ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 15 از 22
  1. #1
    shamisa

    کوچولو ثبات یافته

    تاریخ عضویت
    October 2007
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    54
    0
    2

    پیش فرض ₪.•:. وظـایف منتظران ظهور .:•.₪

    وظايف منتظران در عصرغيبت


    انتظار

    مطابق بسياري از آيات قرآن كريم و روايات فراواني كه از ائمة معصومين(عليهم*السلام) رسيده است بشر در طول دوران زندگي فردي و اجتماعي خود، مرهون نعمت انتظار است، و اگر از حالت انتظار خارج شود و اميدي به آينده نداشته باشد، زندگي برايش مفهومي نخواهد داشت.


    آنچه انسان را به زندگي اميدوار مي*سازد و نگراني*ها و ناراحتي*ها را براي او آسان مي*نمايد، انتظار و اميد به آينده است. آدمي در پرتو همين انتظار، رنج*ها و گرفتاري*ها را تحمل مي*كند و با كشتي اميد و آرزو در درياي متلاطم و طوفان زاي زندگي به سير خود ادامه مي*دهد. بنابراين، اگر اميد از انسان گرفته شود و انتظار از جامعه رخت بربندد، ادامة حيات و زندگي براي بشر، بي*روح و بي*لذت و بي*معنا خواهد بود، اين انتظار است كه به زندگي صفا و جلا مي**بخشد و زندگي را براي آدمي لذت بخش مي*كند و او را به حركت و جنبش وا مي*دارد و دلش را به ادامة زندگي، علاقه*مند مي*سازد.



    نكته قابل توجه اين است كه بر هر فرد مسلمان و هر كس كه بخواهد با روح تعاليم متعالي اسلام و حقيقت برنامه*هاي تربيتي اين مكتب انسان*ساز آشنا شود، قبل از هر چيز، درك صحيح و شناخت درست مفاهيم واقعي واژه*ها و اصطلاحات اسلامي لازم و ضروري است.
    يكي از واژه*هايي كه بايد با تأمل و دقت زياد به آن پرداخته شود واژة انتظار ا ست كه مربوط به ظهور آخرين حجت خداوند و مصلح آخرالزمان حضرت مهدي(عليه*السلام) است.


    اينك براي شناخت كامل انتظار، نخست دربارة معنا و مفهوم كلمة انتظار از نظر لغت و مذهب بحث مي*كنيم، سپس دربارة انتظار فرج در اسلام و قرآن سخن مي*گوييم. به بررسي وظايف منتظران در عصر غيبت مي*پردازيم.


    انتظار در لغت

    انتظار در لغت، به معناي چشم داشت و چشم به راه بودن و نوعي اميد به آينده داشتن است؛ آينده*اي زيبا و روشن و سرشار از صفا، آرامش و امنيت. .


    انتظار در اصطلاح

    انتظار كيفيتي روحي است كه موجب به وجود آمدن آمادگي براي ظهور و درك منتظَر مي*شود، و ضد آن يأس و نااميدي است. هر چه انتظار بيشتر باشد آمادگي نيز بيشتر است؛ و گاه حالت انتظار به پايه*اي مي رسد كه خواب را از چشم مي*ربايد، و هر چه عشق به منتظَر افزون باشد آمادگي براي آمدن او نيز افزون مي*گردد و فراق دردناك مي*شود تا جايي كه منتظِر به چيزي جز منتظَر نمي*انديشد، و تمام آمال و آرزوهايش را در آيينه وصال او به تماشا مي*نشيند. از اين رو و همة درد*ها و سختي*ها و مشكلات را در راه رسيدن به او تحمل مي*كند.


    انتظار ، امید به آینده ای نوید بخش

    از نظر مذهب، انتظار حالتي است كه از تركيب ايمان به خدا و اعتقاد كامل و راسخ به مباني دين و اشتياق و علاقه به ظهور رهبري الهي و آسماني ـ كه بتواند با مدد خداوند، مردمان جهان را تحت فرمان يك آيين درآورد و ستمگران را سر جاي خود بنشاند و آيين توحيد و يكتاپرستي را رواج دهد و حكومت قسط و عدل را در تمام زمين برقرار نمايد ـ به وجود مي*آيد و در درون آدمي شعله مي*كشد و آمال و آرزوهاي انساني و رفتار فردي و اجتماعي وي را دگرگون مي*كند.


    انتظار از نظر دين و مذهب، به معناي اميد و آرزو است؛ اميد به آينده*اي نويد بخش و سعادت آفرين، اميد به آينده*اي كه در آن جهانيان از مفاسد و بدبختي*ها رهايي يافته، و بشر راه خير و صلاح را در پيش گيرد و دنيا در پرتو تحقق عدل الهي، مدينة فاضله*اي گردد.
    اين معناي انتظار فرج از نظر دين است كه در حقيقت به معني چشم به راهي براي تحقق حق و عدل و پيروزي دين و برقراري نظام عدل الهي، مي*باشد.
    بر اين اساس، شكي نيست كه انتظار فرج، میل فطری همة انسان*ها و خواستة مشترك تمامي ملل و اديان دنياست و زمان و مكان نمي*شناسد و به قوم و گروهي اختصاص ندارد.



    اعتقاد به قيام يك منجي در آخرالزمان كه زمين را پر از عدل و داد مي*كند و به طور معجزه آسا ظلم و جور را ريشه كن مي*سازد پايه ايمان را مستحكم مي*كند و نهال اميد را در دل بارور مي*روياند.
    اين عقيده، يكي از آرزوهاي مهم و ديرين بشر است و جاي هيچ شگفتي نيست اگر مي*بينيم كه در هر زمان، انسان، اميدوار به آينده*اي بهتر بوده است. عامل عمده اعتقاد به ظهور منجي در آخرالزمان ايمان است. اين ايمان عاملي بسيار قوي و نيرومند است كه با وجود آن انسان هرگز با سختي*هاي روزگار و تراكم ناملايمات و گرفتاري*هاي زندگي، روحيه خود را نمي*بازد و اميد نجات و رستگاري را از دست نمي*دهد. براي اين كه اين موضوع بهتر روشن شود به بحث و بررسي انتظار فرج در اسلام و مذهب تشيع مي*پردازيم:


    انتظار فرج در اسلام

    انتظار فرج در اسلام و به ويژه در مذهب تشيع، عبارت است از ايمان استوار به امامت و ولايت حضرت ولي عصر(عليه*السلام) و اميد به ظهور آن آخرين ذخيره الهي و آرزوي فرا رسيدن روزگار رهايي مستضعفان از چنگال مستكبران، و تمام شدن دوران ظلم و ستم طاغوتيان، و پيروزي نهايي مؤمنان، و آغاز حكومت صالحان، تا پايان جهان است. كه اين انتظار دربردارنده تمامي مباني اعتقادي اسلام است.


    انتظار فرج در اسلام، در واقع نوعي آمادگي است. آمادگي براي پاك شدن، پاك زيستن و دور ماندن از زشتي*ها و آمادگي براي حركتي مستمر و دائم، با تلاش و كوششي پي*گير و خستگي ناپذير توأم با خود سازي در مرحله اول و دگر سازي در مراحل بعدي و سرانجام آمادگي براي شركت در انقلاب جهانی حضرت مهدي(عليه*السلام) كه آغاز آن ظهور حضرت و فرجام آن، شكست تاريكي*ها و ظلم*هاست و نتيجه آن، برپايي حكومت عدل الهي و تحقق قول و پيمان خداوند به عزت بخشي مؤمنان است.


    پس از روشن شدن اهميت انتظار در زندگي بشر، به بررسي انتظار فرج در آيات و روايات مي*پردازيم تا مفهوم صحيح آن را دريابيم.
    حال براي روشن شدن مطلب به سراغ متون اصيل اسلامي و روايات پيشوايان معصوم(عليهم*السلام)مي*روي م و لحن گوناگون آيات و رواياتي را كه از ائمه معصومين(عليهم* السلام) درباره مسأله انتظار و ارزش و اهميت اين عقيده اصيل رسيده است، مورد بررسي قرار مي*دهيم.



    ادامه دارد...
  2. #2
    admin
    "مدير كل سايت كوچولو"

     

    مدیر کل (سعید)
    تاریخ عضویت
    February 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    23,825
    16,449
    20,472

    پیش فرض

    از مطلب مفيدت٬ متچكر
  3. #3
    shamisa

    کوچولو ثبات یافته

    تاریخ عضویت
    October 2007
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    54
    0
    2

    پیش فرض

    انتظار از نگاه روايات

    در روايات و سخنان حيات بخش پيشوايان شيعه، گلواژه انتظار مفهومي بس ژرف و پرارج دارد. گويا انتظار زيبا*ترين و كامل*ترين جلوة بندگي حق تعالي است، به گونه*اي كه رسول خدا(صلي الله عليه و آله) انتظار فرج را برترين عبادت و افضل اعمال امتش مي*خواند.[1] به همين تناسب در فرهنگ ديني و در روايات ما، منتظران از جايگاه والا و ممتازي برخوردارند و تعابير مهمی در مقام و منزلت آن*ها بیان شده تا جائيكه پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) آنان را برادران خود مي*نامند

    اميرمؤمنان علي(عليه*السلام) مي*فرمايد: منتظران امر ما مانند كساني هستند كه در راه خدا به خون خود غلطيده*اند.[2] و امام سجاد(عليه*السلام) درباره ايشان مي*فرمايند:

    مننتظران ظهور برترين مردمان همه روزگارانند،[3] كه خداوند به ايشان اجر هزار شهيد از شهداي بدر و احد عطا مي*كند.[4] آنان به مجاهدان پيكارگري مانند كه در پيش روي رسول خدا(صلي الله عليه و آله) با شمشير نبرد مي*كنند.[5]

    امام كاظم(عليه*السلام) دربارة شيعيان و منتظران عصر غيبت مي*فرمايند:

    خوشا به احوالشان، به خدا سوگند آنان در روز قيامت، در مرتبة ما و با ما خواهند بود.[6]

    به راستي، سِرِ برخورداري منتظران از چنين جايگاه رفيع و منزلت بي*بديلي كه فرشتگان مقرب الهي نيز به آنان غبطه مي*خورند، در چه چيزي نهفته است؟ هر چه هست به حقيقت انتظار برمي*گردد.
    مگر انتظار چيست كه تا اين حد كمال آفرين و تكامل بخش است؟ اين چه حقيقتي است كه انسان را به مرتبة ملكوتيان و بالاتر از آنان سوق مي*دهد.
    آری! این ها همه به مفهوم واقعی انتظار و وظایف منتظران بر می گردد که در این قسمت پیرامون آن توضیحاتی به خوانندگان محترم ارائه می دهیم:

    مفهوم صحيح انتظار

    مفهوم مذهبي انتظار، اميد به آينده است، آينده*اي كه در آن مردم جهان، از زور و فشار و استبداد و تسلط نظام*هاي غلط، نجات پيدا كنند و رژيم*هاي ضد انساني از ميان بروند و زندگي پر نشيب انسان*ها آكنده از صلح و امنيت گردد و حق پرستان پيروز، و باطل گرايان نابود شوند.

    آنچه از مجموع آيات و روايات اسلامي و مفهوم خود كلمه انتظار استفاده مي*شود اين است كه انتظار، در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي، عامل رشد و اصلاح، مقاومت و پيشرفت، بيداري و حركت، و از عقايد انقلاب آفرين و ريشة اصل قيام جهاني حضرت مهدي(عليه*السلام) است.

    وظايف منتظران

    در مورد وظايف و تكاليف شيعيان در دوران غيبت سخن*هاي بسياري گفته شده است. حتي كتاب*هاي منتقل نيز در اين باره تأليف و تدوين گردیده و در بعضي از كتاب*ها مانند مكيال المکارم تا هشتاد وظيفه براي منتظران حضرت مهدي(عليه*السلام) برشمرده*اند. ما در اين مجال برآنيم كه وظايف اصلی منتظران يوسف زهرا(سلام*الله*عليها) را به طور خلاصه و روان در اختيار خوانندگان قرار دهيم.

    1ـ شناخت ولي عصر(عليه*السلام)

    اولين و مهم*ترين وظيفه*اي كه هر شيعة منتظر بر عهده دارد كسب معرفت و شناخت نسبت به وجود نازنين امام زمان(عليه*السلام) است. زيرا به دليل عقلي و نقلي تحصيل معرفت و شناخت صفات و ويژگي*هاي آن جناب واجب است و ايمان بدون شناخت امام زمان (عليه*السلام) تحقق نمي*پذيرد، و هيچ عملي را خداوند از بندگان قبول نمي*كند مگر اینکه با شناخت و معرفت امام زمان(عليه*السلام) عجين باشد.[7]

    اين موضوع از چنان اهميتي برخوردار است كه در روايات بسياري كه از طريق عامه و خاصه از پيامبر گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله) و ائمه معصومين(عليهم*السلام) نقل شده، آمده است كه: هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهل مرده است.[8]

    و در ورايت ديگري كه ثقة الاسلام كليني از امام باقر(عليه*السلام) نقل مي*كند، آمده است: هر كس در حاليكه امامي* نداشته باشد بميرد، مردنش مردن جاهليت است و هر کس با شناخت امامش بميرد، پيش افتادن و يا تأخير اين امر (دولت آل محمد (عليهم*السلام)) او را زيان نرساند و هر كس بميرد در حالي*كه امامش را شناخته، همچون كسي است كه در خيمه قائم(عليه*السلام) با آن حضرت باشد.[9]

    توجه به مضامين دعاهايي كه خواندن آن*ها در عصر غيبت سفارش شده و مورد تأكيد قرار گرفته نيز ما را به اهميت موضوع شناخت و معرفت حجت خدا رهنمون مي*سازد؛ چنان كه در يكي از دعاهاي معروف و معتبري كه شيخ صدوق (رحمة الله عليه) آنرا در اكمال الدين نقل كرده مي*خوانيم:

    پروردگارا! حجت خود را به من بشناسان كه اگر حجتت را به من نشناساني از دينت گمراه مي*گردم. خداوندا! مرا به مرگ جاهليت نميران و دلم را از حق، پس از آن*كه هدايتم فرمودي منحرف مگردان.[10]

    اين شناخت و معرفت حجت الله چه اكسيري است؟ كه اگر با مس وجود آدمي آميخته نگردد، بشر از مرز حيوانيت و توحش فراتر نرود و به مرگ جاهليت از دنيا كوچ كند.

    امام صادق(عليه*السلام) در مورد كم*ترين درجه معرفت امام مي*فرمايد: كم*ترين درجه معرفت به امام آن*است كه... [بداني] امام وارث[و جانشين] پيامبر است و همانا اطاعت از او اطاعت از خدا و رسول خداست و بايد در هر امري تسليم او بود و به سخن و فرمان او عمل كرد.[11]

    مؤلف كتاب مكيال المکارم مراد و مقصود از معرفت امام را كه در روايات ياد شده بر آن تأكيده گردیده است، چنين بيان مي*كند: بي*ترديد مقصود از شناختي كه امامان ما تحصيل آن*را نسبت به حضرت مهدي(عليه*السلام) امر فرموده*اند، اين است كه ما آن حضرت را آن*چنان كه هست بشناسيم؛ به گونه*اي كه اين شخصيت سبب در امان ماندن ما از شر شياطين و دوری از معاصي باشد و ما را به كمال مطلوب انساني رهنمون سازد و مايه نجاتمان از اعمال گمراه كننده مدعيان دروغين مهدويت شود. اين چنين شناختي جز به دو امر حاصل نمي*گردد:
    اول، شناختن شخص امام(عليه*السلام) به نام و نسب و دوم، شناخت صفات و ويژگي*هاي امام و به دست آوردن اين دو شناخت از اهم واجبات است.[12]

    البته شناخت صفات و ويژگي*هاي آن حضرت كه در كلام فوق به آن اشاره شد، در عصر ما از اهميت و ارزش بيشتري برخوردار است و در واقع اين نوع شناخت است كه مي*تواند در زندگي فردي و اجتماعي منتظران منشأ تغيير و تحول باشد، زيرا اگر كسي فقط به يكي از صفات آن حضرت پي ببرد مثلاً يقين حاصل كند كه حضرتش شاهد و ناظر دائمي اعمال شيعيان و محبانش مي*باشد[13] و خويشتن را هميشه در محضر او ببيند؛ چنين فردي هيچ گاه آلوده به معاصي و محرمات نمي*شود و روز به روز بر فضائل و سجاياي اخلاقي او افزوده مي*گردد و در مسير سعادت و كمال قدم بر مي*دارد.

    نكته*اي كه بايد* در اين جا در نظر داشت اين است كه شناخت امام زمان(عليه*السلام) از شناخت، ديگر امامان معصوم(عليهم*السلام) جدا نيست و اگر كسي به طور كلي به شأن و جايگاه ائمه هدي واقف شد، صفات و ويژگي*هاي آنها را شناخت و به وظيفه خود در برابر آن*ها پي برد، قطعا نسبت به امام عصر(عليه*السلام) نيز به شناختي شايسته و كامل مي*رسد . يكي از راه*هاي پي بردن به مراتب و عظمت امامان معصوم(عليهم*السلام) مطالعه و تحقيق در كتاب*هايي است كه در اين زمينه نگاشته شده است كه از جمله مي*توان به كتاب*هاي زير اشاره نمود:

    بحارالانوار: جلدهای پنجاه و يكم تا پنجاه و سوم، اصول كافي جلد اول ، الغيبة شيخ طوسي، كتاب الغيبه نعماني و كمال الدين و تمام النعمه شيخ صدوق، كه به لطف خدا همه اين *كتاب*ها به فارسي ترجمه شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

    شايان ذكر است به اين نكته نيز اشاره كنيم كه اصلي*ترين راه شناخت و تحصيل معرفت امام زمان(عليه*السلام) رعايت تقوا و اجتناب از معاصي و محرمات ا ست كه در عنوان بعدي به توضيح و تبيين آن مي*پردازيم.

    منبع سايت eteghadat.com
    *عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد*
  4. #4
    booye_baroon
    کوچولو رسمی
    کوچولو پرتلاش برای فعال شدن

    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    India
    نوشته ها
    399
    0
    24

    پیش فرض

    shamisaجان مطالبت واقعاْ جالب و مفيده اميدوارم كه همچنان ادامه پيدا كنه... :wink:
    منتظر ادامه ي مطالبت هستيم...
    ◊◊◊ تا که پرسیدم ز منطق عشق چیست؟ در جوابم اینچنین گفت و گریست: لیلی و مجنون همه افسانه اند عشق تفسیری ز زهرا و علیست◊◊◊
  5. #5
    رها78
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فعال همیشگی

    تاریخ عضویت
    September 2012
    محل سکونت
    ورزشگاه آزادی
    نوشته ها
    7,496
    4,658
    4,367

    Tick ویژه ی دوره ی آخر زمان

    به نام خدا


    ویژگی دوره آخرالزمان



    روزگاری میاد که مردم شکمشون خداشون میشه"بطونهم آلهتهم"
    حواسشون فقط به شکمه موقع نماز مردمو میبینی که جلو نونوایی بربری و سنگکی ایستادن.
    به جای اینکه بیان نماز بخونن دنبال شکمشون هستن ولی قدیم اینجور نبود.
    روایت داریم که: "اینا ،نماز نفرینشون می کنه کسانی که اول وقت نماز نخونن نماز میگه "خدا ضایعت کنه همونطور که منو ضایع کردی(خراب)."
    استاد ما مرحوم برهان می گفت:"اگر کسی نماز مغربش رو اینقدر دیر بخونه که ستاره پر بشه تو آسمون ملعونه.
    و صبح هم اگر نماز صبحش رو اینقدر دیر بخونه که آسمون دیگه ستاره نداشته باشه و نزدیک آفتابه اون هم ملعونه.
    یعنی از رحمت خدا به دوره .
    هنوز غذا امروزشو نخورده میگه فردا ناهار چی بخوریم؟قدیم اینطور نبود دوسیر گوشت می خریدیم غذا می پختیم کی 5 کیلو گوشت بود کی مرغ بود اصلا زمان بچگی ما مرغ نبود اونم اگر کسی بچش حصبه می گرفت دکتر می گفت یه جوجه خروس بخربرای درمان بچه. اون موقع مرغ نبود گوشت می خریدن 150 گرم گوشت می خریدیم شب می خوردیم مثل حالا نبود همش شکم شکم...
    روایت داریم که این شکمتون رو قبرستون حیوونا نکنین اینقدر گوشت نخورین .
    "ونساءهم قبلتهم"
    زن قبله میشه «هر چی حاج خانوم بگن»
    زن قبله میشه «هر چی حاج خانوم بگن»
    حتی اگر امر به خلاف شرع بکند اینقدر محو او هست .دختر خانواده با هر وضعی میره بیرون پدر که مخالفت می کنه میگه تو قدیمی تو نمی ذاری دخترم آزاد باشه تازه یکی که گفته بود دختر من خیلی خوبه خیلی نجیبه چون فقط با یه پسر میره کوه!
    یه بنده خدایی حریف زنش نشده بود زمان طاغوت زنه اصرار که دخترم باید بره دانشگاه ؛بی حجاب هم بودن اون موقع چادر و روسری نبود حالا به اصرار زن دختره میره دانشگاه اما پدرآدم مقید و نمازخون.
    اما حریف زنش نشد بچه چهارمش رو گفت من دیگه این یکی رو نمی ذارم بره دانشگاه گفت این یه دونه رو تو خونه نگه می دارم
    شب خواب دید سه تا قرآن بزرگ تو خونش آتیش گرفته یه قرآن کوچیک هم در حال آتیش گرفتنه که اونو خاموش کرده بود ولی دور و ورش سیاه شده اما قرآن کوچیکه نسوخته میره پیش آقای بروجردی می پرسه من همچین خوابی رو دیدم تعبیرش چیه فرمودند:برو تهران پیش حاج آقای احمد قمی برو از ایشون بپرس.
    حاج آقای قمی هم اطلاعی نداشته که ایشون سه تا دختر بی حجاب دارن می گن اون سه قرآنی که سوخت ماله اون سه دختر بی حجابی که داشتی اون یکی هم که نسوخته ماله اون دختریه که تو خونه نگه داشتی در صورتی که اصلا اطلاع نداشت از این قضایا
    ولی اینطوری براش تعبیر می کنن.
    "ودناریرهم دینهم"
    دینشون پول میشه همش حرف پوله به فکر حروم و حلال دیگه نیست به فکر خمس نیست ربا می خوره دزدی می کنه.
    قال امیر علیه السلام:معاشر الناس اتقوا الله
    تقوا اختیار کنید ،مال حرام نخورید، غیبت نکنید ،دروغ نگید؛ چراغ قرمز دین رو مراعات کنید
    چراغ قرمز نرو آقا جون! جریمت می کنن دین هم چراغ قرمز داره، چراغ سبز داره.
    چراغ قرمز دین چیه؟؟حرام چراغ سبز چیه؟؟حلال خدا
    اگر کسی چراغ قرمز دین رو مراعات کنه چراغ سبز دین رو مراعات کنه اینو میگن فرد باتقواییه...
    "وشرفهم متاعهم"
    شرافتشون به متاعشونه مبل و صندلی و ماشین بنز و استخر تو خونه و...اگر نداشته باشه کسی تحویلش نمی گیره شرافت ماله ،پوله داراییه.اگر وضعیت مالی خوبی نداره کسی تحویلش نمی گیره.
    قدیم اینطور نبود قدیم هر کی متدین بود مورد احترام بود اما حالا شرفهم متاعهم.
    در صورتی روایت داریم که"آنها که نماز شب خونن اشراف امت من هستن "نه اونا که پول دارن.
    و روز گاری میشه که از اسلام چیزی باقی نمونه مگر اسمش.
    الان خانواده مسلمان از یهودی از مسیحی از زرتشتی قابل شناسایی نیست.
    من وقتی بچه بودم تو بازرا وقتی یه ارمنی میومد همه می فهمیدند الان شما اینو می فهمی نه همه یه تیپ یه شکل.
    ولی قدیم ماها عبا پالتو و تاجرها و لی اونها کت شلواری بودن. زنای ما چادر و پوشیه ولی اونا بی حجاب بودن ولی الان همه یه شکلن.
    مهربانم!
    عالم از توست. . . .
    غریبانه چرا میگردی؟!
  6. 1
  7. #6
    رها78
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فعال همیشگی

    تاریخ عضویت
    September 2012
    محل سکونت
    ورزشگاه آزادی
    نوشته ها
    7,496
    4,658
    4,367

    Icon100

    ویژگی دوره آخرالزمان


    روزگاری میاد که مردم شکمشون خداشون میشه"بطونهم آلهتهم"
    حواسشون فقط به شکمه موقع نماز مردمو میبینی که جلو نونوایی بربری و سنگکی ایستادن.
    به جای اینکه بیان نماز بخونن دنبال شکمشون هستن ولی قدیم اینجور نبود.
    روایت داریم که: "اینا ،نماز نفرینشون می کنه کسانی که اول وقت نماز نخونن نماز میگه "خدا ضایعت کنه همونطور که منو ضایع کردی(خراب)."
    استاد ما مرحوم برهان می گفت:"اگر کسی نماز مغربش رو اینقدر دیر بخونه که ستاره پر بشه تو آسمون ملعونه.
    و صبح هم اگر نماز صبحش رو اینقدر دیر بخونه که آسمون دیگه ستاره نداشته باشه و نزدیک آفتابه اون هم ملعونه.
    یعنی از رحمت خدا به دوره .
    هنوز غذا امروزشو نخورده میگه فردا ناهار چی بخوریم؟قدیم اینطور نبود دوسیر گوشت می خریدیم غذا می پختیم کی 5 کیلو گوشت بود کی مرغ بود اصلا زمان بچگی ما مرغ نبود اونم اگر کسی بچش حصبه می گرفت دکتر می گفت یه جوجه خروس بخربرای درمان بچه. اون موقع مرغ نبود گوشت می خریدن 150 گرم گوشت می خریدیم شب می خوردیم مثل حالا نبود همش شکم شکم...
    روایت داریم که این شکمتون رو قبرستون حیوونا نکنین اینقدر گوشت نخورین .
    "ونساءهم قبلتهم"
    زن قبله میشه «هر چی حاج خانوم بگن»
    زن قبله میشه «هر چی حاج خانوم بگن»
    حتی اگر امر به خلاف شرع بکند اینقدر محو او هست .دختر خانواده با هر وضعی میره بیرون پدر که مخالفت می کنه میگه تو قدیمی تو نمی ذاری دخترم آزاد باشه تازه یکی که گفته بود دختر من خیلی خوبه خیلی نجیبه چون فقط با یه پسر میره کوه!
    یه بنده خدایی حریف زنش نشده بود زمان طاغوت زنه اصرار که دخترم باید بره دانشگاه ؛بی حجاب هم بودن اون موقع چادر و روسری نبود حالا به اصرار زن دختره میره دانشگاه اما پدرآدم مقید و نمازخون.
    اما حریف زنش نشد بچه چهارمش رو گفت من دیگه این یکی رو نمی ذارم بره دانشگاه گفت این یه دونه رو تو خونه نگه می دارم
    شب خواب دید سه تا قرآن بزرگ تو خونش آتیش گرفته یه قرآن کوچیک هم در حال آتیش گرفتنه که اونو خاموش کرده بود ولی دور و ورش سیاه شده اما قرآن کوچیکه نسوخته میره پیش آقای بروجردی می پرسه من همچین خوابی رو دیدم تعبیرش چیه فرمودند:برو تهران پیش حاج آقای احمد قمی برو از ایشون بپرس.
    حاج آقای قمی هم اطلاعی نداشته که ایشون سه تا دختر بی حجاب دارن می گن اون سه قرآنی که سوخت ماله اون سه دختر بی حجابی که داشتی اون یکی هم که نسوخته ماله اون دختریه که تو خونه نگه داشتی در صورتی که اصلا اطلاع نداشت از این قضایا
    ولی اینطوری براش تعبیر می کنن.
    "ودناریرهم دینهم"
    دینشون پول میشه همش حرف پوله به فکر حروم و حلال دیگه نیست به فکر خمس نیست ربا می خوره دزدی می کنه.
    قال امیر علیه السلام:معاشر الناس اتقوا الله
    تقوا اختیار کنید ،مال حرام نخورید، غیبت نکنید ،دروغ نگید؛ چراغ قرمز دین رو مراعات کنید
    چراغ قرمز نرو آقا جون! جریمت می کنن دین هم چراغ قرمز داره، چراغ سبز داره.
    چراغ قرمز دین چیه؟؟حرام چراغ سبز چیه؟؟حلال خدا
    اگر کسی چراغ قرمز دین رو مراعات کنه چراغ سبز دین رو مراعات کنه اینو میگن فرد باتقواییه...
    "وشرفهم متاعهم"
    شرافتشون به متاعشونه مبل و صندلی و ماشین بنز و استخر تو خونه و...اگر نداشته باشه کسی تحویلش نمی گیره شرافت ماله ،پوله داراییه.اگر وضعیت مالی خوبی نداره کسی تحویلش نمی گیره.
    قدیم اینطور نبود قدیم هر کی متدین بود مورد احترام بود اما حالا شرفهم متاعهم.
    در صورتی روایت داریم که"آنها که نماز شب خونن اشراف امت من هستن "نه اونا که پول دارن.
    و روز گاری میشه که از اسلام چیزی باقی نمونه مگر اسمش.
    الان خانواده مسلمان از یهودی از مسیحی از زرتشتی قابل شناسایی نیست.
    من وقتی بچه بودم تو بازرا وقتی یه ارمنی میومد همه می فهمیدند الان شما اینو می فهمی نه همه یه تیپ یه شکل.
    ولی قدیم ماها عبا پالتو و تاجرها و لی اونها کت شلواری بودن. زنای ما چادر و پوشیه ولی اونا بی حجاب بودن ولی الان همه یه شکلن.



    www.askdin.com
    مهربانم!
    عالم از توست. . . .
    غریبانه چرا میگردی؟!
  8. #7
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    آخرالزمان را بهتر بشناسیم(بخش اول):
    +این فایل دارای روایات متعدد میباشد و روایات دارای سند نیز میباشند
    +فایل wordرو میتونید از لینک زیر دانلود کنید

    Download File : بخش_اول.docx
    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  9. 1
  10. #8
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    یمانی در اخرالزمان کیست؟
    ایا منتظران حضرت باید از ایشان پیروی کنند؟



    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  11. #9
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    آخرالزمان را بهتر بشناسیم(بخش دوم):
    +این فایل دارای روایات متعدد میباشد و روایات دارای سند نیز میباشند
    +فایل wordرو میتونید از لینک زیر دانلود کنید

    Download File : بخش_دوم.docx
    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  12. 1
  13. #10
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    وقتی اینو خوندی ببین واقعا امام زمانتو شناختی.....


    مرحوم آيت الله مجتهدی تهرانی که از علمای تهران بودند ، نقل کردند: شبی در نجف بعد از اتمام نماز جماعت پشت سر آيت الله شهيد مدنی و خلوت شدن مسجد ، ناگهان دیدم آقای مدنی شروع به گریستن کرد!

    چون به من اظهار لطف داشتند به خودم جرأت دادم و علت گریه ناگهانی ايشان را پرسیدم.

    ایشان فرمودند: بعد از نماز یکی گفت: امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) را دیده است که به او فرموده اند( ببین این شیعیان بعد از نماز بلافاصله به سراغ کارهای خود رفتند و هيچ کدام برای فرج من دعا نکردند! )

    من هم تا این را شنیدم متأثر شدم و گریستم.

    آيت الله مجتهدی فرمودند: بعدها متوجه شدم امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) این گلایه را به خود ایشان (شهید مدنی) گفته بودند!!!
    ویرایش توسط behdin : 2014.06.30 در ساعت 22:18
    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  14. #11
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    آخرالزمان را بهتر بشناسیم(بخش سوم):
    +این فایل دارای روایات متعدد میباشد و روایات دارای سند نیز میباشند
    +فایل wordرو میتونید از لینک زیر دانلود کنید

    Download File : بخش_سوم.docx
    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  15. 1
  16. #12
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  17. 1
  18. #13
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    اولین گام خروج مهدی در آخرین رمضان:


    در آخرین ماه رمضان پیش از ظهور حوادثی به وقوع می*پیوندد که حکایت از نزدیکی بسیار ظهور دارد. آنچه در این ماه اتفاق می*افتد، در حقیقت اولین گام*ها برای ظهور است که به بیان آن*ها خواهیم پرداخت.

    خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی در زمان غیر عادی

    یکی از مظاهر قدرت الهی که در قالب سنن معجزات جلوه نمایی کرده و اشاره مخصوصی را برای توجه آن دسته از مؤمنان که مخلصانه منتظر ظهور بوده*اند، به ارمغان می*آورد؛ کسوف خورشید در روز سیزدهم یا چهاردهم ماه رمضان و خسوف ماه در بیست و پنجم همان ماه است.

    «ثعلبه ازدی» از امام باقر علیه السلام نقل کرده است که فرمودند: « دو نشانه پیش از ظهور قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود: خورشید گرفتگی در نیمه ماه رمضان و ماه گرفتگی در آخر آن. به حضرت عرض کردم: یابن رسول الله! خورشید در انتهای ماه کسوف می*کند و ماه در نیمه آن خسوف. حضرت فرمودند: خودم می*دانم چه می*گویم؛ این دو نشانه*ای است که از زمان فرود آمدن آدم (از بهشت به زمین) سابقه نداشته است».1

    خسوف ماه معمولاً به خاطر قرار گرفتن زمین در میان خورشید و ماه رخ می*دهد که زمان آن نیز در نیمه ماه*های قمری است. کسوف خوشید هم اغلب زمانی است که ماه میان زمین و خورشید قرار گیرد و زمان آن هم در آخر ماه*های قمری است. چنین حادثه*ای که دچار بدأ هم نخواهد شد، در زمانی غیر از زمان عادی آن (بنا برگفته روایات) با فرض احتمالات زیر ممکن می*شود:

    1. این قضیه معجزه گونه و از طریق یکی از اسباب و علل عادی و ناشناخته انجام شود؛ البته با اختلافی ساده و آن هم آگاهی ما از زمان وقوع آن است که البته طریقه حدوث این اعجاز یا کیفیت شکل گیری را نمی*توان تصور کرد. همین قدر کافی است که بدانیم این معجزه انجام می*شود؛ آن هم معجزه*ای که از زمان هبوط حضرت آدم علیه السلام تا کنون سابقه نداشته است و از این رو، محاسبات ستاره شناسان را برهم می*زند.

    2. به واسطه ممانعت جسمی بزرگ رخ می*دهد؛ ممکن است یکی از اشیای سرگردان در فضا (بنا بر گفته دانشمندان) به منظومه شمسی نزدیک شده و با قرار گرفتن در مقابل خورشید، مانع رسیدن آفتاب به زمین شود و کسوف پس از ده روز پیش بیاید و همین شی*ء در اواخر ماه نیز که ماه به شکل هلال دیده می*شود، در برابر آن قرار گیرد و بر حسب سرعت و حجم آن شی*ء، خسوف کلی یا جزیی رخ دهد. از جمله نشانه*هایی که برای ظهور ذکر شده است و با این بخش از مطالب نیز بی ارتباط نیست، این است که نور خورشید از زمان طلوعش تا 23 از طول روز ناپدید می*شود که این، به جهت آن است که شی*ء فضایی بین خورشید و زمین قرار گرفته و به مدت 23 از طول روز، مانع رسیدن آفتاب به زمین می*شود 2 که بالطبع با کسوفی که از یک تا سه ساعت طول می*کشد، متفاوت است.
    «ثعلبه ازدی» از امام باقر علیه السلام نقل کرده است که فرمودند: « دو نشانه پیش از ظهور قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود: خورشید گرفتگی در نیمه ماه رمضان و ماه گرفتگی در آخر آن
    امام زمان (عج)

    3. به جهت تغییرات درونی خود خورشید؛ ممکن است انفجارهای عظیم یا تغییرات فیزیکی خاصی در خورشید پدید آید، طوری که مدت مشخصی، اشعه خورشید به اطراف پراکنده نگردد و یا اینکه انفجارهای پشت سر هم ماه رمضان در خورشید، کسوف اواسط ماه را به دنبال داشته باشد و در آخر ماه که از ماه هلالی بیش پیدا نیست، خسوف را ضمیمه کنیم، می*توان آن*ها را هم با این احتمال توجیه کرد: توقف خورشید در زمان سفیانی ممکن است که ناشی از انفجاری قوی در خورشید باشد که مانع حرکت کردن خورشید شود یا حرکت آرامی که مانند بازگشت عمل آن برای مدت دو یا سه ساعت باشد یا ظاهر شدن بدنی نمایان در قرص خورشید هم ممکن است ناشی از انفجاری قوی در خورشید باشد که وقتی در سطح خورشید گسترش یابد، به شکل سینه و صورت انسان به نظر برسد. دانشمندان متأخر به حدوث چنین جریانی در خورشید که در حدیث هم می*توان تأکید بر چنین مطلبی را یافت،* اشاره کرده*اند. امام علی علیه السلام طی حدیثی طولانی پس از ذکر صیحه و ندای آسمانی ماه رمضان می*فرماید: « از فردای آن، هنگام ظهر خورشید رنگارنگ و سپس زرد شده و در نهایت سیاه و تاریک می*شود».3

    تاریکی خورشید، دلیل روشنی برای وقوع خسوف ماه در روز بیست و پنجم آن ماه رمضان است و شاید این تفسیر، بهترین تفسیر علمی و نزدیک*ترین احتمال به واقعیت باشد که احدی پیش از این، به آن اشاره نکرده است و پس از تفکر جدی و عمیق در باب نشانه*های ظهور و آیات آسمانی که الزاماً نباید این حوادث معجزه باشند، حاصل شده است. 4



    ندای آسمانی صیحه

    «صیحه»، به صدا و ندا اطلاق می شود و در اینجا، منظور ندایی است که شب بیست و سوم ماه رمضان که همان شب قدر است، از آسمان شنیده می شود. هر جمعیتی آن را به زبان خویش می شنود و از آن حیران و سرگردان می گردد؛ از شنیدن این ندا خوابیده بیدار می شود؛ ایستاده می نشیند؛ نشسته بر سر جای خود میخکوب می شود؛ نوعروسان از شدت ترس از خلوتگاه های خویش بیرون می آیند. این ندا از جبرئیل امین است که به زبانی رسا چنین اعلام می کند:«صبح نزدیک شد. بدانید که حق با مهدی و شیعیان اوست». پس از آن، در بعدازظهر (نزدیک مغرب) شیطان لعین در میان زمین و آسمان ندا میدهد: «آگاه باشید که حق با عثمان و شیعیان اوست».(5) ظاهراً مراد از «عثمان»، «عثمان بن عنبسه» یا همان سفیانی است.
    بنا بر روایات، سفیانی در ماه رجب شورش می*کند و به مبارزات نظامی و سیاسی و جنگ های خویش جامه عمل می پوشاند و محدوده نفوذ خویش را گسترش می دهد
    ظهور

    دلیل برخاستن این صدای آسمانی، توجه دادن مردم به نزدیکی ظهور و به وجود آوردن آمادگی درونی در میان مؤمنان مخلص است.

    زرارة بن اعین از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: « "منادی از آسمان ندا می دهد که فلانی فرمانرواست و منادی (دیگری) هم ندا می دهد که همانا علی و شیعیان او رستگارند." پرسیدم: چه کسی پس از این با مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می جنگد؟ حضرت فرمود: " مردی از بنی امیه که شیطان ندا می دهد همانا فلانی و پیروان او رستگار می شوند." گفتم: پس چه کسانی راستگو را از دروغگو تشخیص می دهند؟ امام فرمود: " آن*ها که احادیث ما را روایت می کنند و پیش از وقوع این اتفاقات می گویند چنین می شود و می دانند که آن*ها راستگویند و حق دارند"».6



    بیعت کردن سی هزار از قبیله بنی کلب با سفیانی

    بنا بر روایات، سفیانی در ماه رجب شورش می*کند و به مبارزات نظامی و سیاسی و جنگ های خویش جامه عمل می پوشاند و محدوده نفوذ خویش را گسترش می دهد. در این زمان دیگران هم به او می*پیوندند و مجموعه ها و قبایل غیر دینی به دنبال او راه می افتند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این رابطه فرموده است: «سفیانی با 360 سوار شورش می کند تا اینکه به دمشق می رسد و در ماه رمضان هم سی هزار نفر از قبیله بنی کلب با او بیعت می*کنند».
    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  19. #14
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    امیرالمومنین در خطبه ای بعد از شمردن صفات یاران قائم (عج) میفرمایند:

    آه آه شوقا الی رویتهم آه آه چقدر مشتاق دیدن رویشان هستم!

    ـ الله اکبر ـ حدود 1400 سال پیش مردی که ملائکه شوق دیدارش را داشتند(1) او شوق دیدار یاران مهدی (عج) را دارد!!!! حیف نیست جز یاران مهدی (عج) نباشیم؟
    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
  20. #15
    behdin
    كوچولو رسمي
    کوچولوووو خیلی فعال

    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    3,842
    3,661
    382

    پیش فرض

    یک از علامات آخر الزمان:
    -بزرگ شدی شنیدم
    -همه چیو فهمیدی
    -با اینکه بزرگترا درست توضیح نمیدن:)
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 15 از 22

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •