ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 16 به 24 از 24
  1. #1
    دخترك ژولیده
    مسئول ارسال خبر

     

    کادر مدیریتی
    تاریخ عضویت
    March 2014
    نوشته ها
    17,124
    13,225
    21,322

    New22 ❤(◕‿◕)انجمــن طرفداران روانشناسان ايران و جهان(◕‿◕)❤

    درود و عرض ادب به دوستان عزيزم


    روال كار تاپيك:



    در اين تاپيك درباره ي زندگي نامه و آثار روان شناسان ايران و جهان مطلب هايي رو ارسال مي كنيم

    اسامي روان شناسان نوشته ميشه تا از مطلب تكراري جلوگيري بشه

    قوانين:



    1.اسپم ندهيد
    2.پست هاي تكراري حذف خواهد شد
    3.پست خلاف قوانين فروم كوچولو حذف خواهد شد.
    4.پست ها بايد رنگ و فونت داشته باشند و وسط چين باشند.


    ویرایش توسط mahta007 : 2015.01.02 در ساعت 20:53


    +

    غافل مشو زِ سنگ مکافات روزگار ..
    در عمر خویش اگر دل موری شکسته ای !
  2. 1
  3. #16
    دخترك ژولیده
    مسئول ارسال خبر

     

    کادر مدیریتی
    تاریخ عضویت
    March 2014
    نوشته ها
    17,124
    13,225
    21,322

    پیش فرض

    یادی از دکتر اخوت: با نگاهی به آثارش


    دکتر ولی اله اخوت در سال 1311 در شهر یزد متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه تهران دنبال کرد و سپس عازم آمریکا شد و در رشته روانشناسی از دانشگاه ایالتی اوکلاهما درجه دکترا گرفت و مدتی در آمریکا به تدریس و تحقیق پرداخت در سال 1353 به ایران بازگشت. او پس از بازگشت به ایران، ابتدا در گروه روانشناسی دانشگاه تهران مشغول شد، اما بعد از مدتی او و دکتر سعید شاملو به گروه روان پزشکی – بیمارستان روزبه – پیوستند و دورۀ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی را بنیان نهادند. دکتر اخوت در سال*های 1360 به آمریکا رفت و در ایالت تگزاس به فعالیت*های بالینی مشغول شد و در سال 1374 در همان جا در گذشت.

    تا جائیکه می*دانیم از دکتر اخوت چهار کتاب چاپ و نشر شده است. اولین کتاب وی در سال 1355 چاپ شد. این کتاب «روان درمانی و چند مقالۀ دیگر» نام دارد. ایشان در پیشگفتار کتاب نوشته است:

    کتابی که هم اینک در دست دارید مجموعه*ای از مقالاتی است که نگارنده در یکی دو سال اخیر در مجلات علمی کشور انتشار داده است . . .

    در این کتاب، 12 مقاله گنجانده شده است که عناوین آن*ها عبارتند از:

    1- روان درمانی


    2- درمانجو مداری


    3- هستی گرایی


    4- هیپنوتیزم


    5- پسیکودینامیک خودکشی


    6- الکلیسم


    7- ساخت و ویژگی*های شخصیت معتاد


    8- کاربرد آزمون بندرگشتالت و مقیاس هوشی وکلسر در تشخیص ضایعات مغزی


    9- تشخیص اسکیزوفرنیا


    10- پژوهش در ارزش تشخیصی MMPI


    11- تحقیق در امکان برآورد هوش بر مبنای شاخص*های آزمون رورشاخ


    12- لکنت زبان

    از مجموعه مقالات این کتاب، 3 مقاله (مقاله*های هشتم دهم و یازدهم) گزارش پژوهشی هستند. از مقدمه کتاب این گونه استنباط می*شود که یکی از دغدغه*های دکتر اخوت مسایل روان سنجی و کاربرد آزمون*ها در ایران بوده است. او در مقدمه همین کتاب اشاره می*کند:

    روان سنجی و ارزشیابی در چند سال اخیر بازار آشفته و اسفباری را در کشور ما ایجاد کرده است که بیشتر معلول عدم احترام عده*ای به اصول و موازین اخلاقی در حرفه*ای می*باشد. در بسیاری از موارد بی آنکه به مفهوم اعتبار و روایی یک آزمون برای یک جمعیت اعتنا شود، از آزمون*های ترجمه شده خارجی استفاده می*شود.

    دغدغه*های دکتر اخوت در به کارگیری آزمون*های روانشناختی باعث شد که ایشان دو سال بعد (آبان ماه 1357) با همکاری دکتر لقمان دانشمند به تألیف کتاب ارزشیابی شخصیت مبادرت ورزد.

    اگرچه ممکن است امروزه کسانی که به این کتاب نگاه کنند، کتاب برای آن*ها خیلی جذاب و به اصطلاح مطابق با معیارهای دانش روز نباشد، اما فراموش نکنیم که کتاب حدود 33 سال قبل نوشته شده است. فصل*های این کتاب عبارتند از:

    1- شخصیت (11 صفحه)


    2- مشاهده و انواع آن (21 صفحه)


    3- مصاحبه (22 صفحه)


    4- آزمون*های عینی ( 44 صفحه)


    5- کاربرد مقیاس*های هوش در تشخیص و ارزشیابی شخصیت ( 10 صفحه)


    6- روش*های فرافکن ( 79 صفحه)

    این کتاب 21 منبع فارسی دارد که 8 منبع آن مربوط به کارهای پژوهشی خود دکتر اخوت هستند. چهار منبع آن نیز به پژوهش*های دکتر براهنی در زمینه سنجش و روان سنجی تعلق دارند.

    دکتر اخوت در برخی از پژوهش*ها با دکتر براهنی همکاری می*کرده است از جمله پژوهشی که در سال 1352 در مجله تازه*های روانپزشکی منتشر کردند.

    در سال 1362 نیز دکتر اخوت دو کتاب چاپ کرد:


    1- افسردگی (با همکاری دکتر احمد جلیلی)


    2- تشخیص اختلالات روانی

    کتاب افسردگی با مقدمه زیبای دکتر هاراطون داویدیان آغاز می*شود. سپس مؤلفین کتاب (دکتر اخوت و دکتر جلیلی) در دو صفحه دلایل خودشان برای نوشتن چنین کتابی را ذکر می*کنند. در قسمت عوامل روانی افسردگی به نظریه پردازانی چون آبراهام، فروید، کامرون، الکساندر، کلاین، آریتی، لوینسون، سلیگمن و بک اشاره شده است.

    دکتر اخوت در همان سال کتاب تشخیص اختلالات روانی را به رشته تجربه درآورد. او در مقدمه کتاب اشاره می*کند:

    چون ترجمه تحت الفظی مفاهیم رایج در این رشته همه گاه، نارسائیها و سرگردانی*هایی را به دنبال داشته است، در پیشنهاد واژگان جدید سعی شده است از اصطلاحاتی استفاده شود که بیانگر پویایی*ها و کنش*هایی باشند که واژه*های خارجی به ذهن متبادر می*سازند. واژگانی چون ناهمخوانی بصری، ناهمخوانی سمعی، ناهمخوانی تجربه*ای، ناباوری، آسیمگی و اختلال سازگاری می*توانند بیانگر چنین کوششی باشند.

    دکتر اخوت در این کتاب مجبور شده است که برای بسیاری از اصطلاحات تخصصی، معادل*های فارسی وضع کند. پسوند «هراسی» از جمله اقدامات جالب دکتر اخوت است. وی به جای Phobia، هراس را به کار گرفته است و همین مسئله باعث شده که بتوانند در صفحات 57، 58، 59 و 60 برای 140 واژه ترکیبی با هراس معادل*های خوش ساخت بیافریند. هدف از نوشتن این مطلب، زنده کردن یاد فردی است که برای زمینه سازی رشته روانشناسی بالینی، هنجارسازی ابزارها و چاپ و نشر یافته*های علمی*اش، کوشیده است و ممکن است نسل جدید روانشناسان و روان*سنجان از او یادی نکنند.


    +

    غافل مشو زِ سنگ مکافات روزگار ..
    در عمر خویش اگر دل موری شکسته ای !
  4. #17
    دخترك ژولیده
    مسئول ارسال خبر

     

    کادر مدیریتی
    تاریخ عضویت
    March 2014
    نوشته ها
    17,124
    13,225
    21,322

    پیش فرض

    نام و نام خانوادگی: دکتر پروانه محمدخانی



    پروانه محمّدخانی استاد پایه 22 و مدیر دپارتمان روان*شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است. وی دکتری خود را از دانشگاه علامه طباطبایی با کار در زمینه کودک*آزاری به عنوان یک عاملِ خطر آسیب*شناسی روانی، همچنین پدیده*ای متاثر از سلامت روان و کیفیت زندگی والدین به اتمام رساند و با اتخاذ دیدگاهی فراتشخیصی در آسیب*شناسی روانی به درمان*های یک*پارچه که فراتر از طبقات تشخیصی، عوامل زیربنایی آسیب را مدنظر قرار می*دهند توجه کرد. به همین دلیل فلوشیب پست دکتری آسیب*شناسی و روان*درمانی را در دانشگاه کلگیری کانادا-آلبرتا در دپارتمان روان*شناسی آن دانشگاه و نزد پروفسور کیت استفان دابسون )استاد دانشگاه كلگيري كانادا، رئیس سابق انجمن روان*شناسی کانادا و رئيس انجمن بين*المللي روان*درماني شناختي و آكادمي درمان شناختي( گذراند و متعاقب آن در یک کارآزمایی بالینی تصادفی بزرگ به عنوان یک طرح مشترک با دانشگاه کلگیری کانادا و همکاری پروفسور کیت استفان دابسون اثربخشی درمان نوین شناختی رفتاری مبتنی بر پیشگیری از عود افسردگی (که تا آن زمان معضل درمان افسردگی بود) درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن برای افسردگی و درمان معمول را روی 353 شرکت*کننده افسرده با عودهای مکرر به ویژه با حفظ دیدگاه فراتشخیصی و تاکید بر عوامل خطرهای فراتشخیصی مثل نشخوار ذهنی و اجتناب تجربه*ای مقایسه و به آزمون قرار داد که نتایج در کنگره*های بین*المللی شناختی رفتاری سال*های 2007 و 2008 اسپانیا و ایتالیا ارایه شد و همچنین در مقالاتی که از این طرح استخراج شد به چاپ رسید.

    همچنین در فاصله سال*های 2003-2007 دوره*های تکمیلی درمان*های رفتاری شناختی را گذراند و تحت نظارت و سرپرستی پروفسور دابسون به کارورزی و تمرین بالینی پرداخت. از سایر فعالیت*های علمی حرفه*ای او می*توان عضویت در هیات مدیره انجمن روان*شناسی ایران- مسئولیت کمیته آموزش و پژوهش انجمن، عضویت در انجمن بین*المللی روان*شناسی رشد، عضویت در کنسرسیوم جهانی خشونت خانوادگی دانشگاه نیوهمشایر امریکا و عضویت در شورای داوران بین*المللی کنگره جهانی درمان*های شناختی رفتاری-لیما-پرو، عضویت در شوراهای کشوری امنیت فردی و خشونت خانوادگی، عضویت پاره وقت در مراکز تحقیقاتی وابستگی و سوءمصرف مواد و رفاه اجتماعی، عضویت در شورای نویسندگان چندین مجله علمی- پژوهشی، همچنین سردبیری مجله علمی- پژوهشی سالمند و سردبیری مجله انگلیسی زبان روان*شناسی بالینی ایرانی نام برد.



    از جوایزی که وی تا کنون دریافت داشته می*توان جوایز مربوط به مقاله برتر ستاد مبارزه با مواد مخدر، محقق برگزیده سال دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، مقاله برتر تحقیقي سال (تحقيقات ملي) ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناظر پژوهشی برگزيده سال، مجری تحقيق برگزيده سال را نام برد. وی در بیش از 40 کنگره ملی و بین*المللی با ارایه مقاله و یا به عنوان سخنران شرکت داشته و همچنین، حدود 80 مقاله علمی – پژوهشی در موضوعات مربوط به پژوهش در روان*درمانی، کودک*آزاری و خشونت خانوادگی و موضوعات عمده بهداشت روانی در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر کرده و 21 اثر تالیفی یا ترجمه به چاپ رسانده است.

    از جمله آن*ها گردآوری، تدوین و برگردان نسخه پژوهشی مصاحبه بالینی ساختاریافته scid برای اختلال*های dsm (در محورهایi و ii) از انتشارات دپارتمان پژوهش*های زیست*سنجی دانشگاه کلمبیا است که در سایت این مجموعه نیز به عنوان همکار بین*المللی، نماینده و مترجم فارسی آن معرفی شده است. این مجموعه در سال 1384 انتشار یافت و تا کنون در 2 دوره دیگر نیز در سال*های 1389 و 1392به چاپ رسیده است.


    +

    غافل مشو زِ سنگ مکافات روزگار ..
    در عمر خویش اگر دل موری شکسته ای !
  5. #18
    دخترك ژولیده
    مسئول ارسال خبر

     

    کادر مدیریتی
    تاریخ عضویت
    March 2014
    نوشته ها
    17,124
    13,225
    21,322

    پیش فرض

    دکتر حیدرعلی هومن پیش کسوت برجسته آمار، روش تحقیق و به ویژه روانسنجی در تاریخ دوازدهم آذرماه 1391 در سن 80 سالگی به دلیل نارسایی تنفسی در تهران به دیدار حق شتافت.

    دکتر هومن مولف شمار زیادی کتاب و مقاله علمی در زمینه روان سنجی، سنجش و اندازه گیری، روش تحقیق و آمار بودند. ایشان بیش از 50 سال به امر تدریس و پژوهش در دانشگاه های ایران (تربیت معلم، دانشگاه تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه های آزاد اسلامی و چندین موسسه پژوهشی و تحقیقاتی معتبر) مشغول بودند و با کسب درجه فوق دکتری در زمینه پژوهش کاربردی، دو درجه دکتری در رشته های روانسنجی و روانشناسی تربیتی و 5 مدرک فوق لیسانس در حوزه های مختلف روانشناسی (روان سنجی، زبان و ادبیات انگلیسی، فلسفه و تعلیم وتربیت) از دانشگاههای آمریکا (تماماً با هزینه شخصی) علاوه بر هدایت و راهنمایی صدها پایان نامه تحصیلی و رساله دکتری دانشجویان، چندین تست، آزمون و پرسشنامه در سطح ملی را اجرا و استاندارد کرده و جایزه خوارزمی را برای استاندارد کردن هوش آزمای ملی تهران- استنفورد- بینه را اخذ و سه کتاب ایشان (شناخت روش علمی، تحلیل داده های چندمتغیری و آمار استنباطی) برگزیده کتاب سال شدند. ایشان علاوه بر مسولیت نظارت و مشاوره تعداد زیادی پژوهش های ملی کشور و اخذ جایزه پژوهشگر برگزیده جشنواره ابوریحان و چندین جشنواره دیگر برای سالها رئیس سازمان تحقیقات علمی و روان سنجی ارتش، انجمن اولیاء و مربیان و نیز رئیس بخش پژوهش سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس بخش پژوهش مرکز آموزش مدیریت دولتی بوده و در سال 1387 ، از سوی دانشگاهها و سایر نهاد*های*علمی* به پاس پنجاه سال فعالیت علمی ایشان و خدمات بی بدیل و ارزشمندی که به جامعه علمی و پژوهشی کشور عرضه داشتند مراسم بزرگداشتی برگزار و از ایشان تقدیر بعمل آمد.


    +

    غافل مشو زِ سنگ مکافات روزگار ..
    در عمر خویش اگر دل موری شکسته ای !
  6. #19
    دخترك ژولیده
    مسئول ارسال خبر

     

    کادر مدیریتی
    تاریخ عضویت
    March 2014
    نوشته ها
    17,124
    13,225
    21,322

    پیش فرض

    دکتر مجید محمود علیلو:


    دکتر مجید محمود علیلو در سال 1343( هفتم شهریور ماه) در شهرستان اهر به دنیا آمد. دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در همان شهر به پایان رسانید. در سال 1362 عازم خدمت سربازی گشت و بعد از اتمام خدمت سربازی، در سال 1365 در رشته روانشناسی بالینی دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل شد. علاقه ایشان به روانشناسی به صورت اتفاقی و با خواندن یک کتاب عامیانه در زمینه روانشناسی، شروع شد و همین موضوع انگیزه او برای ورود به رشته روانشناسی بالینی شد. ایشان دوره کارشناسی روانشناسی بالینی را با کسب عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تبریز، به پایان رسانید و بلافاصله در سال 1369، در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی ایران ( انستیتو روانپزشکی تهران) پذیرفته شد. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد و دفاع از پایان نامه خود با عنوان " بررسی آزمایشی اثرخلق بر حافظه" در سال 1372، به عضویت هیئت علمی دانشگاه تبریز درآمد و با شور و اشتیاق، تدریس دروس تخصصی روانشناسی بالینی را آغاز نمود. در سال 1376، با کسب بیشترین امتیاز در بین مربیان دانشگاه، سهمیه بورس خارج دانشگاه تبریز را دریافت کرده و از انستیتو روانپزشکی لندن، پذیرش تحصیل در دوره دکتری را دریافت نمود ولی به دلیل بحران ارزی آن سالها و پاره ای از مشکلات دیگر، موفق به اعزام به خارج از کشور نشد، درحالیکه بعضی دیگر از دوستان به راحتی از عهده این کار برآمدند!!!

    در سال 1377 با کسب رتبه یک کشوری در سهمیه آزاد و همین طور کل، در دوره دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران، پذیرفته شد و در سال 1380، همزمان دانشجوی نمونه دانشگاه علوم پزشکی ایران و نیز کشور در مقطع دکتری شده و از ریاست جمهوری وقت، لوح تقدیر و همچنین جوایزی دریافت نمود. در همین دوران، در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم مشغول به کار شد و در سرو سامان دادن به امور مشاوره دانشجویی دانشگاهها، نقش مؤثری ایفا کرد. ایده برگزاری کنگره بهداشت روان دانشجویان را در همان دوران مطرح نمود که از آن زمان تا کنون، این کنگره به طور مرتب برگزار می گردد.

    همچنین در طراحی کارگاههای آموزشی و اجرای آنها در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، نقش بسزایی داشت. در سال 1382 با دفاع از رساله دکتری خود، دوباره به دانشگاه تبریز بازگشت و همزمان با قبول مسئولیت اداره بهداشت و مشاوره دانشگاه تبریز، به تدریس و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود مشغول گشت. ایشان در سال 1387 به درجه دانشیاری و در سال 1390 به درجه استادی کامل، نایل آمد. در طی همین دوران، دوبار تصدی مدیریت گروه روانشناسی را عهده دار بوده و سه بار هم به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تبریز انتخاب شد.

    از ایشان تا کنون حدود 15 کتاب تألیفی و ترجمه ای منتشر شده و بیش از نود مقاله پژوهشی علمی_پژوهشی داخلی و در مجلاتisi ،isc به چاپ رسیده است.

    دکتر علیلو در برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی، به ویژه در چارچوب دیدگاه شناختی- رفتاری در نقاط مختلف کشور نیز فعالیتی چشمگیر داشته است. ایشان جزء بنیان گذاران انجمن روانشناسی بالینی ایران بوده و در دوره اول این انجمن، عضو هیئت مدیره انجمن بودند و در حال حاضر، رئیس شعبه استان آذربایجان شرقی این انجمن هستند. همچنین ایشان از اعضای فعال انجمن روانشناسی ایران می باشند و از برگزارکنندگان فعال کارگاه های انجمن روانشناسی ایران ، که اغلب با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره صورت می گیرد، هستند.

    دکتر علیلو در سالهای 1379 و 1380 در جلسات مربوط به شکل*گیری و تنظیم اساسنامه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در دفتر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نقش فعال داشتند و مجری انتخابات اول سازمان در منطقه شمال غرب کشور بوده همچنین در اولین دوره انتخابات مراکز استانها، ایشان به عضویت شورای شمال غرب کشور برگزیده شدند.

    مطالعه، پژوهش و کار بالینی در حوزه اختلالات اضطرابی به ویژه اختلال وسواسی _ جبری و نیز اختلال شخصیت مرزی، به طور خاص، مورد علاقه ایشان بوده و هم اکنون مدیریت گروه روانشناسی دانشگاه تبریز را عهده دار هستند. برای آگاهی از رزومه پژوهشی و آموزشی ایشان می توانید به وبگاه شخصی ایشان در سایت دانشگاه تبریز به آدرس زیر مراجعه نمایید.


    +

    غافل مشو زِ سنگ مکافات روزگار ..
    در عمر خویش اگر دل موری شکسته ای !
  7. #20
    دخترك ژولیده
    مسئول ارسال خبر

     

    کادر مدیریتی
    تاریخ عضویت
    March 2014
    نوشته ها
    17,124
    13,225
    21,322

    پیش فرض

    نام و نام خانوادگی: دکتر قاسم قاضی


    دکتر قاسم قاضی در 1312 در شمیران متولد شد و تحصیلات دبستان و دبیرستان خود را تا پایان پنجم دبیرستان را در دبیرستان شاهپور تجریش (آل احمد فعلی) که هر دو دوره را در بر می گرفت، گذرانید. ششم دبیرستان را در دبیرستان علمیه تهران به پایان رسانید و در سال 1333 وارد رشته فلسفه و علوم تربیتی دانشگاه تهران شد. در سال 1336 با رتبه شاگرد اولی و اخذ مدال درجه یک علمی فارغ التحصیل گردید. در همان سال در رشته دکتری فلسفه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران پذیرفته شد و به اخذ دو شهادت نامه در روان*شناسی و جامعه شناسی نائل آمد. پس از اخذ مدرک کارشناسی، به خدمت دبیری وزارت آموزش و پرورش درآمد و در سال1340 توسط دولت برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان اعزام شد. پس از دریافت دو مدرک دیپلم آموزش و کارشناسی ارشد تعلیم و تربیت به ایران مراجعت کرد و به دانشگاه تهران انتقال یافت.
    پس از سه سال خدمت در دانشکده روان*شناسی و علوم تربیتی، برای دریافت درجه دکتری عازم کشور امریکا شد. پس از سه سال تحصیل در دانشگاه ایالتی بال، در رشته تعلیم و تربیت و تخصص در رشته*ی روان شناسی مشاوره، در سال1350 به ایران بازگشت. از آن تاریخ به بعد به تربیت مدارج استادیاری، دانشیاری و استادی را طی کرد و سمتهای مدیریت گروه و ریاست دانشکده را نیز به عهده گرفت.

    دکتر قاسم قاضی پس از دریافت تخصص در رشته روان*شناسی مشاوره، به موازات تدریس دروس مربوط به این رشته در دانشگاه تهران، در دانشگاه های تربیت معلم، شهید بهشتی، علامه طباطبائی، علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان استاد مدعو همکاری داشته و در تمام این مدت به کار مشاوره و روان درمانی با افراد و خانواده ها مشغول بوده است.

    او حاصل تجربه های علمی خود را در کتابهای گوناگون به طور اختصاصی در 13 اثر به جای گذاشته است.


    دکتر قاضی افزون بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و ارائه خدمات مشاوره ای، از سال 1370 به مدت پانزده سال مدیریت گروه کارشناسی ارشد روان شناسی مشاوره و سرپرستی مرکز مشاوره و خدمات روان شناسی دانشگاه آزاد در واحد رودهن را بر عهده داشت.


    +

    غافل مشو زِ سنگ مکافات روزگار ..
    در عمر خویش اگر دل موری شکسته ای !
  8. #21
    mahta007
    مدير بخشهای عاشقانه

     

    کادر مدیریتی
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تــبـریــز ♥
    نوشته ها
    25,269
    10,703
    26,362

    پیش فرض

    باربارا دی انجلیس





    باربارا دی انجلیس در سال 1951 در امریکا بدنیا آمد وی مشاور، نویسنده و سخنران و شخصیت تلوزیونی در امریکاست.


    باربارا مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه سیرا لس آنجلس در رشته روانشناسی گرفت و مدرک Ph.D خود را از دانشگاه کلمبیا یاسیفیک دریافت کرد.

    کتاب "عشق ورزی کار" وی در سال 1994 برنده جایزه Infomercial سال شد.

    کتابهای باربارا به بیش از بیست زبان ترجمه شده و بیشتر از ده میلیون نسخه از کتابهایش در سراسر جهان فروخته شده است.

    کتابهای باربارا دی انجلیس:
    رازهایی درباره زندگی که هر فردی باید بداند ، عشق و شور زندگی ، اعتماد به نفس ،رازهایی درباره زنان ، رازهایی درباره مردان ،
    رازهایی درباره*ی زندگی ، رازهایی درباره*ی عشق ، لحظه*های ناب و حقیقی ، روابط رمانتیک پلی به سوی عشق الهی ،
    عشق را بجویید تا بیابید ، از باربارا بپرسید- یک صد درس آموزنده درباره زندگی عشق و ازدواج ، چطور به این وضعیت دچار شدم؟ ،
    سوپ جوجه برای روح زوجین ، سوپ جوجه برای روح رمانتیک و....





    همــه اش تمــــام دقیقــ ه های بــی دغدغـــ ه ام

    با تــــــو گـذشـت . . .


    أَلا بِــذِكــــرِ اللَّهِ تَطْمَئِــنُّ القُـلُــــوبُ





  9. 1
  10. #22
    negar-p30today
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فوق فعال

    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    شیــــــــــــراز
    نوشته ها
    6,117
    4,319
    2,153

    پیش فرض

    دکتر حسین شکر کن

    ? دکترای روانشناسی صنعتی از برکلی انگلستان ????
    ? کارشناسی زبان انگلیسی دانشسرای عالی تهران ????
    ? استاد دانشگاه چمران اهواز از سال ????
    ? رئیس منطقه ? سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی
    ? استاد نمونه کشوری در سال ????
    ? تألیف بیش از صد مقاله درباره روانشناسی سازمانی و صنعتی
    ? ارائه بیش از ?? طرح به سازمان ها و نهادهای کشور در ارتباط با مسائل انسانی
    ? همکاری در تألیف کتاب مکتب های روانشناسی و نقد آنها در راستای همکاری حوزه و دانشگاه
    ? ترجمه کتاب هایی با عنوان:
    - روانشناسی صنعتی و سازمانی (کتاب برگزیده دانشگاه ها در سال تحصیلی ??-??)
    - مردم در سازمان ها
    - خاستگاه های پویایی گروهی
    - روانشناسی اجتماعی

    آغاز فعالیت های رسمی و جدی دکتر حسین شُکرکُن به سال ???? بازمی گردد. در نیمه ابتدایی این سال، او پس از تکمیل تحصیلات در خارج از کشور به وطن بازگشت و بهمن ماه همان سال در دانشگاه جُندی شاپور اهواز (شهید چمران) مشغول به تدریس شد و در نخستین اقدام گروه روانشناسی دانشگاه را تأسیس کرد.
    وی با یادآوری این نکته که از هنگام شروع به کارش تاکنون، روانشناسی در کشورمان پیشرفت های قابل توجهی داشته، معتقد است هنوز جای پیشرفت بیش تر بخصوص در زمینه تحقیق، بسیار وجود دارد، چرا که روانشناسی به دلیل تعدد زمینه ها برای پیشگیری ـ حتی بیش از پزشکی به ـ همه شئون زندگی انسان مربوط است و هرچه شرایط زندگی اجتماعی وسعت می یابد و جامعه به طرف رشد و توسعه پیش می رود نیاز به این رشته و پیشرفت آن بیش از پیش حس می شود.
    شکرکن درباره جایگاه و شناخت این علم در ایران اظهار می دارد: «در کشور ما روانشناسی فقط در حد روانشناسی بالینی شناخته شده و این خود عاملی است برای بی اطلاعی و آشنا نبودن مردم به شاخه های دیگر روانشناسی و راهگشا بودن آنها در زمینه های زیادی از زندگی فردی و اجتماعی. در نتیجه تنها با ارتباط مطلوب روانشناسی و جامعه است که می توان در عرصه های بیش تری مددرسان بود».
    فعالیت های پژوهشی و تحقیقی شکرکن دامنه گسترده ای دارد. عمده فعالیت های تحقیقی او با سازمان های صنعتی و تولیدی به علت تخصص اش در روانشناسی سازمانی و صنعتی است که در استان هایی مانند تهران، اصفهان، خوزستان و کرمان صورت پذیرفته و همچنین همکاری با سازمان های مهم و حساس در رابطه با مسائل انسانی و البته ریاست منطقه ? سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی (شامل استان های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) و نیز مشارکت در ایجاد مرکز تحقیقات علوم و فناوری و قبول مسئولیت آن، نشان از همت بلند وی در راه تحقیق، پژوهش و همکاری با طیف گسترده ای از اساتید، دانشجویان و مدیران دارد.
    حسین شکرکن، بیش ترین سعی و هدفش را، تحقیق و پژوهش به صورت انفرادی یا همکاری با دیگر اساتید و یا در راهنمایی دانشجویان، عنوان می کند و از این روست که دغدغه پژوهش و تحقیق نزد او، بر ترجمه ارجحیت دارد و در این راه، از سال ?? (همزمان با تأسیس گروه کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه چمران) تا امروز بیش از ??? مقاله تحقیق به زبان های فارسی و انگلیسی ارائه کرده است: «همیشه سعی در تبدیل کار ترجمه به فعالیت های تحقیقی ـ پژوهشی داشتم.
    اگرچه چاپ هر شماره از مجله های دانشکده به اندازه کار و فعالیت یک کتاب جداگانه، وقتم را می گیرد، اما با این حال کار تحقیق و پژوهش را بیش از ترجمه می پسندم». در سال ?? گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز تأسیس شده بود که شکرکن از بدو ورود به این دانشگاه علاوه بر اهتمام به قوت گرفتن گروه روانشناسی، همکاری اش را با مجله علوم تربیتی آغاز کرد و نخستین مقاله های خود را در سال ?? مصادف با شروع به کار نشریه در آن به چاپ رساند. پس از انقلاب، مجله علوم تربیتی که دچار وقفه ای در انتشار شده بود با پیگیری های او، بار دیگر با عنوان مجله علوم تربیتی و روانشناسی چمران احیا شد، هرچند که عمر این دوره جدید بیش از ? سال نبود و عاقبت با تلاش های مستمر او چاپ دوره سوم مجله از ???? با حجم انبوهی از مقاله ها به مدت ?? سال شروع شد.
    در همین زمان با رأی و نظر استادان? گروه علوم تربیتی و روانشناسی، مجله به ? بخش ویژه «علوم تربیتی» و «روانشناسی» تقسیم شد که از آن تاریخ تاکنون، شکرکن مسئولیت سردبیری بخش روانشناسی را عهده دار است. وی برنامه آینده اش را درمورد مجله، مستقل کردن مجله روانشناسی می داند که مراحل پایانی آن درحال انجام است.
    علاوه بر این، او با نشریات دیگر دانشگاه های کشور به شکل عضو ثابت هیأت تحریریه و در مواردی ارسال مقاله همکاری های درخورتوجهی داشته است.
    به عنوان نمونه می توان به مجله پژوهش های علوم تربیتی و روانشناختی دانشگاه اصفهان و مجله روانشناسی معاصر (نشریه انجمن روانشناسان ایران) اشاره کرد.
    شکرکن علاوه بر حضور در همایش های معتبر علمی و کنگره های داخلی و خارجی و ارائه بیش از ??? مقاله و چکیده در این همایش ها، با شرکت در شورای آموزش و پرورش خوزستان اقدام به عرضه بیش از ?? طرح و همچنین همکاری به عنوان استاد ناظر از بدو تأسیس شورا در سال ?? کرده است.
    او با بررسی رفتارهای انسان در صحنه ها و شرایط مختلف، روانشناسی را عرصه ای بسیار وسیع می داند و براهمیت روانشناسی صنعتی وسازمانی تأکید ویژه ای دارد: «این رشته شاخه ای مهم از روانشناسی است که با رشته های پراهمیتی چون کامپیوتر و it و صاحبان مشاغل گوناگونی مانند مهندسان و طراحان درارتباط است و همان طور که روانشناسی بالینی در رفع اختلال های رفتاری و روانشناسی پرورشی و آموزشی در برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش می کوشد، روانشناسی صنعتی و سازمانی در همه جنبه های مشاغل انسانی کاربرد دارد.
    ازطرفی روانشناسی اجتماعی نیز به عنوان یکی از مهم ترین شاخه های روانشناسی مطرح است، چرا که بسیاری از رفتارهای اجتماعی انسان را موردمطالعه قرارمی دهد.
    من از این که هنوز در کشور ما این بخش رشد محسوس و چشمگیری نداشته، متأسفم. گرچه به راه اندازی کارشناسی ارشد این شاخه از روانشناسی در دانشگاه های ایران خوشبینم و معتقدم رشد و توسعه روانشناسی اجتماعی می تواند بسیارمفید و مؤثر واقع شود.»
    با آن که حسین شکرکن درمورد روانشناسی معنوی و پدیده هایی از این دست که چندی است مخاطبان بی شماری را جذب کرده به صراحت داوری نمی کند، اما با بیان این نکته که روانشناسی یک علم است، روش علمی را نیز بر روش های دیگر برای بررسی مسائل و کنش و واکنش های فردی و اجتماعی ارجح می داند.
    از آن جا که فعالیت های مهم شکرکن، فعالیت های تحقیقی و پژوهشی در بستر دانشگاه است، در رابطه با خصوصیات دانشجویان امروز، به پارامترهای تحقیق و پژوهش و ارزیابی دانشجویان از این منظر مراجعه می کند و با ابراز تأسف از بی توجهی به تحقیق و پژوهش در میان دانشجویان، یادآور می شود: «گویی هم اکنون دانش به دنبال دانشجویان می دود، نه دانشجو به دنبال آن! البته برای سستی دانشجوی امروز در تحقیق، می توان به نبود تضمین آینده شغلی اشاره کرد که خود عامل بزرگ و بازدارنده ای برابر ارتقای سطح انگیزه اولیه هر دانشجوست.»
    وی درمورد تکامل علم روانشناسی معتقداست رویکردی که در شرف حاکم شدن است، رویکردی شناختی است و تعریفی که از روانشناسی شناختی ارائه می دهد این گونه است: شاخه ای که به فرآیندهای ذهنی می پردازد یا استدلال هایی که به صورت آگاهانه و ناآگاهانه در ذهن می گذرند و بر رفتار انسان حاکم می شوند. از منظر شکرکن عوامل موفقیت در زندگی فردی - اجتماعی، حاصل برآیند پیچیده ? مشخصه اصلی و مهم است؛ نخست خصوصیت های شخصی که بیش تر زمینه های ارثی دارد، سپس عامل انگیزش که مجموعه ای از نیروهای درونی و بیرونی است. به طوری که شخص را فعال کرده و به آن فعالیت جهت می دهد و آن جهت یابی را تداوم می بخشد و درنهایت شرایط محیطی، البته گاه رابطه این ? مشخصه با هم ضربی است و گاه جمعی. به طور نمونه رابطه انگیزه، ضربی و رابطه شرایط محیطی، جمعی است.
    شکرکن به شعر و خطاطی نیز علاقه دارد و زمانی شعر نیز می سروده است. او می گوید: همه نوشته ها و ترجمه هایش به نوعی متأثر از ادبیات است و شأن والایی برای هنر قائل است: «انسان همواره یا آفریننده هنر است یا از هنر لذت می برد.»
    حل مشکلات و ناهنجاری های جامعه و رفع این مصائب با توسل به تحقیقات و پژوهش ها و طرح هایش، از آرزوهای همیشگی شکرکن بوده و هست.دکتر «دیزلی» پایه گذار روانشناسی سازمانی و صنعتی در غرب آمریکا، روانشناس موردعلاقه حسین شکرکن است و شکرکن از دانشجویان وی بوده است.همچنین دکتر «دونل» را از اساتید تأثیرگذار در حوزه روانشناسی سازمانی و صنعتی در زمان تحصیل خود معرفی می کند. شکرکن این روزها با همکاری چندتن از همکارانش در دانشگاه شهیدچمران اهواز، ترجمه کتابی به نام «روش های تحقیق در روانشناسی اجتماعی» را به پایان رسانده است.
    حسین شکرکن روانشناسان را از خطا و رفتارهای نامناسب مصون نمی داند، ولی بر این عقیده است که این دسته از مردم به سبب آگاهی بیش تر نسبت به خود و تجزیه و تحلیل یک رفتار نامناسب، امکان تکامل و تغییر بهتری دارند و این خود می تواند دلیل خوبی برای ایجاد انگیزه در افراد یک جامعه برای مطالعه روانشناسی باشد.
    ما دَر به دَر
    دنبال آرامشیم!

  11. 1
  12. #23
    negar-p30today
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فوق فعال

    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    شیــــــــــــراز
    نوشته ها
    6,117
    4,319
    2,153

    پیش فرض

    برحاس فردریک اسکینر! متولد 20 مارچ 1904!

    اولین واژه ای که با نام اسکینر به ذهن می اید «رفتار گرایی» است!

    رفتار گرایی در ایران خوشبختانه یا متاسفانه(!) با علوم شناختی گره خورده. وضعیت شاهکارهای اسکینر در ایران چندان بهتر از سایر روانشناسان نیست، هنوز کتاب های شاخص این دانشمند بینظیر به فارسی ترجمه نشده.


    تنها کتاب های ترجمه شده وی عبارتند از:

    از سالخوردگی لذت ببریم/ آناهیتا آذری/ نشر قدیانی



    همه ی شما با اسکینر آشنا هستید:
    - دانشمندی پوزتویست که تلاش کرد روانشناسی را به بالاترین دقت علمی برساند.
    - مبدع تحلیل تجربی رفتار
    - شرطی سازی عامل
    - مبدع جعبه موش معروف اسکینر


    وقتی اسم اسکینر می آید اکثر مردم تصور میکنند با دشمن فروید طرفند و بالعکس!
    نه درست نیست!
    اسکینر برای کارهای فروید بسیار ارزش قائل بود و در کتاب های خود به وی بسیار زیاد رفرنس میزند. اسکینر کارهای فروید را در زمینه ناخودآگاه و تحلیل رفتار میپسندید اما به نظر وی مفاهیمی مثل فرامن، نهاد و… زیادی دستاپاگیر است.

    اسکینر و فروید هردو پیش فرض های یکسانی برای نگرش به انسان دارند : نگاه پوزتویستی و علت گرایانه. برای اولین بار فروید در جهان معتقد شد تمامی رفتار های انسان دارای «علت» است:
    نشستن افراد، خوردن ، خوابیندن همه چیز انسان معلول حوادث دیگر است.هیج جیز تصادفی نیست.
    اسکینر هم دقیقا به همین موضوع باور داشت. اتفاقا هردو روانشناس معتقد بودند ریشه آن در «گذشته» است ولی فروید ریشه را در» ناخودآگاه» و اسکینر در «شرطی سازی» دانست.
    (گاهی به نظر میرسد واقعا این دو کلمه دو روی یک سکه اند!)
    هر دو دانشمند آتئیست هستند و بسیار تحت تاثیر داروین. اگر یک روز نظریه داروین رد شود (که نمیشود!) کار هر دوی آنان تمام است: تمام آزمایشات اسکینر روی حیوانات انجام شد با این فرض که انسان از حیوانات تکامل یافته و میتوان اصل تعمیم را به کار برد. و تمام پژوهش های فروید با این پیش فرض است که هنوز حیوانیت در ذهن آدم زنده است. شاید باورتان نشود اما اسکینر به تحلیل رویا نیز علاقه مند بود! البته مسلما به شیوه خود! خواب هم حاصل محیط است. اسکینر از «مکانیسم های دفاعی» فروید دفاع میکرد و آنرا علمی میدانست.

    ما دَر به دَر
    دنبال آرامشیم!

  13. 1
  14. #24
    negar-p30today
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فوق فعال

    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    شیــــــــــــراز
    نوشته ها
    6,117
    4,319
    2,153

    پیش فرض

    ژان پیاژه ( 1896 - 1980)


    ژان پیاژه در 9 آگوست 1896 به دنیا آمد و در 16 سپتامبر 1980 از دنیا رفت.

    او این ایده که کودکان به گونه*ای متفاوت از بزرگسالان فکر می*کنند را تقویت کرد. تحقیقات او چند نقطه عطف مهم در رشد ذهنی کودکان را مشخص کرده است. کارهای او همچنین علاقه*مندی فراوانی به روان*شناسی شناخت و رشد به وجود آورده است. نظریه*های پیاژه به طور گسترده*ای مورد پذیرش واقع شده و امروز توسط دانشجویان روان*شناسی و روش*های آموزشی مورد مطالعه قرار می*گیرد.
    نظریه*های پیاژه در رشته*های روان*شناسی، جامعه*شناسی، آموزش و ژنتیک همچنان مورد مطالعه قرار دارد. کارهای او به درک ما از رشدِ شناختی کودکان کمک بسزایی نموده است.
    ژان پیاژه در سن یازده سالگی کارش را به عنوان یک پژوهشگر آغاز کرد و در همان سال نیز مقاله کوتاهی درباره گنجشک آلبینو (سپیدتن) نوشت. او مطالعاتش در زمینه علوم طبیعی را ادامه داد و از دانشگاه نوشاتل سوئیس، مدرک دکتری جانورشناسی دریافت کرد. او سپس به روانکاوی علاقه*مند شد و یکسال در مؤسسه*ای که آلفرد بینه تأسیس کرده بود به کار پرداخت.
    پیاژه که بیشتر به خاطر تحقیقاتش بر روی رشدِ شناختی کودکان شهرت دارد، رشد ذهنی سه فرزند خود را مورد مطالعه قرار داد. نظریه رشدِ شناختی پیاژه، مراحلی که کودکان در خلال رشد هوش و فرایندهای صوری تفکر طی می*کنند را تشریح می*کند. نظریه او چهار مرحله را توصیف می*کند: مرحله حسی-حرکتی، مرحله پیش عملیاتی، مرحله عملیات عینی و مرحله عملیات صوری.
    پیاژه در سال 1955 مرکز بین*المللی معرفت*شناسی ژنتیک را تأسیس کرد و تا پایان عمر در سمت مدیر این مرکز خدمت کرد.
    ما دَر به دَر
    دنبال آرامشیم!

صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 16 به 24 از 24

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •