ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 16 به 30 از 44
  1. #16
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    آشنايي با حافظه فلش USB

    حافظه فلش USB يك وسيله ذخيره اطلاعات سبك وزن است كه مي تواند به هر كامپيوتر كه داراي پورت يا سوكت USB باشد متصل شود. پورت USB كامپيوتر مي تواند USB1.1 يا USB2.0 باشد كه مشكلي براي اتصال به كامپيوتر پيش نمي آيد چون همه حافظه هاي فلش USB2.0 قابليت كار با USB1.1 را دارند.

    توجه: حافظه فلش USB راممكن است با نامهاي

    Jump Drive, Pen Drive يا Pocket Drive

    بشنويد كه همه يك نوع حافظه هستند.

    درباره USB2.0 بيشتر بدانيم.

    USB2.0 تحولي در پرتكل ورودي خروجي هاي USB بود كه سرعت انتقال اطلاعات را بسيار افزايش داد.

    USB1.1 ماكزيمم سرعتي برابر 12 مگابايت بر ثانيه دارد. اين استاندارد امروز در كارخانجات با برچسب Full_Speed يا USB مشخص شده اند.

    USB2.0 ماكزيمم سرعتي برابر 480 مگابايت بر ثانيه دارد. كه اين استاندارد جديدتر امروزه با برچسب High Speed USB مشخص شده اند. توجه داشته باشيد كه اين سرعت برابر توان دستگاهي كه داراي پورت USB است نمي باشد بلكه اين ماكزيمم سرعتي است كه مي توان اطلاعات را از پورت USB انتقال داد.



    در حاشيه مطلب بدانيد موس و كي برد فقط به 1.5 مگابايت بر ثانيه نياز دارد. اين سطح از كارايي را USB يا USB Low_Speed مي نامند.

    به عنوان خريدار حافظه فلش ابتدا ازز وجود برچسب USB2.0 High_Speed روي آن مطمئن شويد.

    دگرگوني حافظه فلش USB2.0

    حافظه هاي فلش مرتباً با افزايش ظرفيت دچار دگرگوني شده اند. اما آنها با سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات آنها هم دچار دگرگوني شده است.

    - سرعت خواندن ــ سرعتي كه حافظه فلش اطلاعات شما را مي خواند يا بازيابي مي كند.

    - سرعت نوشتن ــ سرعتي كه اطلاعات روي حافظه فلش نوشته مي شود.

    اگر شما فايلهاي با حجم زياد جابجا مي كنيد يا درباره كارايي فلش خود سختگير هستيد. اين فاكتور ها براي شما بسيار اهميت پيدا خواهد كرد. چون ممكن يك حافظه فلش High _ Speed بخريد ولي كلاه سر شما رفته باشد! چون بنده حافظه هاي فلش USB اي ديده ام كه از 5.5 مگابايت بر ثانيه تا 38 مگابايت بر ثانيه سرعت داشته اند و اين سرعت همچنان در حال افزايش است. و ممكن است زمانيكه اقدام به خريد مي كنيد باز هم سرعتهاي بالاتري موجود باشد. ولي معمولا فروشندگان يا در اين مورد اطلاعات كافي ندارند يا نمي خواهند اين اطلاعات را در اختيار خريدار قرار دهند پس در هنگام خريد بهتر است حواستان جمع باشد.
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  2. #17
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    راهنماي خريد كارت گرافيك (قسمت اول)

    سرعت كلاك پردازشگر

    مشابه پردازشگر اصلي رايانه ها داشتن سرعت كلاك بيشتر براي پردازشگر كارت گرافيك صرفاً به مفهوم عملكرد سريعتر آن نيست. شايد يك پروسسور 400MHz سريعتر از يك پروسسور 600MHz در يك سيكل كاري باشد. از ديد يك پروسسور گرافيكي سرعت Render و سرعت clock با تعداد پيكسل هايي است كه مي تواند در هر سيكل پردازش نمايد.



    ظرفيت حافظه

    عبارت از ميزان حافظه اي كه روي كارت گرافيك صرفاً جهت فعاليتها و كارهاي گرافيكي قرار گرفته است. در حال حاضر تمامي چيپ ها قابليت قابل استفاده با مقادير مختلف حافظه هستند. كه در برخي موارد به 512MB مي رسد. ميزان حافظه در عملكرد كارت وابستگي به نوع كار گرافيكي كه انجام مي دهيد دارد. دسترسي پردازشگر كارت گرافيك به حافظه كارت بسيار سريعتر از رم كامپيوتر است. بنابراين حافظه بيشتر بر روي كارت باعث مي شود كه پردازشگر براي بدست آوردن اطلاعات مورد نياز كمتر به حافظه اصلي مراجعه كند و سرعت بالا رود. به زبان ساده تر اگر در حال حاضر از كارت گرافيك Geforce 6600 با 128 مگابايت حافظه استفاده كنيد و قصد داريد آن را به Geforce 6600 با 256 مگابايت حافظه ارتقا دهيد شايد در زماني كه با رايانه بازي مي كنيد اصلاً متوجه تغيير عملكرد آن نشويد مگر اينكه بازي هايي را انجام دهيد كه از اين قابليتها استفاده مي كنند.



    پهناي باند حافظه

    اين خصوصيت سرعتي است كه پروسسور گرافيكي مي تواند با حافظه كارت ارتباط برقرار كند. يكي از محدوديت ها در كارهاي سه بعدي سرعتي است كه رايانه مي تواند اطلاعات را به پردازشگر گرافيك انتقال دهد. حافظه سريعتر به مفهوم بر طرف كردن اين محدوديت است كه باعث افزايش سرعت Rendering خواهد شد. كارت هاي گرافيك در حال حاضر از دو نوع حافظه بهره مي برند. DDR , GDDR3 كه نوع GDDR3 سريعتر است و بهتر مي تواند مانع از مشغول شدن پردازشگر گرافيك شود.

    عملكرد كارت همچنين مي تواند از پهناي باند باس حافظه تاثير بپذيرد. يك كارت گرافيك با باس جافظه 128 بيت مي تواند دو برابر يك كارت با باس حافظه 64 بيت اطلاعات را بين حافظه كارت و پروسسور تبادل نمايد.



    Shader

    مدلهاي Direct X shader جزئيات بسياري را جهت كنترل بر روي آنچه نمايش داده مي شود براي افراد خواستار توسعه ارائه مي دهد. و مي تواند افكت هاي بسياري نظير سايه هاي پيچيده انعكاس نور، ايجاد مه و مانند آنها را بوجود آورد. مايكروسافت با ارائه مدل Shader از ابتدا قدرت مانور زيادي را در اختيار توسعه دهندگان قرار داده است كه نتيجه آن ايجاد پتانسيل بالا جهت واقعي تر و ملموس تر كردن تصاوير بوده است Shader مدل 3 آخرين نسخه اي است كه Direct X9.0 در اختيار كاربران قرار داده است.در حال حاضر ( در زمان نگارش اين مقاله ) تنها Nivadia از اين نسخه پشتيباني مي كند.



    سرعت Fill

    اين خصوصيت به مفهوم سرعتي است كه كارت گرافيك مي تواند يك صفحه را نقاشي كند. هر سطح در صحنه هاي سه بعدي داراي يك texture (تصاويري هستند كه جنس،حالت و بعضي از خواص ماده را به صورت روكش روي سطح يك جسم سه بعدي نمايش مي دهند مثلآ عكس يك چوب را روي يك مكعب مستطيل قرار مي دهند تا شكل الوار ديده شود.) است كه به آن نسبت داده شده سرعت پيكسلها (texel) در ثانيه نشان دهنده اين كه چه تعداد از پيكسلهاي texture مي توانند در هر ثانيه نمايش داده شوند.

    اما يك texel چيست؟ يك texel به نوعي مشابه يك پيكسل سه بعدي است. در واقع يك رويه سطح مي تواند توسط خانه هاي يك تصوير 640×480 پيكسل از تصوير آجرها نمايش داده شود. هر پيكسل در اين صفحه texel خوانده مي شود و روي هر texel پردازش صورت مي گيرد تا فاصله و زاويه اين نقطه از ديوار را نمايش دهد.

    سرعت fill حاصلضرب سرعت كلاك پروسسور و تعداد پيكسل هايي است كه مي تواند در هر سيكل كلاك پردازش شوند تعداد پيكسل هايي كه مي توانند در هر سيكل كلاك پردازش شوند.
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  3. #18
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    راهنماي خريد كارت گرافيك (قسمت دوم)



    گوشه ها:

    با وجود اينكه سرعت Fill اطلاعاتي در خصوص عمليات Rendering چيپ گرافيكي مي دهد اما در مورد محاسبات هندسي هيچگونه اطلاعاتي ندارد. چيپهاي گرافيكي نمي توانند روي سطوح منحني كار كنند. آنها مي توانند فقط سطوح مسطح را پردازش نمايند. اما اگر به اندازه كافي سطوح مسطح در اختيار داشته باشند مي توانند با كنار هم قرار دادن آنها سطحي مشابه منحني بوجود آورند. و هر چه تعداد اين سطوح مسطح بيشتر باشد انحناي سطح حاصل طبيعي تر به نظر مي آيد البته كار پردازش براي گرافيك هم مشكل تر مي شود.

    در پردازشي كه Tessellation خوانده مي شود تمامي اشيا در يك صحنه سه بعدي به سطوح مثلثي شكل شكسته مي شوند. همانطور كه گفته شد افزايش اين سطوح مثلثي باعث نمايش بهتر اشيا مي شود يك جسم سه بعدي مي تواند متشكل از صدها يا هزاران مثلث باشد. اين موضوع همان چيزي است كه سازندگان بازيها در زمان طراحي اشيا و شخصيت هاي بازي با آن در گير هستند يعني مثلاً كاراكتر را به گونه اي طراحي كنند كه نه بازي خيلي سنگين شود ( تعداد سطوح مثلثي زياد شود ) و نه آنقدر در تعداد آنها صرفه جويي كنند كه كاراكتر داراي لبه هاي تيزي شود و شكل طبيعي نداشته باشد.

    متاسفانه ATI و NVidia استاندارد هاي متفاوتي را براي بيان ميزان قدرت پردازش هندسي استفاده مي كنند مشخصه چيپ NVidia بر اساس تعداد رئوس در ثانيه است. ( كه به مفهوم نقاط در گوشه هاي مثلث مي باشد ) در حاليكه مشخصه ATI بر اساس تعداد مثلث در ثانيه است. با توجه به اينكه مثلث هاي كنار هم داراي رئوس مشتركي هستند. نمي توان به سادگي تعداد مثلث ها را بدست آورد.

    Anti-aliasing :

    Anti-aliasing روشي است كه براي حذف دندانه هايي كه در خطوط مورب يا منحني ها ديده مي شود ايجاد شده است. ( براي فهم بهتر موضوع برنامه paint را باز كنيد و يك خط مورب بكشيد اين دندانه ها به راحتي قابل ديدن هستند ) Anti-aliasing باعث مي شود تصوير طبيعي تر به نظر بيايد ولي معمولاً سبب كند شدن كامپيوتر مي شود چندين سطح براي Anti-aliasing وجود دارد كه برخي بيش از بقيه به سيستم فشار وارد مي كنند.

    RAMADC :

    RAMADC مخفف عبارت RAM Digital to Analogue Converter مي باشد كه به معناي مبدل ديجيتال به آنالوگ حافظه RAM مي باشد. RAMADC يك چيپ ست است كه صحنه ها را مي گيرد و به فرمتي مناسب براي براي مانيتور ( نمايشگر ) تبديل مي كند. پردازشگر گرافيكي تصوير نهايي را خلق مي كند و RAMADC به عنوان رابط پردازشگر و كابل VGA يا DVI قرار مي گيرد تا در نهايت تصوير روي مانيتور قرار گيرد.RAMADC ها داراي سرعتهاي متفاوتي هستند ( معمولاً 350-400 مگاهرتز ) و يك كارت گرافيكي ممكن است چندين سرعت داشته باشد. يك RAMADC سريعتر به معناي آن است كه كارت گرافيك قادر است رزولوشن بالاتري را در خروجي پشتيباني كند. RAMADC چند تايي به اين معناست كه كارت گرافيك مي تواند از چندين نمايشگر به طور همزمان پشتيباني كند. :wink:
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  4. #19
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    آشنايي با زوم دوربينها

    زوم يا بزرگنمايي يك ويژگي براي دوربين هاست كه با فاصله كانوني مشخص مي شود. فاصله كانوني به فاصله بين لنز و سنسور يا فيلم دوربين گفته مي شود. هر چه فاصله كانوني بيشتر باشد توانايي آن در گرفتن يك عكس واضح و بزرگ از فاصله دور بيشتر است.دوربين هاي قديمي كه از فيلم عكاسي استفاده مي كردند فقط زوم اپتيكال داشتند ولي امروزه دوربينهاي ديجيتال ممكن است هم زوم اپتيكال و هم زوم ديجيتال داشته باشند.

    زوم اپتيكال بسيار برتر از زوم ديجيتال است. با استفاده از زوم اپتيكال همانند دوربين هاي سنتي دوربين داراي يك لنز است كه مانند تلسكوپ مي تواند قسمتي از تصوير را كه مورد نظر شماست براي شما بزرگنمايي كند و سوژه عكاسي را براي شما بزرگتر مي كند. دوربين هاي ديجيتال با توانايي زوم متفاوتي در بازار يافت مي شوند. اگر شما مشتاق عكاسي هستيد تمايل به گرفتن عكسهاي با كيفيت بالا از دور داريد. قبل از انتخاب دوربين به قدرت زوم اپتيكال آن به اندازه كافي دقت كنيد تا مطمئن شويد نياز شما را برآورده مي كند.

    زوم ديجيتال خيلي مؤثر نيست. بعلاوه استفاده از اين نوع زوم بدون دانستن چگونگي عملكرد آن مي تواند منجر به عكسهاي مأيوس كننده اي شود. زوم ديجيتال مانند اين است كه قسمتي از عكس را در يك برنامه ويرايش عكس مانند فتوشاپ از آن جدا كنيد(يا از دستور corp استفاده كنيد.) كه اين عمل سبب كاهش كيفيت و رزولوشن تصوير مي شود و عكس شما دانه دانه يا مات مي شود.

    شايد فكر كنيد پس چرا كمپاني هاي ساخت دوربين هاي ديجيتال اين قدر بر روي زوم ديجيتال و قدرت آن تبليغ مي كنند و اين قابليت را به دوربين اضافه مي كنند؟ پاسخ ساده است براي اينكه در بازار رقابت محصول خود را بهتر از محصول رقيب نشان دهند و تجربه نشان داده كه موفق هم شده اند.

    :wink: :wink:
    I Lave Kocholo s :P :P
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  5. #20
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    اساس كار مانيتورهاي LCD :

    اساساً سه تكنولوژي كريستال مايع در مانيتورهاي LCD استفاده شده است كه عبارتند از TN+film , IPS ,MVA مهم نيست كه از كدام تكنولوژي استفاده شود همه آنها از يك اساس پيروي مي كنند.

    يك يا چند لامپ نئون روشنايي صفحه را تأمين مي كنند براي مدلهاي ارزانتر يك لامپ نئون استفاده شده است اما در مدلهاي گرانتر ممكن است تا چهار لامپ يا حتي بيشتر پيدا كنيد.

    تعداد لامپهاي نئون تأثيري در كيفيت تصوير ندارند. در عوض لامپ لامپ دوم به عنوان يك پشتيبان عمل مي كند اگر براي لامپ اول مشكلي پيش بيايد. در واقع عمر مفيد مانيتور افزايش مي يابد از آنجا كه يك لامپ نئون معمولاً 50000 ساعت كار ميكند در حاليكه وسايل الكترونيكي 100000 تا 150000 ساعت كار مي كنند.

    براي اينكه از يكنواختي صفحه تصوير اطمينان حاصل شود نور بوسيله يك سيستم منعكس كننده شدت يكساني پيدا مي كند اگر چه ممكن است در نگاه اول به نظر نرسد ولي عملكرد اين صفحات فوق العاده پيچيده است در حقيقت 2 پانل وجود دارد يكي در هر طرف ساب پيكسلها كه هر كدام با يك فيلتر قرمز سبز آبي پوشش داده شده است در يك مانيتور 15 اينچ تعداد ساب پيكسلها به "1024x768x3=2359296" ميرسد هر سلول RGB بوسيله يك ترانزيستور كه ولتاژ مختص به خودش را دارد كنترل مي شود و اين ولتاژ كه در محدوده بزرگي تغيير مي كند باعث مي شود كه كريستالهاي مايع در هر ساب پيكسل در يك زاويه خاص بچرخند كه اين زاويه تعداد نورهاي عبوري از هر ساب پيكسل را تعيين مي كند ( منظور سه نور قرمز سبز و آبي است ). كه در حقيقت سبب بوجود آمدن تصوير صفحه نمايش مي شود. هدف نهايي كريستالها منحرف كردن نور براي عبور از ميان فيلترهاي پلاريزه است قبل از اينكه ديده شود اگر كريستالها همه در جهت فيلتر قرار گرفته باشند نور از آن عبور مي كنند و برعكس اگر همه آنها عمود بر فيلتر قرار گرفته باشند صفحه نمايش سياه باقي مي ماند.


    كريستال مايع:

    اصولاً كريستالهاي مايع موادي هستند كه به طور فيزيكي داراي خاصيتهاي جامد و مايع هر دو هستند. يكي از خاصيتهاي جالب آنها توانايي آنها در تغيير موقعيت بسته به ولتاژ اعمالي به آنها است. اجازه دهيد نگاه دقيقتري به آنها بيندازيم. در دنياي علم و تكنولوژي كريستالهاي مايع هميشه جالب توجه بوده اند.

    در سال 1888 «Friedrich Reinitzer» يك گياه شناس اتريشي در مورد نقشي كه كلسترول در گياهان بازي مي كرد تحقيق مي كرد. يكي از آزمايشات او در معرض حرارت قرار دادن ماده بود. او كشف كرد كريستالها در دماي 14/5 درجه تبديل به سيال و يك حالت ابري مي شدند و در دماي 178/5 درجه يك مايع واقعي بودند. او اكتشافش را با اتو لهمان يك فيزيكدان آلماني كه كشف كرده بود مايعات خواص مشابه كريستال دارند در ميان گذاشت. به خصوص راجع به رفتار آن زمانيكه به آن نور تابانده مي شد بنابراين نام آن بوسيله اتولهمان به اين صورت نام گذاري شد: كريستال مايع

    شكل بالا: يك ملكول با خواص كريستال مايع است به نام متوكسي بنزيليدن بوتيلانالين



    نماي نزديك يك كريستال مايع
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  6. #21
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    رفع عيب از مادر برد

    در بيشتر موارد مادر برد براي مشكلاتي كه ناشي از قطعات ديگر است مقصر شناخته مي شود.معمولاً مشكلات مربوط به مادر برد كمتر پيش مي آيد ( البته اين براي بازار فعلي ايران خيلي صدق نمي كند) بنابراين بايد مشكل اصلي را پيدا كرد.

    در اينجا ليستي از آزمايشهايي است كه از مادر برد رفع اتهام مي كند.

    آيا حداقل چيزهاي كه براي بوت شدن كامپيوتر لازم است وجود دارند؟ حداقل اجزاء براي بوت شدن عبارتند از: يك مادر برد، پروسسور، مقدار كافي حافظه (RAM)، يك كارت گرافيك و درايو براي بوت شدن اگر يكي از اين اجزا موجود نباشد سيستم شما كار نخواهد كرد. آيا همه اين اجزاء به درستي متصل شده اند؟

    در موقع بروز اشكال ابتدا سعي كنيد قطعات را يك به يك جايگزين كنيد تا به قطعه مشكل دار برسيد آيا جامپرها به درستي قرار گرفته اند؟ شما بايد جامپرها را براي نوع، سرعت، ولتاژ و سرعت باس CPU و ديگر مشخصات آن در جاي خود قرار دهيد هر چند تعداد زيادي از مادربردهاي امروزي به طور اتوماتيك اين كار را انجام مي دهند. هميشه دستور العمل (دفترچه همراه) مادربرد را بخوانيد و در نظر داشته باشيد اگر تغييراتي در BIOS سيستم انجام داده ايد آن را به حالت DEFAULT برگردانيد. آيا وضع ظاهري مادر برد مشكلي ندارد؟ هيچگونه شكستگي يا پينهاي خم شده وجد ندارد؟ آيا منبع تغذيه مشكل ندارد؟ اگر شما قطعه اي را ارتقا داده ايد يا قطعه اي را به سيستم اضافه كرده ايد ممكن است توان منبع تغذيه براي شما براي تأمين توان مورد نياز قطعه جديد كافي نباشد. توان معمول براي كامپيوتر 250 الي 300 وات مي باشد.

    عيب يابي اجزاي ديگر كامپيوتر:

    در اينترنت جستجو كنيد و ببينيد آيا مادربردهاي از خانواده مادربرد شما مشكل خاصي ندارد؟ وب سايت كارخانه سازنده را چك كنيد و ببينيد آيا هيچ تغييرات و UPDATE اي براي مادر برد شما در نظر گرفته شده است؟

    مشكلات صفحه كليد

    اگر پيغام خطايي ناشي از پيدا نشدن صفحه كليد دريافت كرديد ابتدا مطمئن شويد صفحه كليد به خوبي متصل شده است

    چيپهاي كنترلر كي برد را امتحان كنيد اگر به نظر مي رسيد كه آنها صدمه ديده اند ممكن است احتياج به تعويض چيپها يا كل مادربرد داشته باشيد.

    مشكلات CMOS

    در شرايط به خصوص ممكن است لازم باشد كه CMOS را پاك كنيد بعضي مواقع كه شما براي بوت شدن سيستم كلمه عبور ( password) تعيين كرده ايد و آنها را فراموش كرده ايد يا بعضي مواقع BIOS را به گونه اي تنظيم كرده ايد كه مشكلاتي براي سيستم بوجود آورده و نمي توانيد آن را درست كنيد اين راه مفيد است. در بعضي مادربردها پاك كردن حافظه CMOS مادربرد باعث دردسر است زيرا تنظيم دوباره آن مشكل است و شايد به ياد آوردن كلمه عبور راحتتر باشد ولي در مادربردهاي امروزي معمولاً اين مشكل كمتر است چند راه براي پاك كردن حافظه CMOS وجود دارد بعضي از مادربردها جامپرهايي براي پاك كردن CMOS دارند كه احتمالاً در دستور العمل استفاده از مادر برد به آن اشاره شده است جامپر را يك لحظه برداشته و دوباره سر جايش بگذاريد و CMOS پاك مي شود. در زمان انجام اين كار مطمئن شويد كه سيستم شما از تغذيه برق جدا شده است و بنابراين هيچ ولتاژي روي مادربرد نيست.

    راه طولاني تر اين است كه باطري سيستم را از محل خود خارج كنيد اين عمل بايد دو روزي طول بكشد راه غير ايمن و سريعتر اين است كه بعد از برداشتن باتري مثبت و منفي جايگاه باتري را بوسيله يك سيم به يكديگر متصل كنيد. سپس دوباره آن را در جاي خود قرار دهييد اگر باطري مادربرد شما قابل برداشتن نيست بايد با نمايندگيهاي مادربردتان تماس بگيريد.

    زمان و تاريخ در سيستم به درستي نمايش داده نمي شود تنظيمات به هم ريخته يا خطاي Dead Battery دريافت مي كنيد رفع اين اشكال ساده است عمر باطري تمام شده است و بايد آن را عوض كنيد.

    من نمي توانم وارد setup كامپيوتر شوم:

    هر كامپيوتري كليدهاي بخصوصي براي وارد شدن به setup را دارد و اين به سازنده BIOS و نسخه آن بستگي دارد. اما بلافاصله بعد از روشن كردن كامپيوتر كليدهايي كه براي وارد شدن به SETUP لازم است را مي توانيد ببينيد. در بيشتر مواقع اين اطلاعات در پايين صفحه مانيتورتان قابل نمايش است و معمولاً*به اين صورت نمايش داده مي شود:

    press "--------" to enter setup يا

    "------" is the key to hit

    من تغييراتي در تنظيمات CMOS داده ام ولي اين تغييرات اعمال نمي شود

    در زمان خروج از CMOS setup مطمئن شويد كه گزينه "save and exit" را انتخاب كرده و كليد enter را فشار دهيد در صورتي كه شما گزينه "exit without saving" را انتخاب كرده باشيد با اين مشكل مواجه مي شويد.

    مادربرد شكسته است؟

    اگر مادر برد خميده شده است آن را به حالت اول برگردانيد. ولي اگر مادربرد واقعاً شكسته است كاري نمي توانيد بكنيد و بايد يك مادربرد جديد بخريد

    :arrow:
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  7. #22
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    Web Camها يا دوربين هاي اينترنتي:

    دوربين هاي اينترنتي دوربين هاي كوچك ديجيتالي هستند كه مي توانند به كامپيوترها متصل شوند. اين دوربين ها مي توانند عكس هاي ديجيتال را با سرعت بالا بگيرند كه ميتوانند در اينترنت براي تله كنفرانس يا يك ارتباط زنده در وب استفاده شوند در چند سال گذشته وب كم ها به طور قابل توجهي ارزان شده اند ( تعداد زيادي از آنها زير 100 دلار قيمت دارند ) و كيفيت و سهولت استفاده و سازگاري با نرم افزار در آنها ارتقاء يافته است. اندازه ي تصوير عمومآ 640در480 پيكسل است. نرم افزار لازم براي عملكرد ابزار و تنظيمات تصوير و كنفرانس از راه دور ( تلكنفرانس ) اغلب با خود وب كم همراه است.

    زمانيكه Web Cam ها را ارزيابي مي كنيد.

    شما بايد آن را از نظر كميتهاي اندازه تصوير ( image size ) و كيفيت تصوير ( image quality ) و سرعت فريم ( frame speed ) سبك، سنگين كنيد. بخصوص شما بايد به موارد زير توجه داشته باشيد:

    *

    پهناي باند ( Bandwidth ) اگر تصاويرتان را از طريق يك خط تلفن مي فرستيد يا كسي كه قرار است عكس شما را ببيند با يك مودم و يك خط تلفن به اينترنت متصل است شما پهناي باند زيادي نخواهيد داشت. بنابراين تصاوير بزرگ با رزولوشن بالا به راحتي و سرعت مناسب با يك خط تلفن نمايش داده نخواهند شد. تصاوير با قطع و وصل زياد و همراه با پرش خواهند بود. در نتيجه رزولوشن بالاتر ترجيح داده نمي شود بنابراين شما احتياج نخواهد داشت كه يك دوربين با قيمت بالا كه رزولوشن بالايي دارد بخريد در حاليكه از رزولوشن بالاي آن نتوانيد استفاده كنيد.
    *

    اتصال: بيشتر web com ها به كامپيوتر شما از طريق پورت USB متصل مي شوند بنابراين مطمئن باشيد يكي از اين پورتها در كامپيوترتان در دسترس باشند. ( اگر همه ي پورتهاي USB سيستم شما استفاده شده است ممكن است بخواهيد از يك hub براي افزايش تعداد پورتهاي در دسترسي خود استفاده كنيد. )
    *

    نرم افزار: انواع مختلفي از نرم افزارها با دوربين هاي مختلف عرضه مي شود بعضي از پكيچ ها شامل نرم افزار ويرايش تصوير هستند كه به شما اجازه مي دهند كنتراست و درخشندگي ( brightness ) و اشباع ( saturation ) و رنگ ( hue ) يك تصوير را تغيير دهيد و همچنين نرم افزار تلكنفرانس مي تواند همراه با web cam موجود باشد.

    همچنين ويژگيهاي ديگري وجود دارند كه ممكن است بخواهيد از آنها استفاده كنيد به عنوان مثال شما مي توانيد بعضي از webcamها را از كامپيوتر جدا كنيد و با آنها عكس بگيريد به عبارت ديگر از آنها به عنوان يك دوربين ديجيتال ارزان قيمت استفاده كنيد البته به خاطر داشته باشيد رنج رزولوشن دوربينهاي ديجيتال از يك مگا پيكسل آغاز مي شود در حاليكه يك webcam در رنج 0/3 مگا پيكسل كار مي كند. بنابراين كيفيت عكس در webcam به طور قابل ملاحظه اي كمتر است. :twisted: :twisted: :twisted:
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  8. #23
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    اساس كار پرينتر ليزر

    پرينتر ليزر با كمك الكتريسيته ساكن كار مي كند. يك استوانه چرخان الكتريسيته را بوجود مي آورد. و يك اشعه نازك ليزر به اين استوانه تابيده مي شود و به شكل متن يا تصويري كه بايد پرينت گرفته شود يك صفحه با نواحي حامل بار هاي مثبت و منفي تشكيل مي شود اين صفحه بوسيله تونر كه داراي پودر هاي با بار مثبت است پوشانده مي شود بنابراين آن نواحي از صفحه كه داراي بار منفي هستند اين پودرها را جذب مي كنند پس از آن كاغذ از روي آن عبور داده مي شود تا تصوير مورد نظر روي ان بوجود آيد. در مرحله بعد كاغذ بايد از غلتك هاي داغ عبور كند تا پودر روي كاغذ سوخته و دائمي شود. در هر پرينتر ليزر رنگي چند مرحله براي اين كار وجود دارد تا رنگهاي مختلف را با هم مخلوط كنند.

    سرعت و قيمت مناسب نسبت به عملكرد خوب باعث شده است تا پرينتر هاي ليزر براي حرفه هاي مختلفي مورد استفاده قرار گيرد. به خصوص نوع سياه و سفيد آن با قيمت نسبتا ارزان در بسياري از ادارات و شركتها و حتي خانه ها يافت مي شود. ولي پرينتر ليزر رنگي هنوز براي بسياري از افراد گران است و فقط براي كارهاي حرفه اي استفاده مي شود كه احتياج به كيفيت بسيار عالي دارند. پرينتر هاي ليزر زبان فرمان خود را دارند كه اطلاعات ديجيتال دريافتي را به يك فايل تصويري از نوع Bitmap تبديل مي كنند كه در نهايت پرينت گرفته مي شوند. قابليتهاي Adobe post script در بسياري از پرينتر هاي ليزر يافت مي شود كه آنها را براي طراحان گرافيك بسيار مناسب كرده است. زبان PCL شركت HP يكي ديگر از ربانهاي معمول است كه در پرينترهاي ليزر استفاده مي شود.

    در سال 1984 كمپاني HP اولين پرينتر ليزر روميزي را توليد كرد و اكنون پرينتر هاي ليزر به وفور در بازار يافت مي شوند و طرفداران بسيار دارند. :wink: :wink: :wink:
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  9. #24
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    کوچولو ها یاد می گیرین یا واسه خودم میگم؟؟!!!!!
    :o


    DVD

    DVD-ROM ها مدتي است كه وارد عرصه رقابت شده اند وبا امكانات بيشتر و با سازگاري با انواع بافت CD و قابليت خواندن DVD بازار CD-ROM ها را در دست مي گيرند ديگر كمتر شركت معتبري را مي توان يافت كه CD-ROM توليد كند بنابراين در زمان خريد CD-ROM خوب فكر كنيد.

    يك DVD با قابليت ذخيره سازي 17 گيگا بايت (در انواع دو لايه و دو رويه ) ظرفيتي برابر 26 CD 665 مگابايتي دارد. اطلاعات روي DVD مانند CD روي يك شيار( پيت ) حلزوني رايت مي شود.هر چه طول پيت كوچكتر و قطاع فشرده تر باشد ظرفيت بيشتر است (حداقل طول پيت روي DVD برابر 4/0 ميكرو متر و رويCD برابر 9/0ميكرومتر است فاصله قطاعها روي DVD برابر 74/0 ميكرو متر و روي CD برابر6/1ميكرومتر است.)

    درDVD به همين ترتيب طول موج پرتو ليزر از 780 نانو به 650 تا 635 نانومتر كاهش پيدا كرده مي توان گفت كه سرعت خواندن ديسك گردانهاي DVD از ديسك گردانهاي CD بيشتر است.مثلاً سرعت يكي از مدلهاي توشيبا بدون سر و صداي عجيب و غريب به 26 مي رسد.

    ديسك گردانهاي DVD-ROM كنوني متعلق به نسل سوم هستند و مي توان آتها را بدون هيچ مشكلي تحت ويندوز نصب كرد. اين دستگاهها DVD را با سرعت 4X يا 5X مي خوانند. سرعت خواندن CD در آنها به 24X تا 32X مي رسد .

    جايگزين شدن دستگاههاي نسل سوم با نسل دوم كارايي را تا حد زيادي بالا مي برد. آهنگ انتقال داده در محصولات نسل دوم 2700 كيلو بايت بر ثانيه است در حاليكه در محصولات جديد به 6000 كيلو بايت بر ثانيه مي رسد.

    همين وضعيت در خواندن CD نيز صادق است: سرعت خواندن در مدلهاي نسل دومي 10 تا 12 برابر است در حاليكه در محصولات جديد به 6 برابر رسيده اكثريت ديسك گردانهاي DVD از نظر ربع خطا ضعف دارند.

    آهنگ انتقال داده در ديسك گردانهاي مربوط به نسل سوم حداكثر 6 مگابايت بر ثانيه است بنابراين يك رابط E-IDE با آهنك انتقال خداكثر 16 مگابايت بر ثانيه براي اتصال آنها كافي است البته برخي توليد كنندگان اين دستگاهها رابا رابط SCSI ساخته اند.

    به اين نكات توجه داشته باشيد:

    · به كيفت مكانيزم تصحيح خطا اهميت دهيد. با خوب بودن ا ين مكانيزم برخي خطاهاي ناشي از خراشهاي سطح ديسك و لكه هايي چون اثر انگشت تصحيح ميشوند چنين چيزي از چند كيلو بايت سرعت بيشتر بهتر است.

    · به ميزان تجملي كه نياز داريد فكر كنيد برخي كليدها كه براي ساده سازي پخش CDهاي صوتي در نظر گرفته شده اند فقط روي گروهي از ديسك گردانها وجود دارد.

    · چيزهايي كه همراه باد يسك گردان عرضه مي شود بسته به مارك آن تفاوت دارد ولي معمولاً يك دفترچه راهنما چند پيچ براي نصب و كابلهاي داده و صوتي همراه ديسك گردان وجود دارد.

    · بر سازگاري دستگاه تاكيد داشته باشيد براي اطمينان از آينده سازگاري با بافتهاي قبلي CD و سيستمهاي مختلف فايل را بايد به عنوان پيش فرض در نظر داشته باشيد.ديسك گردانهاي كنوني از نسل سوم از اطمينان خوبي برخوردارند.
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  10. #25
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    ميزان حافظه و نوع RAM كامپيوتر خود را انتخاب كنيد.

    در اين مقاله نگاهي به دو مشخصه اصلي رم در كامپيوتر مي پردازيم: مقدار حافظه و نوع
    چقدر كافي است

    قانوني كه در اينجا روي آن انگشت مي گذاريم ( با توجه به انواع مختلف كامپيوترهايي كه استفاده مي كنيد ) نرم افزارهايي است كه شما تمايل به استفاده از آنها را داريد.

    و اينكه حداقل مقدارRAM لازم يا بهترين كارايي براي شما مهم است.

    جدول زير يك ديدگاه كلي از ميزان RAM قابل قبول با توجه به زمينه كاري فراهم مي كند.


    128 MB


    كافي براي بوت شدن

    128-256 MB

    برنامه نويسي

    256-384 MB

    محاسبات كامپيوتر گشت زني وب

    384-512 MB

    Game و موسيقي
    512 MB -......

    گرافيك سنگين و Game سنگين

    رنجهاي نشان داده شده در جدول بالا به صورت كلي و بر اساس بيشتر كارهاي معمول كامپيوتري دسته بندي شده است بنابراين بهتر است كه شما احتياجات نرم افزاري و بازيهايي را كه از آنها استفاده مي كنيد را براي انتحاب نهايي در نظر بگيريد براي اين منظور در HELP نرم افزار يا در Read me آنها مي توانيد در قسمت requirements اين ميزان را پيدا كنيد كه كمترين آن در minimum requirments معمولاً يافت مي شود ولي اين روش براي همه سيستمها دقيق نيست زيرا بعضي از سيستمها بيش از بقيه از RAM استفاده مي كنند. (مانند سيستمي كه كارت گرافيك on board دارد ) بنابراين بهترين راه آزمايش است.

    نوع RAM براي كارايي سيستم مهم است سه نوع اساسي رايج RAM وجود دارند كه عبارتند از: SDRAM , DDR , RDRAM .

    گذشته از نوع RAM هر نوع RAM يك سرعت وابسته به آن RAM دارد. در زير يك جدول با ذكر جزئيات به منظور مقايسه بر اساس نوع از كندترين ها سريعترين آمده است:


    اين سرعتها مربوط به تئوري پهناي باند حافظه در CLOCK SPEED داده شده هستند و يك كامپيوتر فقط مي تواند يك نوع از حافظه را استفاده كند.

    جدول
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  11. #26
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    كارت گرافيك:

    سه وسيله در يك كارت ويديويي:

    كارت گرافيك شما به اندازه صفحه نمايش شما مهم است و بيشتر مواقع ناديده گرفته مي شود در طول سالهاي 1999 تا كنون كيفيت كلي كارتهاي گرافيكي ارتقا يافته است قبل از آن توليدات كم قابليتي در بازار بود اين مقاله را دنبال كنيد تا در مورد كارتهاي گرافيك كامپيوتر خود بيشتر بدانيد يك كارت گرافيك اصولاً يك رابط يا يك كارت قابل تعويض يا قابل توسعه در كامپيوتر شما است بنابراين مي تواند با يك كارت ديگر جايگزين شود ( مادر برد بايد داراي اسلات AGP باشد ) كارت گرافيك همچنين مي تواند به صورت onboard باشد كه در كامپيوترهاي شخصي lap top يا مادربردهاي عمومي تر استفاده مي شود كه قابل تعويض نيستند. بنده يك دليل روشن براي يك كارت گرافيك قابل تعويض در كامپيوتر خود دارم هر چند يك مادربرد مدرن مي تواند داراي يك چيپ ست گرافيكي عالي باشد شما فقط بايد بدانيد كدام يك!

    بدون توجه به اينكه آيا كارت گرافيكي onboard يا قابل تعويض است رابط گرافيكي از سه قسمت تشكيل شده است:

    * يك چيپ ست گرافيكي با ماركهاي معتبر ( ATI , Matrox , Nivadia , S3 , Intel نامهاي شناخته شده در زمينه هستند ) چيپ ست گرافيكي سيگنلهايي را كه مانيتور بايد از يك تصوير دريافت كند مي سازد.
    * انواعي از RAM ( كه انواع معمول آنها مانند: EDO , SGRAM يا VRAM هستند) حافظه RAM براي اينكه بتواند تصوير كامل صفحه نمايش را در هر لحظه بخاطر بياورد لازم است. كارت گرافيك ممكن است از حافظه اصلي مادر برد استفاده كند.
    * يك RAMDAC چيپي كه سيگنالهاي ديجيتال را به آنالوگ تبديل مي كند اگر شما از مانيتورههاي FLAT PANEL ديجيتال استفاده مي كنيد احتياجي به تابع RAMDAC نداريد

    كارت گرافيكي CPU را پشتيباني مي كند:

    كارت گرافيك يك تابع پشتيباني براي CPU دارد و آن پروسسوري مانند CPU است. اگر چه اين پروسسور اختصاصاً براي كنترل تصوير صفحه نمايش ساخته شده است.


    شما مي توانيد كامپيوتري بسازيد كه چيپ كنترل گرافيكي را نداشته باشد و وظيفه آن را به عهده CPU بگذاريد. ولي CPU دائماً اشغال خواهد شد و نرم افزاري را اجرا مي كند كه بايد تصوير مانيتور را توليد كند.

    رم در كارت گرافيك :

    كارتهاي گرافيك معمولاً مقدار معيني RAM دارند كه به آن فريم بافر هم گفته مي شود امروزه كارتهاي گرافيك مقدار زيادي رم دارند اما قبل از آن مهم است كه بدانيم:

    * چه ميزان RAM ؟ اين براي عمق رنگ در رزولوشن بالا اهميت دارد.
    * چه نوع RAM ? اين براي سرعت بالا لازم است

    رم گرافيكي براي نگهداري تصوير بزرگ مانيتور در حافظه لازم است. CPU اطلاعاتش را به كارت گرافيك مي فرستد. پروسسور كارت گرافيك يك تصوير براي مانيتور مي سازد و آن را در RAM گرافيك ذخيره مي كند. اين تصوير يك bitmap بزرگ است. براي update مداوم تصوير مانيتور استباده مي شود

    مقدار RAM:

    كارت گرافيكهاي قديمي تر معمولاً داراي 1و 2و4 مگابايت حافظه يا بيشتر بودند. واقعاً چقدر حافظه لازم است؟ حداقل احتياج ميزان رزولوشني است كه روي مانيتورتان مي خواهيد. براي يك استفاده دو بعدي رنگهاي 16 بيت كافي است
    توجه داشته باشيد كه 100 درصد RAM گرافيكي براي ذخيره Bitmap استفاده نمي شود بنابراين يك مگا بايت براي نشان دادن يك تصوير 800 در 600 با عمق رنگهاي ( تعداد رنگ ) 16 بيت كافي نيست. همانطور كه در محاسبات بالا اين نشان داده شده است بنابراين اگر شما رم گرافيكي بالاتري از ميزان متناظر با رزولوشن مورد نظر ( در جدول بالا ) داشته باشيد افزايش سرعت را مشاهده خواهيد كرد مثلاً اگر از يك رم گرافيكي 4 مگابايت به جاي 2 مگابايت براي رزولوشن 800 در 600 استفاده كنيد افزايش سرعت را حس خواهيد كرد در اين حالت اطلاعات مي توانند به طور همزمان از روي رم خوانده شوند و روي آن نوشته شوند كه براي هر كدام از cell هاي متفاوت رم گرافيكي استفاده مي شود.

    استفادهاي سه بعدي:

    براي پاسخ به تقاضاي زيادي كه براي كيفيت بالاي تصوير سه بعدي وجود داشت كارتهاي گرافيكي با رم گرافيكي 16 و 32 مگابايت وارد بازار شدند و آنها از اينترفيس ( اسلات ) AGP براي پهناي باند بيشتر دسترسي به حافظه اصلي استفاده كردند.

    VRAM:

    به طور خلاصه همه انواع رمهاي معمول مي توانند در كارتهاي گرافيكي استفاده شوند. اكثر كارتهاي گرافيكي از انواع خيلي سريع رمهاي استفاده مي كنند بعضي كارتهاي حرفه اي ( مانند Maxtor Millennium 2 ) در گذشته از چيپ هاي اختصاصي VRAM يا Video Ram) استفاده مي كردند. اين يك نوع رم بود كه فقط روي كارتهي گرافيكي استفاده مي شد در اصل يك VRAM از دو سلول رم ساخته شده است كه به يكديگر متصل شده اند. بنابراين شما از رم دو برابر استفاده مي كنيد. همچنين قيمت VRAM دو برابر انواع ديگر است. ويژگي برتر سلول دوتايي اين است كه به Video processor اجازه مي دهد كه به طور همزمان كه اطلاعات قديمي را مي خواند اطلاعات جديد را در همان آدرس بنويسد. بنابراين VRAMدو دروازه دارد كه مي تواند در يك زمان فعال شود و به طور چشمگيري سريعتر كار مي كند.

    UMA و DVMT:

    در مادر برد هاي قديمي تر كنترلر گرافيكي به صورت on board بود. از SMBA كه مخفف ( Shared Memory Buffer Architecture ) يا UMA كه مخفف ( Unified Memory Architecture ) مي باشند قسمتي از رم سيستم كه براي استفاده به عنوان رم گرافيكي اختصاص يافته و استفاده مي شد اما اشتراك گذاشتن حافظه خيلي كند بود و استانداردهاي آن جالب توجه عموم نبود. يك ويرايش جديد از اين نوع در اينتل ساخته شد كه چيپ ست 810 نام داشت و بهتر از آن 815 بود. كه كنترل گرافيكي را در خود داشت و قسمتي از رم سيستم را به عنوان رم گرافيكي استفاده مي كرد اين سيستم به نام D.V.M.T كه مخفف (Dynamic Video Memory Tecbology ) بود، شناخته شد.



    RAMDAC:

    همه كارتهاي گرافيكي قديمي يك چيپ RAMDAC داشتند كه سيگنالها را از ديجيتال به آنالوگ تبديل مي كرد. مانيتورهاي CRT با سيگنال آنالوگ كار مي كنند كامپيوتر شما با اطلاعات ديجيتال ( صفر و يك ) كه به رابط گرافيكي فرستاده مي شود كار مي كند قبل از اينكه اين سيگنالها براي مانيتور فرستاده شوند بايد تبديل به آنالوگ شوند كه اين عمل در خروجي كارت بوسيله RAMDAC انجام مي گيرد.

    توصيه ما براي يك RAMDAC خوب به قرار زير است:

    * يك چيپ خارجي كه داخل چيپ VGA نباشد.
    * clock speed برابر 250-360 مگا هرتز

    انتقال حجم سنگين اطلاعات:

    در گذشته كارتهاي گرافيكي بودند كه flat بودند اين كارتها هوشمند نبودند. آنها اطلاعات و سيگنالها را از CPU دريافت مي كردند و آنها را به مانيتور انتقال مي داند و كار ديگري انجام نمي دادند. CPU بايد همه محاسبات لازم را براي خلق تصوير مانيتور انجام مي داد.

    با توجه به اينكه هر تصوير صفحه نمايش يك Bitmap بزرگ بود CPU بايد مقدار زيادي اطلاعات را براي هر تصوير جديد از RAM به كارت گرافيك انتقال مي داد.

    به زودي اينترفيسهاي گرافيكي مانند ويندوز محبوبيت پيدا كردند و با اين كارتها كامپيوترهاي شخصي بسيار كند بودند زمانيكه CPU انرژي زيادي براي توليد تصوير صفحه نمايش بكار مي برد اين طبيعي بود. ميتوان حجم اطلاعات لازم را محاسبه كرد يك تصوير با رزولوشن 1024 در 768 با عمق رنگ 16 بيت يك Bitmap با حجم 1.5 مگابايت است كه به صورت زير محاسبه ميشود:

    1024x768x2 byte

    با هر تعويض تصوير ( با فركانس مثلاً 75 هرتز در هر ثانيه 75 تصوير خواهيم داشت ) احتياج به انتقال 1.5 مگا بايت تصوير هست و اين انرژي كامپيوتر را هدر ميدهد به خصوص زمانيكه در حال اجراي يك بازي ( game ) هستيد ولي در كارتهاي گرافيك امروزي اين محاسبات در كارت گرافيك انجام مي شود. :twisted:
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  12. #27
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    سلام به کوچولوها
    در این پست می خوام درباره تکنولوژی بلوتوث بگم
    قبلا در بخش هک موبایل خیلی جزئی درباره بلوتوث گفتم و این تکمیل کننده ی پست قبلیم هست
    آشنايي با Bluetooth

    تكنولوژي

    Bluetooth كه بعضي ها در فارسي آن را به دندانه آبي ترجمه كرده اند. استانداردي براي امواج راديويي است كه كه براي ارتباطات بي سيم امپيوترهاي قابل حمل و نقل (مانند lap top ها) و تلفن هاي همراه و وسايل الكترونيكي رايج استفاده مي شوند اين امواج براي فاصله هاي نزديك استفاده مي شوند و براي ارتباطات بي سيم تكنولوژي ارزاني محسوب مي شوند. و بوسيله اين تكنولوژي مي توانيد بين دو وسيله كه داراي اين تكنولوژي باشند به صورت بي سيم پيغام، عكس يا هر كلاً اطلاعات رد و بدل كنيد.

    راديوي Bluetooth در داخل يك ميكرو چيپ قرار دارد و در باند فركانسي 2.4 گيگا هرتز عمل مي كند. اين تكنولوژي از سيستم "Frequency Hoping Spread Spectrum" استفاده مي كند، كه سيگنال آن 1600 بار در ثانيه تغيير مي كند كه كمك بزرگي براي جلوگيري از تداخل ناخواسته و غير مجاز است. علاوه بر اين بوسيله نرم افزار كد شناسايي وسيله طرف مقابل چك مي شود. بدين ترتيب مي توان اطمينان حاصل كرد كه اطلاعات شما فقط به مقصد مورد نظر مي رسد.

    اين امواج با دو قدرت وجود دارند. سطح قدرت پايين تر كه محيطهاي كوچك را مي تواند پوشش دهد ( مثلاً داخل يك اتاق ) يا در نوع با قدرت بالاتر كه رنج متوسطي را مي تواند پوشش دهد. ( مثلاً كل يك خانه را متواند پوشش دهد. ) اين سيستم هم براي ارتباط نقطه به نقطه و هم براي ارتباط يك نقطه با چند نقطه مي تواند استفاده شود. داراي پهناي باند 720Kbs و 10 متر قدرت انتقال (در صورت تقويت تا 100 متر قابل افزايش است ) مي باشد. اين تكنولوژي كه از سيستم گيرندگي و فرستندگي در جهت مناسب استفاده مي كند. قادر است امواج راديويي را از ميان ديوار و ديگر موانع غير فلزي عبور دهد. اگر امواج مزاحم دستگاه ثالثي باعث تداخل شود انتقال اطلاعات كند مي شود ولي متوقف نمي شود.

    با سيستمهاي امروزي بيش از 7 دستگاه مي توانند براي برقراري ارتباط با توليد كننده امواج در يك دستگاه ديگر فعال شوند. به اين شيوه Piconet مي گويند چندين piconet* را مي توان به يكديگر متصل كرد كه يك scatternet را تشكيل مي دهند.



    Bluetooth SIG

    سازمان Bluetooth SIG يا Special interest group در سال 1998 بوسيله سوني اريكسون، IBM، Intel، نوكيا توشيبا بوجود آمد. و پس از آن شركتهاي تري كام، Lucent، مايكروسافت و موتورولا و بيش از 2000 كمپاني ديگر به اين سازمان پيوستند.



    فرايند صدور جواز و گواهينامه:

    قبل از اينكه يك كارخانه بتواند محصولي كه از تكنولوژي بي سيم Bluetooth استفاده مي كند وارد بازار كند بايد جواز آن را از دو جهت دريافت كند. ابتدا محصول مورد نظر استانداردهايي لازم دارد كه بتواند با دستگاههاي ديگر كه داراي تكنولوژي بي سيم Bluetooth هستند ارتباط برقرار كند. ديگر اينكه بايد مجوزهاي لازم براي اين سيستم چه در كشور سازنده و چه در كشوري كه محصول به فروش مي رود مجوزهاي قانوني آنها را دريافت كند.

    اخ اخ شب شده من میرم بخوابم :D :D
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  13. #28
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    LAN يا شبكه محلي



    LAN مخفف عبارت LOCAL AREA NETWORK يا شبكه كامپيوتري محلي است. LAN يك سيستم ارتباطي سرعت بالاست كه براي اتصال كامپيوتر ها و ديگر تجهيزات ( مانند پرينتر، اسكنر، دستگاه كپي و ...) به يكديگر طراحي شده است. البته LAN براي يك ناحيه كوچك مانند يك ساختمان يا يك شركت و مانند آن طراحي شده است. با اتصال چند شبكه محلي يا LAN به يكديگر مي توانيد يك شبكه بزرگتر به نام WAN يا WIDE AREA NETWORK بسازيد. يك شبكه كامپيوتري به شما اجازه مي دهد تا از قطعات و تجهيزات كامپيوتري به طور مشترك استفاده كنيد.مثلاً مي توانيد در خريد تعداد زيادي تجهيزات گرانقيمت از قبيل پرينتر، DVD-WRITER و ... و برنامه هاي كاربردي صرفه جويي كنيد. چون مي توانيد آنها را بين چند كامپيوتر به اشتراك بگذاريد. برتري ديگر شبكه سهولت استفاده گروهي از اطلاعات است. به طوريكه از يك كامپيوتر مي توان اطلاعات مورد نظر به همه كامپيوتر ها انتقال داد. شبكه هاي محلي كه گاه به آنها شبكه هاي خانگي هم گفته مي شود تكنولوژي دستيابي اشتراكي را اجرا مي كنند. در همه اين شبكه ها مسير انتقال اطلاعات معمولاً كابل كوكسيال، كابل دو سيمه يا كابل فيبر نوري است وجود دارد. ارتباط فيزيكي با شبكه از طريق يك كارت شبكه يا يك كارت رابط شبكه يا NIC كه مخفف عبارات NETWORK INTERFACE CARD است انجام مي پذيرد. كارت شبكه كه يك قطعه سخت افزاري در داخل كامپيوتر است امروزه به شكلهاي مختلف در بازار يافت مي شود. كابل شبكه در نهايت به كارت شبكه متصل است. بعد از اتصال سخت افزاري نرم افزار شبكه ارتباط بين كامپيوتر ها و ديگر تجهيزات را كه هر كدام را يك ايستگاه مي ناميم مديريت مي كند. براي ارسال يك پيغام از يك كامپيوتر يا دريافت آن نرم افزار شبكه پيغام مزبور را به بسته هاي اطلاعاتي تقسيم مي كند. ( البته در صورتيكه پيغام براي قرار گرفتن در يك بسته اطلاعاتي بزرگ باشد.) هر بسته اطلاعاتي غير از اينكه حامل اطلاعات ماست داراي يك سر برگ و يك دنباله است. كه حامل اطلاعاتي خاص آن بسته و مقصد آن است. كه بوسيله اين اطلاعات مشخص مي شود كه بسته ها بايد كجا بروند و چگونه در مقصد به يكديگر متصل شوند.

    كارت شبكه بسته هاي اطلاعاتي را روي شبكه با جرياني از اطلاعات با ايجاد تفييرات در سيگنال هاي الكتريكي ارسال مي كند. وقتي اطلاعات روي كابل شبكه در حال انتقال است هر كارت شبكه مقصد بسته هاي اطلاعاتي را چك مي كند. تا در صورت مطابقت آدرس خود با آدرس مقصد بسته اطلاعات آن را كپي كرده و به كامپيوتر يا دستگاه خود منتقل كند.

    هر LAN يا شبكه محلي توپولوژي يا چيدمان هندسي خود را دارد. سه توپولوژي پايه وجود دارد: باس (گذرگاه) ، رينگ (حلقوي)، استار(ستاره). بيشتر شبكه هاي محلي تركيبي از اين سه چيدمان هستند.

    در توپولوژي باس همه دستگاهها به كابل مركزي يا همان باس متصل مي شوند.


    در توپولوژي رينگ دستگاهها به يك حلقه بسته متصل شده اند. به طوريكه هر دستگاه به دستگاه بعدي متصل مي شود. اين يك توپولوژي قوي است به طوريكه در صورت بروز اشكال در يك دستگاه به احتمال زياد كل شبكه دچار مشكل نمي شود.


    در توپولوژي استار يا ستاره همه دستگاهها به يك هاب (Hub) مركزي متصل مي شوند. و از طريق آن اطلاعات به مقصد هدايت مي شوند. اگر مقصد اطلاعات در داخل شبكه استار باشد هاب آن اطلاعات را به دستگاه مقصد كه مي تواند يك كامپيوتر، پرينتر يا ... باشد انتقال مي دهد ولي اگر مقصد خارج از شبكه استار باشد هاب اطلاعات را به يك روتر ارسال مي كند




    بسته به توپولوژي و تجهيزات و فورمت ارسال اطلاعات يك شبكه محلي كامپيوتري مي تواند تا سرعت 100Mbps به انتقال اطلاعات بپردازد.

    منبع: یادبگیر . کام
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
  14. #29
    Hidd3n
    مدير بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو
    کوچولووو فعال
    تاریخ عضویت
    November 2007
    نوشته ها
    1,534
    34
    32

    پیش فرض

    آقا شهريار اگر اين طوري پيش بري شايد از سعيد هم جلو بزنيا
    لطف كن يكي يكي پست بده تا بچه ها برسن بخونن
    در ضمن شما هم از سيستم كپي پيست استفاده مي كني يه كم آرومتر
    سعي كن پستات رو از ارسال جواب بفرستي و يه كم سليقه به خرج بدي
    من آدم ركي هستم. اميدوارم ناراحت نشي
    يا علي
    بهترین چیز رسیدن به نگاهی ست که از حادثه عشق تر است!
  15. #30
    shahriar_dehgan2009
    کوچولو در حال تلاش فعال شدن

    تاریخ عضویت
    March 2008
    نوشته ها
    162
    0
    10

    پیش فرض

    خب مثل اینکه اینجا سوت کوره یه سوال داشتم !!!!!! برای اولین بار :cry: :cry:
    می خواستم بدونم که چطوری میشه با کامپیوتر بتونیم به ماهواره نگاه کرد (البته بدون افت سرعت و بدون مکث) اره ه مثل ماهواره های دیگه و اگه نیازی به سخت افزار دیگه داره اسمشو بگین!!!!


    :roll: :roll: :roll:
    ترانه گریه کن چشاتو ببند
    shahin-najafi.net
    mpahlavi-15.blogspot.com
صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 16 به 30 از 44

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •