم. قبل از علامه چیزی به عنوان نوصدرایی نداریم، اما بعد از علامه هم نمی توانیم این عنوان را زیاد جدی بگیریم، چون خود علامه کاملاً در چارچوب صدرا بود، البته معتقدم ایشان می*خواست در این راه قدم بردارد اما اینکه چقدر موفق بوده است به ارزیابی و فرصت بیشتری نیازمند است.


    استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، اذعان کرد: علامه طباطبایی معتقد است چون موضوع فلسفه اعم از موضوعات علوم است، پس همه علوم در ثبوت موضوعشان به فلسفه وابسته اند. خود موضوع فلسفه چون موجود عام است، به صورت بدیهی قابل تصور و تصدیق است. به نظرم اثبات موضوع که در نوشته های علامه طباطبایی مطرح شده، چندان درست به نظر نمی رسد، بلکه باید همان تعبیر قدیمی بحث و تبیین را به کار ببریم، زیرا اگر رابطه فلسفه با علوم دیگر را با دقت بررسی کنیم، خواهیم دید که جریان تبیین مطرح است نه اثبات.


    وی در ادامه سخنانش بیان کرد: آنچه از اظهارات علامه طباطبایی برمی آید، چیزی بیش از این نیست که مثلا یک فیزیکدان اگرچه راجع به ماده و یا کمیت در حد خودش کسب دانش کرده، اما وجود ماده را مسلم فرض کرده و درباره اثبات آن کاری نکرده است و نباید هم کند، زیرا فیلسوف مسئول این کار است. فیلسوف باید ثابت کند که ماده یا کمیت وجود دارد!


    یثربی با بیان اینکه علامه طباطبایی وظیفه اصلی فلسفه را بررسی بود و نبود موجودات می داند، تصریح کرد: در صورتی که کار فلسفه این نیست که در مورد باور ما به بود یا نبود اشیاء تحقیق کند، یعنی فلسفه کارش این نیست که به کشف خطاهای ما در بود و نبود اشیاء بپردازد. این کار معرفت شناسی است که عوامل خطاهای داوریهای ما را کشف کند و هشدار دهد.


    وی تأکید کرد: بنابراین برخلاف اظهارات علامه طباطبایی کار اصلی فلسفه و هر دانش دیگر، تلاش برای فهم چیستی موجودات است نه هستی عام آن. پس نتیجه می گیریم کار فیلسوف این نیست که به طبیعت شناس بگوید نگران نباش طبیعت وجود دارد! البته اینجا یک نکته دیگر مطرح می شود و آن هم این است که کار اصلی فلسفه در ارتباط با دانشهای دیگر چیست؟
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  14. #14
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    دانشجویان هرمزگانی در دام تبلیغات مذاهب نوظهور
    کم کاری متولیان فرهنگی ترویج مذاهب نوظهور با حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس در استان هرمزگان وارد مرحله تازه ای شده است، تبلیغ و توزیع بسته های تبلیغی مذاهب نوظهور و ضاله در دانشگاههای استان زنگ خطر را برای مسئولان فرهنگی به صدا درآورده است.
    مذهب نیوز به نقل از مهر،_ تمایل جوانان به عرفان های کاذب، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که درکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با این که در مجلس هشتم نیز برای حل این معضل، نشست های قابل توجه چند ساعتی برگزار و گزارش های بسیاری در این مورد داده شد، ولی هنوز این مشکل به طورکلی حل نشده است. دشمنان ضربه به باورهای اسلامی و از جمله هویت جوانان را نشانه گرفته اند و لازم است اقدامی جدی توسط دستگاه*های دولتی و مسئولان فرهنگی انجام شود. مدارس و دانشگاه ها بیشتر در معرض ترویج نحله های انحرافی هستند.

    در دوره معاصر، دنیا با پدیده ای به نام جنبش های نوظهور دینی و معنوی مواجه شده که این جنبش ها با ابعاد گسترده ای در یک زمان کوتاه 50 ساله، دنیا را فراگرفته و متأسفانه بخشی از این ادیان وارد فضای فرهنگی کشور ما شده و به طور گسترده ای در حال پیشروی است.


    بسیاری از افراد جوامع به دلیل مشکلات زندگی دچار اضطرابها، افسردگی ها و مشکلات روانی هستند و این افراد راحت تر از دیگران جذب فرقه های نوظهور می شوند و کلاسهایی مانند تی ام، کنترل خشم و... در این مقوله فعالند. برخی از این ادیان قرائت های تازه ای از همان ادیان گذشته هستند و فهم جدیدی از بودائیت، مسیحیت و... درست کردند و برخی دیگر از تلفیق دو یا چند دین به وجود آمده اند.


    طی گفته های مسئولان فرهنگی و محققین دینی و اسلامی نوجوانان و جوانان به خصوص در دانشگاه ها و حتی مقاطع دیگر تحصیلی مخاطب اصلی فرقه های نوظهور هستند بیشترین تأثیرگذاری چنین افکاری مانند شیطان پرستی در دوره های راهنمایی و متوسطه و به ویژه در دختران اتفاق می افتد، زیرا در این سنین گرایش دختران به مطالعه بیشتر می شود. وقتی انسان به بلوغ می رسد و پرسشهای مهم زندگی در ذهن او خطور می کند از همان زمان ادیان جدید آرام آرام به دنبال جذب مخاطبان جدید خودشان هستند. از جمله این فرقه های جدید فرقه احمدیه، فرقه تبلیغ جماعت، فرقه عرفان حلقه، فرقه عرفان کیهانی، فرقه کابالا، فرقه تی سی ام، فرقه اکنکار، گروه های شیطان پرستی و بهائیت را می توان نام برد.


    شیطان در می زند


    این فرقه*ها چندی است که به دنبال ایجاد پایگاه در میان جمعیت قریب 3.5 میلیونی دانشجویان کشور برآمده و بخشی از اهداف خود را با بهره*گیری از تکنولوژی و حضور در فضای اینترنتی پیش می*برند. نمادهای مکاتب انحرافی در قالب نگین انگشتر، دستبند، گردنبند، پیراهن، شلوار، ادکلن، ساعت و ... عنوان شده است ستاره صبح، عدد 666 نشان سمبل با عنوان "شماره تلفن شیطان"، چشمی که در حال نگاه کردن و مسلط به همه جاست، تبر وارونه به نماد ضدعدالت، سر بُز، چشم شیطان، تصویر حرف A که نماد هرج و مرج است و نمادی که به انگلیسی (Ankh) انشاء می*شود و سمبل شهوت*رانی و باروری است، از دیگر نمادهای این فرقه*های شیطانی و منحرف است.


    سال گذشته مدیر کل امور فرنگی وزارت علوم و معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه*ها از دریافت گزارش*هایی هر چند خرد و پراکنده درباره ظهور شیطان*پرستی در برخی فضاهایی دانشگاهی خبر داد. از سوی دیگر هشدار مراجع عظام به ورود رگه هایی از عرفان های دروغین و نمادهای شیطان پرستی در جمع های دانشجویی خطر رواج این نوع گرایشات انحرافی را پررنگ تر می کند.




    درباره بحث تبلیغ فرقه های نوظهور و ضاله در خوابگاه های دانشجویی استان هرمزگان و حتی محیط دانشگاهی به صورت گزارش خبرهای پراکنده ای شنیده ایم که جای نگرانی وجود دارد و باید با برنامه ریزی نسبت به این مسئله برخورد شود. فرقه*های انحرافی و نوظهور یکی از جنبه*های جنگ نرم دشمنان علیه مبانی اسلامی است که برای مقابله با این چالش اساسی، تدوین برنامه*های جامع و هدفمند فرهنگی ضروری است.


    همچنین حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در مورد میزان نفوذ وهابیت و سلفی*گری در استان*های جنوبی و به ویژه هرمزگان بیان داشت: وهابیت با بداخلاقی*ها و تندخویی*هایی که دارد بیش از هر چیز خودش، خودش را تهدید می*کند و از همین رو از وجود این فرقه هیچ نگرانی وجود ندارد چراکه در مقابل ایرانیان، اسلام را دین محبت و مهربانی می*دانند.


    وی تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی حرکتی معکوس در برابر دین*ها و فرقه*های زمینی و اسلام بدلی دارد، در حال حاضر فرقه*گرایی و ملی*گرایی*هایی که ریشه در تلاش*ها و سیاست*های استعمارگران و قرائت نامناسب از دین دارند مهم*ترین عامل تفرقه جوامع و مذاهب اسلامی به شمار می*روند.


    ترویج فرقه نوظهور صوفی گری در هرمزگان


    مسئول دفتر نمایندگی ولی*فقیه در امور اهل سنت هرمزگان از اجرای پژوهشی در ساختار 12 سؤال با هدف سنجش وضعیت وهابیت و سلفی*گری در استان طی ماه*های آینده خبر داد و افزود: این پژوهش یک ماه به طول می*انجامد و امید است پس از انجام این پژوهش میزان نفوذ فرقه*های مذکور در استان به دست آید.


    محمد مریدی*زاده در نشست توسعه فرهنگی اجتماعی غرب و شرق هرمزگان که با حضور مسئولان دستگاه*های فرهنگی اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه آسیب*هایی جدی در حوزه مذهب متوجه بخش*هایی از استان است، به فعالیت*های سلفی*گری در این استان اشاره کرد و با بیان اینکه فعالیت*های سلفی*ها در کشورهای مختلف به چند دسته از جمله جهادی و تبلیغی تقسیم می*شود، گفت: نوع فعالیت*های سلفی*گری در هرمزگان از نوع تبلیغی است.


    حمله شبکه های ماهواره ای به ریشه های فقهی تشیع


    به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی*فقیه در امور اهل سنت هرمزگان، سلفی**ها حتی با توسعه شبکه*های تلویزیونی ماهواره*ای خود همانند شبکه*های وصال، نور و کلمه به ریشه*های فقهی تشیّع حمله می*کنند.


    مریدی*زاده با بیان اینکه متأسفانه جامعه آنگونه که باید با فرقه*های مذهبی آشنایی ندارد، بر آشناسازی مدیران دستگاه*ها و مدیران با اهداف شوم فرقه سلفی تاکید کرد و افزود: نوع نگاه برخی از مدیران به این پدیده ضرورت آشنایی آنها را با این*گونه فرقه*ها بیشتر کرده است و این امر می*تواند امور مقابله*ای را کاربردی*تر و تأثیرگذارتر کند. دفتر نمایندگی امور اهل سنت در استان حاضر است اساتیدی را از تهران در راستای آموزش و آشناسازی مدیران با فرقه*های مذکور فراهم کند.


    شبکه های ماهواره ای مبلغ مسیحیت؛ تهدید بزرگی برای عقاید مردم هستند


    این گفته ها در حالی مطرح می شود که امام جمعه بندرعباس هم در خطبه های نماز جمعه مردم را به هوشیاری در برابر تبلیغات مسیحیت در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان فراخوانده است و تبلیغات این شبکه ها را تهدید بزرگی برای عقاید مردم می داند.


    آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با بیان اینکه تعداد شبکه های فارسی زبان تبلیغات مسیحیت روز به روز در حال گسترش است، اظهار داشت: تبلیغات این شبکه ها تهدید بزرگی برای عقاید مردم است و مردم و جوانان باید با مطالعه در این حوزه از اهداف این شبکه ها آگاهی بیشتری پیدا کنند. زمانی که از بندرعباس هم با شبکه های ماهواره ای تبلیغات مسیحیت تماس می گیرند افراد آگاه باید با اطلاع رسانی دقیق به مقابله با این شبکه ها بپردازند.


    نعیم آبادی به تلاش این شبکه ها برای معرفی دین اسلام به عنوان دین خشونت اشاره کرد و افزود: آنها دین اسلام را دین خشونت و مسیحیت را دین مهربانی معرفی می کنند، مگر می شود بزرگان یک دین بیش از هزار زن داشته باشند و بعد در مقابل دین اسلام به عنوان دین مهربانی معرفی شوند، تبلیغات این شبکه ها و همچنین تماس مردم با این شبکه ها نوعی هشدار و تهدید محسوب می شود و باید با مطالعه درست و اطلاع رسانی دقیق از تحقق اهداف این شبکه ها جلوگیری کرد.


    فعالیت مبلغین مسیحیت در دانشگاه ها


    سال گذشته بود که مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نسبت به ترویج علائم شیطان پرستی و مذهب مسیحیت در بین دانشجویان هشدار داد و اعلام کرد هر چند فعالیت وهابیت، صوفیگری و بهائیت کمتر مشاهده شده اما این به این معنا نیست که اصلا وجود نداشته باشند.


    حجت الاسلام سید شکر الله زندوی در گفتگو با خبرنگار مهر با رد شایعات رسوخ شیطان پرستی در بین دانشجویان خوابگاههای هرمزگان بیان داشت: اعتقادی به رسوخ شیطان پرستی در بین دانشجویان خوابگاهی ندارم اما متاسفانه نمادهای شیطان پرستی از روی ناآگاهی دانشجویان در بین دانشجویان رواج پیدا کرده است که این خود زنگ خطری برای مسئولان فرهنگی به حساب می آید.


    وی با اشاره به تلاش برخی از افراد سودجو در گسترش مسیحیت در بین دانشجویان خوابگاهی افزود: یکسری تلاشهای مذبوحانه در دانشگاهها جهت ترویج آنچه را که مسیحیت می نامند صورت گرفته که سازمان تبلیغات اسلامی سعی کرده است با در اختیار قرار دادن جزوات و کتب مرجع اسلامی این نوع تلاشها را بی اثر کند. اعتقاد دارم اگر جوانان ما به منطق بی پایه و استدلالهای بسیار سخیف مسیحیتی که امروزه متداول شده توجه کنند رویکردی به آن نشان نخواهند داد زیرا این گروه که سعی در ترویج مسیحیت دارند نتوانسته اند عقاید متناسب با شعائر روز و تکالیف مطرح را به اثبات برسانند. اگر هم رویکردی در بین دانشجویان مشاهده می شود تظاهری است و دانشجویان با تحقیق گفته های این افراد به بی اساس بودن استدلالهای آنان پی برده اند.


    در این خصوص به سراغ حجت الاسلام علی اکبر میرزایی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان رفتیم و در مورد وضعیت فرقه های نوظهور در دانشگاه ها به خوصوص دانشجویان خوابگاهی سئوالاتی را مطرح کردیم.




    حجت الاسلام علی اکبر میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ترویج فرقه ها و مذاهب ضاله در میان دانشجویان دانشگاه های استان بیان داشت: قطعا فرقه های نوظهور در دانشگاه ها فعالیت می کنند و هیچوقت نمی توانیم این موضوع را انکار کنیم.


    وی در ادامه با بیان اینکه نمی توان گفت این فرقه ها در میان دانشجویان رواج پیدا کرده است، افزود: حضور پر شور دانشجویان در مراسمات مختلف از جمله دعا و نیایش و طرح ضایفت اندیشه نشان از آن دارد که این فرقه ها موفق نبوده اند.


    حجت الاسلام میرزایی با اظهار اینکه آنچه کمش هم زیاد است دشمن است، تصریح کرد: اگر حتی یک نفر هم مروج فرقه های ضاله باشد این برای ما خیلی سخت و رنج آور خواهد بود و باید با اتخاذ تدابیر فرهنگی منطقی با اینگونه آسیبها در فضای دانشگاهی مقابله کرد.


    وی اظهارداشت: از طریق مسئولان، اساتید، دست اندرکاران اجرایی و آموزشی دانشگاه با هدف اینکه چه معیارها و رگه هایی از فرقه های ضاله در دانشگاه ها است اقدام به شناسایی اینگونه مذاهب نوظهور کرده ایم که عمدتا صوفی گری، وهابیت و اهل طریقت در دانشگاه های استان فعالیت می کنند.


    وی با اظهار اینکه از رواج این فرقه های نمی ترسیم بلکه باید خیلی از جریانات انحرافی را در قالب فرقه های ضاله شناسایی کنیم، اضافه کرد: باید متناسب با آسیبهای پیش رو برنامه ها و طرحهای مقابله ایی تدوین کرد، چراکه به برخورد فیزیکی تحت هیچ شرایطی اعتقاد ندارم زیرا این دانشجو گول ظواهر و ترفندهای این فرقه ها قرار گرفته و باید با گفتمان و رفع شبهات و ارائه استدلالهای منطقی دینی وی را متقاعد کرد.


    نماینده ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان اظهارداشت: برخورد فیزیکی موجب می شود دانشجویی که 20 درصد به فرقه های ضاله اعتقاد دارد بیشتر از گذشته اعتقاد پیدا کند از این رو برگزاری جلسات متعدد پرسش و پاسخ مسائل دینی و مذهبی در محیط های دانشگاهی می تواند به رفع شبهات دانشجویان کمک کند.


    وی در مورد تبلیغات مسیحیت در دانشگاه های استان افزود: مبلغین مسیحیت به شدت در دانشگاه ها در حال فعالیت هستند حتی جدیدا انجیلهای با جلدهای پالتویی و نفیس چاپ و اقدام به توزیع در بین دانشجویان و رانندگان کرده اند، این تبلیغات تا جایی گسترش یافته که اقدام به چاپ و توزیع بسته های فرهنگی شامل کتاب انجیل، کتاب مقدس اهل جدید و یک سری بروشورها کرده اند.


    کم کاری متولیان فرهنگی در دانشگاه ها


    کم کاری در هر حوزه ای موجب می شود تا فرصت طلبان به آن حوزه ورود کنند و مقاصد شوم و پلید خود را عملی سازند، بی توجهی به هشدارهای علما و پژوهشگران حوزه دین در خصوص کاستی های فرهنگی در دانشگاه ها باعث شد تا امروز شاهد افزایش تبلیغ مذاهب ضاله و غیر واقعی در خوابگاه های دانشجویی و حتی در برخی از تجمعات دانشجویی در محیطهای دانشگاهی باشیم.


    غفلت از کارهای فرهنگی دانشجویی و نبود برنامه های مدون و سیاستگذاری در حوزه های فرهنگی و دینی دانشگاهی فضا را برای حضور اینگونه فرقه های نوظهور باز کرده است، مسئولان فرهنگی خارج از فضای دانشگاهی باید به یاری متولیان فرهنگی دانشگاهی بیایند و با ارائه راهکارها و تدوین برنامه های فرهنگی در طول سال و اجرا در محیط های دانشگاهی این خلاء فرهنگی را پر کرده و از نقش موثر و مشارکت تشکلهای دانشجویی در این امور غافل نشوند.

    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  15. #15
    sharareh
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    7,131
    16,823

    پیش فرض

    تابلو ابتکاری شیعیان لندن در تبلیغ محرم و عزاداری حسینی

    به گزارش ندای انقلاب به نقل از شفقنا ،
    در این تابلو تبلیغاتی که در یکی از خیابان های لندن نصب شده جملاتی آموزنده و متناسب از حضرت امام حسین (ع) و عیسی مسیح (ع) به رشته ی تحریر در آمده است.






    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
صفحه 1 از 25 1234561121 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 15 از 375

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •