ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 13 از 13
  1. #1
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    16,824
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو

    New22 روانشناسی گوشی تلفن همراه-sms و شخصیت انسان

    روانشناسی گوشی تلفن همراه شما (استیل و زنگ گوشیتونو بگید)
    What Your Cell Phone Says About You

    رینگتون و شخصیت ! زنگ موبایل و شخصیت شناسی


    اگر از گوشی های فلیپ فلاپی یعنی باز-و-بسته-شو (یعنی flip phone ) استفاده می كنید : آدمی هستید كه مایلید كه همه چیز را تحت كنترل داشته باشید و همیشه نگرانید كه نكنه اشتباهی به كسی زنگ بزنید.

    اگر گوشی تلفن تان مستطیل و سنگین بدون در (یعنی candy bar style phone ) و شبیه گوشی های بیسیم خانگی است : آدمی ساده زیست، سنت گرا و كم خرج هستید.
    - اگر گوشی موبایل (بویژه صورتی رنگ) كوچولو و خیلی ریزه میزه و اصطلاحا معروف به pink RAZR phone دارید: خیلی با استایل و دنباله روی مد روز هستید و از اینكه مورد توجه دیگران قرار بگیرید نگرانی ندارید .
    شركت انگلیسی Tesco Mobile یك مطالعه ای در باره رابطه شخصیت آدمها با نوع زنگ تلفن موبایلشون ( ringtone ) روی یكهزار نفر انجام داده ..نتیجه:
    - كسانی كه بجای رینگتون، از صدای خودشون استفاده می كنند آدمهایی خود شیفته ( self-obsessed ) هستند و آدمهایی كه دایما رینگتون عوض می كنند غیرقابل اعتماد و متزلزل هستند.
    - اگر رینگتون شما شبیه صدای زتگ تلفن های مكانیكی قدیمی است آنقدرها هم آدم بانمك و شوخی كه خودتون فكر می كنید نیستید.
    - اگر رینگتون موبایل تون، موزیك متن سریال ها و شوهای تلویزیونی است ، دیگران نسبت به هوش شما شك می كنند.

    - اگر همیشه بجای رینگتون از وایبره ( لرزنده ) استفاده می كنید از دو حالت خارج نیست: یا آدم خیلی مهم و پركاری هستید و هیچوقت فرصت جواب دادن به تلفن را ندارید، و یا اینكه برای آدمهای اطرافتون ارزش قائلید و نمیخواهید آنها از صدای موبایلتون ناراحت شوند. و بهترین همدم برای نشستن در سینما یا اتاق برای تماشای گروهی فیلم هستید.
    - رینگتون های موزیكالی كه موزیك hip-hop یا R&B دارند نشاندهنده اینه كه آدمی با احساس و جوانگرا و امروزی هستید. در مقابلش: موزیك های كلاسیك مثلا بتهوون و موتزارت و اینجور چیزا نشوندهنده سن و سال بالای شماست و كهنه گرایی را نشون میده.... موزیك های جنگولك بازی
    و پر سروصدا ، و یا رینگتون های استاندارد و معمولی هم زیاد طرفدار نداره
    ویرایش توسط sharareh : 2012.10.31 در ساعت 19:30
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  2. #2
    تاریخ عضویت
    November 2010
    نوشته ها
    1,175
    486
    کوچولو رسمی
    کوچولووو فعال

    پیش فرض

    اگر گوشی موبایل (بویژه صورتی رنگ) كوچولو و خیلی ریزه میزه و اصطلاحا معروف به pink razr phone دارید: خیلی با استایل و دنباله روی مد روز هستید و از اینكه مورد توجه دیگران قرار بگیرید نگرانی ندارید .


    جالب بود ممنون
  3. #3
    تاریخ عضویت
    June 2011
    محل سکونت
    : ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡
    نوشته ها
    383
    29
    کوچولو رسمی
    کوچولو پرتلاش برای فعال شدن

    پیش فرض

    حالا اگه هیچ کدوم از این نبود چی؟
    ˜”*°•♥خانه دوست در عرش خداست،خانه دوست در قلب پرنورخداست و بهترین دوست خداست...♥•°*”˜
  4. #4
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    زیر یک سقف کوچک
    نوشته ها
    6,200
    213
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فوق فعال

    پیش فرض

    خانوم مدیر ممنون.
    ولی یکم ناقص بود.
    همه ی حالات رو شامل نمی شد.
    ولی با همه اینها بازم ممنون.
    اگر اشکم ز چشمانم بریزد
    اگر خنده ز لبهایم گریزد
    اگر با اشک من دریا بسازند
    اگر با خنده ام رویا بسازند
    اگه غم با دلم شود هم آغوش
    نخواهم کرد تو را هرگز فراموش
  5. #5
    تاریخ عضویت
    August 2010
    محل سکونت
    !رادیو زنـدگـی!
    نوشته ها
    22,480
    30,444

     

    پیشکسوت کوچولو

    پیش فرض

    اگر گوشی تلفن تان مستطیل و سنگین بدون در (یعنی candy bar style phone ) و شبیه گوشی های بیسیم خانگی است : آدمی ساده زیست، سنت گرا و كم خرج هستید.
    - اگر همیشه بجای رینگتون از وایبره ( لرزنده ) استفاده می كنید از دو حالت خارج نیست: یا آدم خیلی مهم و پركاری هستید و هیچوقت فرصت جواب دادن به تلفن را ندارید، و یا اینكه برای آدمهای اطرافتون ارزش قائلید و نمیخواهید آنها از صدای موبایلتون ناراحت شوند. و بهترین همدم برای نشستن در سینما یا اتاق برای تماشای گروهی فیلم هستید.


    البته از هفته دیگه :اگر از گوشی های فلیپ فلاپی یعنی باز-و-بسته-شو (یعنی flip phone ) استفاده می كنید : آدمی هستید كه مایلید كه همه چیز را تحت كنترل داشته باشید و همیشه نگرانید كه نكنه اشتباهی به كسی زنگ بزنید.

    - اگر همیشه بجای رینگتون از وایبره ( لرزنده ) استفاده می كنید از دو حالت خارج نیست: یا آدم خیلی مهم و پركاری هستید و هیچوقت فرصت جواب دادن به تلفن را ندارید، و یا اینكه برای آدمهای اطرافتون ارزش قائلید و نمیخواهید آنها از صدای موبایلتون ناراحت شوند. و بهترین همدم برای نشستن در سینما یا اتاق برای تماشای گروهی فیلم هستید.


  6. #6
    تاریخ عضویت
    February 2011
    نوشته ها
    4,771
    3,550
    كوچولوي بد - اخراج شده

    پیش فرض

    اگر از گوشی های فلیپ فلاپی یعنی باز-و-بسته-شو (یعنی flip phone ) استفاده می كنید : آدمی هستید كه مایلید كه همه چیز را تحت كنترل داشته باشید و همیشه نگرانید كه نكنه اشتباهی به كسی زنگ بزنید.


    گاهي : اگر همیشه بجای رینگتون از وایبره ( لرزنده ) استفاده می كنید از دو حالت خارج نیست: یا آدم خیلی مهم و پركاری هستید و هیچوقت فرصت جواب دادن به تلفن را ندارید، و یا اینكه برای آدمهای اطرافتون ارزش قائلید و نمیخواهید آنها از صدای موبایلتون ناراحت شوند. و بهترین همدم برای نشستن در سینما یا اتاق برای تماشای گروهی فیلم هستید.
    گاهي هم بالعكس....
  7. #7
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    16,824
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو

    پیش فرض

    جهان هر اندازه پیشرفته*تر می*شود، نیاز انسان تنها به ارتباط هم بالاتر می*رود. انسان صنعتی که خود، آرمان*ها و انگیزه هایش را گرفتار جهان مدرن می*بیند ناگزیر است آن را پذیرفته و تابع آن باشد اما در فطرت خود در اوج شکوفایی و تکنولوژی دنبال عنصر دیگری است تا او را از تنهایی رها کند.

    بنابراین او باز هم تکنولوژی را تنها راه تسکین دردهای خود دانسته و با پیشرفته تر کردن آن سعی می*کند ارتباط خود را گسترش دهد.

    بطوری که بعد از انقلاب صنعتی ارتباط انسان از تلگراف به تلفن تحول پیدا کرد و اکنون عمده ارتباط*های بین فردی و یا حتی جمعی با وسیله پیشرفته*تر مخابراتی یعنی تلفن*های همراه شکل می*گیرد. او همراه با توسعه علم سعی می*کند دلتنگی*هایش را کاهش دهد

    مثل اینکه تلاش دارد سیستمی را اختراع کرده تا افراد هنگام صحبت کردن با تلفن همراه بدون در نظر گرفتن بعد مسافت تصویر یکدیگر را هم ببینند.


    با این پیشرفت و توسعه در زندگی مدرن امروزی آنچه بیشتر از هر چیز جلب توجه می*کند. اثر ورود این قبیل دستاوردهای بشری در زندگی آنها است. تئوری*های اولیه جامعه*شناسی و روانشناسی اجتماعی اثر تکنولوژی را بر زندگی انسان اثری جامع*تر دانسته و معتقد است


    تنها تکنولوژی است که به فرآیندهای فکری و روانی افراد تأثیر می*گذارد. در حالی که مطالعات گسترده*تر نشان داده است که این رفتار و خواسته*ها و برخوردهای انسان است که بر تکنولوژی تأثیر متقابل می*گذارد.


    ورود فرهنگ جدید ارتباطی


    در هر حال هم تکنولوژی تحت*تأثیر شخصیت و روند فکری افراد قرار می*گیرد و هم آدمی متأثر از تکنولوژی و دنیای مدرن خویش است. بدین ترتیب مطالعات زیادی پیرامون اثرات تکنولوژی بر زندگی افراد صورت گرفته است و نتایج جالبی نیز به*دست آمده است.


    دکتر علیرضا شریفی یزدی، جامعه*شناس و عضو پژوهشکده خانواده در این باره می*گوید: «دنیای معاصر ما دو ویژگی بارز دارد و آن هم بالا بودن حجم تبادل اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی میان افراد است. این دو ویژگی کاملاً در وسیله ارتباطی تلفن همراه قابل مشاهده است.



    زیرا تلفن همراه امروزی دستگاه چند رسانه*ای است که افراد می*توانند اخبار را از آن ردیابی کرده و به اینترنت و شبکه*های روز دنیا متصل شوند و حتی از طریق آن به تحصیل مجازی در دانشگاه بپردازند. در همه این حالات این دستگاه مدرن روی زندگی انسان*ها و ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی*شان تأثیر می*گذارد.


    نسل*های گذشته به*دلیل محدودیت ارتباطی با افراد کمتری ارتباط فکری داشته*اند و امروزه تلفن همراه با ورود به زندگی افراد دایره جغرافیایی دوستان را بیشتر پوشش می*دهد.

    امروزه ثابت شده است هر وسیله*ای پس از ورود به بازار فرهنگ خاصی را وارد آن جامعه می*کند.

    کشورهایی که مبدأ هستند و مبدع تلفن همراه و تکنولوژی*های بعدی آن هستند معمولاً به*طور راحت*تری فرهنگ استفاده را در آن جامعه رواج می*دهند،


    اما وقتی این تکنولوژی به سایر کشورهای مصرف*کننده سوق داده می*شود طبیعی است که نیاز به صرف زمان و آگاهی بیشتری برای فرهنگ*سازی دارد.


    گاهی اوقات این تکنولوژی باعث تغییر فرهنگ یک جامعه نیز می*شود. به*طور مثال پس از ورود این قبیل وسیله*های ارتباطی به کشور ما فرهنگ رفت و آمد رودررو خانوادگی و صله رحم و ارتباط چهره به چهره کاهش پیدا کرده و به مرور زمان فرهنگ ارتباط تلفنی جایگزین آن شده است.


    با این مثال می*توان پی برد که علت مقاومت*های روزبه*روز خانواده*ها در برابر پیامدهای منفی این وسیله ارتباطی چیست؟!


    پیامدهای منفی استفاده از تلفن همراه


    اگرچه تلفن همراه با همه فواید ارتباطی*اش عضو جدایی*ناپذیر زندگی ما است و فواید آن بیشتر از ضررهایش است اما از پیامدهای منفی آن که ناشی از همان تضاد و دوگانگی فرهنگی است نیز نباید غافل شد. دکتر شریفی یزدی می*گوید: «ارتباطات سهل و آسان از طریق دستگاه تلفن همراه باعث شده



    امکان نظارت والدین بر فرزندان و رفتار آنها کمتر باشد. در نتیجه کیان خانواده دچار مشکلات جدیدی می*شود مثل اینکه فرزندانشان با شبکه*هایی از افراد ناهمساز آشنا می*شوند و با انبوه*سازی شبکه*های تلفنی، فرزندان حتی سیم*کارت*های متعددی در اختیار داشته و کنترل آنها از سوی والدین با مشکلات بیشتری روبه*رو است.


    پیشرفت تکنولوژی دستگاه*های موبایل نیز امکانات نامناسب و خارج از سن مثل بلوتوث*های ضداخلاقی و شرم ستیز را در اختیار کودکان قرار می*دهد.


    دکتر عزت*اللـه کردمیرزا، روانشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز درباره پیامدهای منفی این وسیله ارتباطی می*گوید: «وقتی گوشی*های تلفن همراه به مرور پیشرفته*تر می*شوند افراد احتیاج کمتری به برقراری ارتباط پیدا می*کنند.



    آنها با یک پیامک نیاز ارتباطی را کمتر کرده و ارتباط بین فردی و انسانی را به حداقل می*رسانند و در نتیجه یک آسیب نو ظهور تغییر فرهنگ، عاطفه و احساس افراد را تهدید می*کند.



    بعضی افراد هم با نداشتن تلفن همراه احساس خلأ می*کنند. ناگوارتر اینکه در برخی فرهنگ*ها تعداد سیم*کارت*های فروخته شده را شاخص توسعه یافتگی آن جامعه می*دانند



    غافل از اینکه با این روند شاخص آسیب*زایی جامعه مثل انحرافات کودکان و نوجوانان و تصادفات رانندگی و... نیز بالاتر می*رود و در نتیجه تهدیدی جدی برای جامعه محسوب می*شود.



    در هر حال با دانش به پیامدهای منفی فرهنگی و اجتماعی این وسیله ارتباطی دکتر شریفی یزدی تنها راه رهایی از این پیامدها را آموزش صحیح می*داند و می*گوید: «نظام آموزشی و رسانه*ها موظفند آموزش*هایی را به افراد داده و خانواده*ها را در طریقه استفاده فرزندانشان از این وسیله راهنمایی کنند.



    اینکه چقدر آنها را در استفاده از تلفن همراه آزاد گذاشته و در برابر استفاده نامناسب از این وسیله چه برخوردی را به کار گیرند؟!



    یکی از آموزش*هایی که لازم است به افراد داده شود روش استفاده از تلفن همراه در مکان*های عمومی است.



    دو دانشمند انگلیسی در سال 1999 یک تحقیق میدانی درباره استفاده از تلفن همراه به عمل آوردند و به این نتیجه رسیدند که عمده تماس*های افراد در خیابان*ها و مکان*های عمومی شکل می*گیرد



    و افراد در این مکان*ها به طور ناخودآگاه تمایل دارند با صدای بلندتری صحبت کنند و آنها از بودن گوشی تلفن همراهشان احساس امنیت خاطر بیشتری می*کنند.



    خوشبختانه با گذشت چند سال از ورود این تکنولوژی به کشور ما فرهنگ استفاده از آن در خیابان*ها و مکان*های عمومی تغییر کرده و افراد در مکان*های سربسته و شلوغ سعی می*کنند کمتر از این وسیله استفاده کرده و یا با صدای آرام با آن صحبت کنند.



    با این وجود هنوز زمینه*های فرهنگ*سازی، تحقیقی و آموزشی پیرامون استفاده از تلفن همراه ادامه دارد. یکی از این زمینه*ها استفاده از زنگ تلفن همراه در مکان*های مختلف است.


    شخصیت روانی افراد و زنگ تلفن همراه



    به طور کلی شخصیت روانی افراد تحت تأثیر عوامل متفاوتی قرار می*گیرد، یکی از این عوامل ورود تکنولوژی به زندگی آنها است. بنابراین روان*شناسان و جامعه*شناسان نیز از این پدیده نوظهور اجتماعی به آسانی گذر نکرده و تحقیقات چندی را به عمل آوردند.

    دکتر کردمیرزا در این باره می*گوید: «در روان*شناسی


    5 عامل بزرگ شخصیت مطرح است که براساس آن افراد به پذیرای تجربه، انعطاف*پذیر، برون*گرا، درون*گرا یا در خودمانده و سازگار و یا توافق جو تقسیم می*شوند.


    با این تعریف و دسته*بندی افرادی که از تکنولوژی*های نو استفاده می*کنند افرادی هستند که پذیرای تجربه*اند، انعطاف*پذیر، برون*گرا و سازگارند و آن دسته از افرادی که از تکنولوژی*های نو استقبال نمی*کنند



    افرادی هستند که انعطاف*پذیری*شان در سطح پائین*تری قرار دارد و پذیرای تجربه*های جدید نبوده و افرادی در خود مانده*اند.



    محسن ایمانی، روان*شناس نیز در این باره می*گوید: «افراد براساس شغل، جنسیت، موقعیت اجتماعی و... استفاده*های متفاوتی از گوشی تلفن همراه دارند



    و نسبت نیازشان به این تکنولوژی هم متغیر است. ولی به طور کلی گفته شده است که برخی شخصیت*ها مثل شخصیت*های خجالتی سعی می*کنند از طریق تلفن همراه با دیگران ارتباط برقرار کنند.



    همچنین بین شخصیت افراد و انتخاب زنگ تلفن همراهشان رابطه مستقیم برقرار است. به طور مثال فردی که شخصیت آرامی *دارد از زنگ*های با ریتم آرام استفاده می*کند و شخصیت*های رؤیایی به سراغ زنگ*هایی می*روند که ریتم ملایمی داشته و آنها را در رؤیاهایشان غرق می*کند.


    بنابراین انتخاب برخی زنگ*ها دلیل عاطفی داشته و فرد با شنیدن آن آهنگ خاطراتی برایش تداعی می*شود و افراد هیجانی از آهنگ*هایی با ریتم تند استفاده می*کنند. از این رو هر فرد براساس روحیات و تمایلاتش از زنگ*هایی خاص استفاده می*کند.



    تعدادی از دانشمندان تحقیقی در این زمینه به عمل آوردند. آنها قبل از بررسی استفاده افراد از گوشی تلفن همراه از آنان خواستند تا پرسشنامه شخصیت را پر کنند.



    سپس ریتم*های آهنگ تلفن همراه را به چند دسته زنگ*های ضربه*ای، خاموش (سایلنت)، آرام و با هارمونی بالا، بلند و با ریتم تند آهنگ*های معروف دسته*بندی کردند. آنها در نتایج تحقیق خود دریافتند افرادی که از زنگ*های ضربه*ای و غیرمنتظره استفاده می*کنند



    مثل صدای بوق یک کامیون یا صدای حیوانات و... معمولاً شخصیت*های غیرقابل پیش*بینی دارند و نیازمند جلب توجه عامه مردم هستند. گفته می*شود این افراد غالباً بلوغ فکری*شان در سال*های بالاتر عمر آنها رخ می*دهد. البته برخی افراد نیز به طور غیرمنتظره*ای صدای یک کودک یا یکی از اعضای خانواده خود را روی زنگ تلفن همراهشان قرار می*دهند



    که این موضوع نیز نشانگر وسواس فکری آنها است. افرادی که سعی می*کنند در موقعیت*های مختلف از صدای خاموش یا در اصطلاح تکنولوژیک آن، «سایلنت» استفاده *کنند شخصیت*هایی محتاط داشته که بیشتر جویای امنیت هستند و صدای ناگهانی و تکان*دهنده تلفن همراه آنها را بی*قرار و مضطرب می*کند.

    همچنین کسانی که از آهنگ*هایی با ریتم آرام و نت*های با هارمونی بالا استفاده می*کنند


    معمولاً خواهان زندگی آرام و بی*دغدغه بوده و درون*گرا هستند و بیشتر از هر چیز جویای آرامش*اند. البته توصیه غالب روان*شناسان اجتماعی و جامعه*شناسان بر این است که افراد از این زنگ*ها استفاده کنند. زنگ*های معمولی که در موقعیت و مشاغل متعدد، مناسب است.



    خصوصاً افرادی که به طور مداوم با اقشار متفاوت جامعه در ارتباط هستند این زنگ می*تواند بهترین انتخاب برای آنان باشد. انتخاب آهنگ*های معروف ویژه کسانی است که سلیقه*های فردی خاصی دارند. خصوصاً کسانی که از موسیقی*های خاص استفاده می*کنند این ویژگی در آنها بارزتر است


    و معمولاً گفته می*شود این افراد تفکرات اندیشمندانه*ای درباره استفاده از گوشی تلفن همراه دارند. البته افرادی نیز هستند که از موسیقی*های قدیمی برای زنگ موبایل خود استفاده می*کنند که در این صورت گفته می*شود آنها افرادی هستند که خاطرات قدیمی*شان را بیشتر دوست داشته و روحیه باستانی دارند.



    با این تفاسیر با گسترش تکنولوژی بررسی*های جامعه*شناختی و انسان*شناسی نیز ادامه دارد و به نظر می*رسد برای فرهنگ*سازی ورود تکنولوژی جدید به جامعه ابتدا می*بایست تحقیقات و پژوهش*های جامعه*شناختی و روان*شناسی متناسب با فرهنگ شکل گیرد.
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  8. #8
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    16,824
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو

    پیش فرض

    رابطه شخصیت و sms

    شاید برای تان جالب باشد بدانید چه نوع پیامک هایی توسط چه شخصیت هایی فرستاده می شود. تحقیقات روان پزشکی نشان داده است که:


    1. کسانی که پیام های پرخاشگرانه، تهدید آمیز یا شوخی های زننده ارسال می کنند و به نوعی ایجاد مزاحمت می کنند، صفات شخصیتی ضد اجتماعی یا غیر اجتماعی دارند.


    2. افرادی با صفات شخصیتی پارانویید (بد گمان) عموماً ترجیح می دهند پیامک نفرستند، زیرا می ترسند علیه خود آنان مورد استفاده قرار گیرد.


    3. کسانی که گاهی پیامک های عاشقانه و دوستانه و گاهی پیامک های حاکی از نفرت و بی مهری ارسال می کنند و به طور کلی همیشه بین دو قطب متفاوت نوسان دارند، احتمالاً شخصیتی مرزی دارند.


    4. افرادی با صفات شخصیتی وسواسی، پس از دودلی ها و صرف وقت زیاد و ویراستن مکرر در مکرر ممکن است پیامکی را ارسال کنند، اما سپس دچار نگرانی می شوند که مبادا پیامک آنان نرسیده باشد. بنابراین پیامک را دوباره و سه باره ارسال می کنند و حتی ممکن است تلفنی بپرسند که پیامک شان رسیده یا نه! و پس از اطمینان از رسیدن پیامک دچار این نگرانی می شوند که آیا گیرنده پیامک متوجه منظور آنان شده است یا نه.


    5. برخی افراد انتظار دارند مرتباً به وسیله پیامک از آنان احوالپرسی شود و مورد تحسین و تشویق قرار گیرند و این موضوع سبب احساس شادی پیش از حد در آنان می شود. اما اگر روزی پیامکی دریافت نکنند. یا مورد تشویق و ستایش قرار نگیرند، به شدت افسرده می شوند. این ویژگی در افراد خود شیفته زیاد دیده می شود.


    6. افراد مانیک (شیدا) و هیپوماتیک (نیمه شیدا) ممکن است در یک روز صدها پیامک به آشنایان ارسال کنند و گاهی شب ها هم این کار را ادامه می دهند و عموماً هم پیام آنان را شوخی های نامناسب تشکیل می دهد.


    7. فردی که از ارتباط با دیگران می ترسد، می کوشد با ارسال و دریافت پیامک به نوعی «شبه ارتباط » نایل شود و بر احساس ترس و عدم کفایت خویش غلبه کند. وی ممکن است به این کار اعتیاد هم پیدا کند.


    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  9. #9
    تاریخ عضویت
    June 2013
    محل سکونت
    همه جای ایران سرای من است
    نوشته ها
    1,092
    651
    کوچولووو فعال

    پیش فرض

    منم گوشیم مستطیل و سنگین و بدون درهههههه
    درست بود همش....ولی خیلی هم سنت گرا نیستماااا
    ولله چادرم را دوست دارم؛خاکی هم که بشود بیشتر...قداستش را نشکنید! ارثیه مادرم فاطمه (س) است..
  10. #10
    تاریخ عضویت
    December 2012
    محل سکونت
    دوست دارم در نزدیکی خداباشم.....
    نوشته ها
    6,537
    3,186
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فعال همیشگی

    پیش فرض

    ملسی
    دلم یک مزرعه می خواهد
    یک تو،یک من
    و گندم زاری طلایی رنگ
    که هوایش آکنده از عطرتو باشد ..

  11. #11
    تاریخ عضویت
    January 2013
    محل سکونت
    اینجا
    نوشته ها
    6,620
    3,346
    كوچولو رسمي
    کوچولووو فعال همیشگی

    پیش فرض

    مرسي
    همش درست بود
    بهـشت همینجـاس که زشـت ترین جاسـت :)
  12. #12
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    29,917
    16,824
    مدیر بازنشسته

     

    پیشکسوت کوچولو

    پیش فرض

    شخصیت شناسی از روی اس ام اس

    برای پی بردن به شخصیت افراد راه*های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها توجه به متن پیامک*هاست. در واقع درمتن برخی از پیامک*ها نشانه*هایی وجود دارد که ما را به سمت شناخت شخصیت طرف مقابل هدایت می*کند. با این وجود این موضوع کاملا قطعی نیست و نمی*توان به*طور دقیق در این باره قضاوت کرد. در مجموع می*توان گفت بر اساس محتوا و شکل جملات و لحن گفتاری که در پیامک*های افراد تکرار و برداشت می*شود، می*توان آنها را در تیپ*های شخصیتی مختلفی قرار داد که به برخی از این موارد اشاره می*کنیم. البته نمی*توان گفت هر پیامکی اگر شبیه به موارد مذکور باشد، حتما شخص در آن تیپ قرار می*گیرد. در اين مورد شناخت مناسب از طرف مقابل می*تواند تعیین*کننده*تر باشد.

    شخصیت مهرطلب

    هرگاه متوجه شدید فردی در پیامک*هایش از کلمات محبت*آمیز زیاد استفاده می*کند شاید بتوانید او را در دسته شخصیت*های مهرطلب قرار دهید. این افراد عاشق دریافت مهر و محبت دیگران هستند. به شما محبت می*کنند و انتظار دارند حتی در پیامک*های*تان چنین محبتی را نثارشان کنید و اگر غیر از این باشد، ناراحت و دلگیر می*شوند. آنها می*خواهند مورد نوازش دیگران قرار گیرند و از سوی اطرافیان تایید شوند. در مجموع باید گفت شخصیت*های مهرطلب همواره به دنبال جلب حمایت و توجه سایرین هستند و البته این کار را به وفور خودشان هم انجام می*دهند.

    نمونه پیامک*ها: خیلی دوستت دارم دائم به فکرتم. کی ببینمت؟ دوستم داری؟ چقدر کم تماس می*گیری (انواع و اقسام جملات محبت*آمیز و حامیانه در پیامک*های این افراد دیده می*شود).



    شخصیت کنترل*گر

    پیامک*هایی که با پرسش و بررسی شرایط طرف مقابل شروع می*شود، از کنترل*گر بودن شخصیت ارسال*کننده پیامک خبر می*دهد. برای این افراد مهم است که بر اوضاع و اطرافیان کنترل داشته باشند و اگر احساس کنند این کنترل به نوعی خدشه*دار شده، عصبانی و ناراحت می*شوند بنابراین در ادبیات پیامک این افراد می*بینیم که پرسش*هایی در مورد زمان و مکان وجود دارد و اگر پاسخ درستی دریافت نکنند، ممکن است پیامک*های*شان لحن تندی پیدا کرده و حتی جملات توهین*آمیز هم در آنها دیده شود.

    نمونه پیامک*ها:کی بر می*گردی؟ رسیدی حتما به من خبر بده، چرا نگفتی قراره بعد از کلاس جای دیگه هم بری؟ به خواهرت زنگ بزن بگو ما نمی*آییم، برای خرید صدبار گفتم با من برو تا بهت بگم چی بخری و از کجا بخری و... .

    شخصیت قدرت*طلب

    افرادی که شخصیت قدرت*طلب دارند در پیامک*های*شان هم به شما دستور می*دهند. مرتب تاکید می*کنند امروز باید چه کار کنید و کجا بروید. در پیامک*های این افراد جملات دستوری و تاکیدی به وفور دیده می*شود. در واقع این افراد می*خواهند این پیام را به شما منتقل کنند که قوی، قدرتمند و برتر هستند و از راه پیامک*ها توانایی و قدرت*شان را به رخ بکشند. شاید هم در پیامک*های*شان ببینید که به شما می*گویند امروز به فردی تحکم کرده*اند یا شخصی را سرجای خود نشانده*اند و امثال آن.

    نمونه پیامک*ها: باید امروز به موقع بیای و گرنه خودت می*دونی، من نمی*دونم... باید بری خرید، چرا هرچی می*گم گوش نمی*دی؟ امروز حال یکی از همکارانم را حسابی گرفتم پررو شده بود و... .

    شخصیت وسواسی

    در پیامک*های این افراد تاکید و یادآوری*های فراوانی دیده می*شود. از آنجا که در زندگی*شان نظم و وسواس خاصی وجود دارد، در پیامک*ها هم نسبت به مراقبت از نظم و پیشگیری از به هم ریختگی اوضاع تاکید دارند. گاهی چند پیامک را پشت سر هم می*فرستند و پیامک*های قبلی را تصحیح می*کنند که این موضوع از وسواس آنها حکایت می*کند. البته ممکن است خیلی هم دقیق و حساب شده پیامک*ها را ارسال *کنند و هر پیامک را چند بار بخوانند.

    نمونه پیامک*ها: یادت نره چی بهت گفتم، چند بار بگم باید این کار رو درست انجام بدي، حتما نیم*ساعت زودتر بیا که دیر نشه، همه*چیز را مرتب کردم دست به چیزی نزن و... .

    شخصیت استرسی

    استرس و اضطراب در پیامک*های این افراد موج می*زند و نوشته*های*شان بیشتر حاوی دلواپسی و نشان دهنده به هم خوردن تعادل درونی است. خیلی وقت*ها هم به دلیل اینکه همراه با استرس و نگرانی پیامک می*فرستند، در نوشته*های*شان غلط*های نوشتاری دیده می*شود چون از شدت اضطراب به سرعت تایپ می*کنند. اگر این رفتار*ها در ارسال پیام فردی تکرار شود شاید بتوان گفت او در گروه شخصیت*های استرسی قرار دارد.

    نمونه پیامک*ها: نمی*تونم صبر کنم، زود زنگ بزن، چرا جواب نمی*دی دارم دیوانه می*شم.

    شخصیت بدگمان

    برای شخصیت*های بدگمان مهم است که بدانند دیگران کجا هستند و چه کار می*کنند. آنها براساس تیپ شخصیتی*شان نسبت به اطرافیان سوء*ظن دارند و می*خواهند از این موضوع مطمئن شوند که خطری ارتباطات آنها را تهدید نمی*کند. این بدگمانی*ها فقط به جنس مخالف مربوط نمی*شود، شخصیت*های بدگمان حتی نسبت به افراد همجنس خودشان هم سوء*ظن دارند و می*ترسند که مبادا در غیاب آنها توطئه*ای علیه*شان شکل گیرد.

    نمونه پیامک*ها: وقتی من تماس گرفتم با کی صحبت می*کردی؟ چرا دیر به پیامک*ها جواب می*دی؟ صدای کسی می*آمد مگر نگفتی تنهایی و ... .

    شخصیت توجه*طلب

    این افراد دل*شان می*خواهد مورد توجه دیگران قرار گیرند و برای اینکه توجه مورد نیازشان را به*دست آورند، از جملات یا متن*های طنزآمیز استفاده می*کنند.

    نمونه پیامک*ها: تو حوضی که ماهی نباشه قورباغه سالاره! گربه دستش به گوشت نمی*رسه می*گه عیبی نداره به*جاش سویا می*خورم! می*دونی فرق تو با ریش چیه؟ ریش اصلاح می*شه ولی تو اصلاح نمی*شی و... .



    شخصیت نگران

    اشخاصی که مدام پیگیر سلامت و حال خوب شما هستند و بر سالم بودن*تان تاکید می*کنند در دسته شخصیت*های نگران قرار می*گیرند که در پیامک*های*شان آثاری از نگرانی دیده می*شود. گاهی هم به*طور بدبینانه فکر می*کنند که شاید حال*تان خوب نباشد و از این بابت بیشتر نگران می*شوند. شخصیت*های نگران انتظار دارند حال و احوال*تان را به سرعت گزارش دهید و اگر کمی درنگ کنید به دلواپسی و نگرانی*های*شان دامن می*زنید.

    نمونه پیامک*ها: داروهایت را به موقع خوردی؟ تصادف نکردی؟ سالم رسیدی؟ از آن مسیر نرو شلوغه تصادف می*کنی و... .

    شخصیت ضعیف و خجالتی

    صحبت تلفنی برای برخی از افراد خجالتی دشوار است. به راحتی نمی*توانند ارتباط کلامی برقرار کنند و با سایرین در تعامل باشند. از این رو ارسال پیامک برای آنها روش ارتباطی ساده*تری است چون هنگام ارسال پیامک وقت و فرصت کافی دارند تا حرف*های*شان را راحت*تر بزنند. شخصیت*های خجالتی وقتی می*خواهند ابراز احساسات کنند، دچار اضطراب می*شوند و ترجیح می*دهند در لفافه و پشت پرده صحبت کنند. افراد ضعیف هم عزت*نفس پایینی دارند و قدرت ابراز وجود آنها پایین است. این افراد در پیامک*ها هم خودشان را کوچک نشان می*دهند و طرف مقابل را بزرگ می*بینند.

    نمونه پیامک*ها:حرف شما درسته، من در حدی نیستم که بخوام نظر بدم، هرچی شما بگید و کلمه چشم هم زیاد در پیامک*شان به چشم می*خورد و... .

    شخصیت بی*توجه

    برخی افراد به پیامک*های ارسالی دیر پاسخ می*دهند که اگر به دلیل مشغله زیادشان نباشد، می*توان آنها را در گروه شخصیت*های بی توجه جای داد. این اشخاص مسئولیت*پذیر نبوده و برای دیگران ارزشی قائل نیستند. البته این احتمال وجود دارد که شخصیت*های مغرور هم مانند شخصیت*های بی*توجه به پیامک*ها دیر پاسخ دهند چون با این کار می*خواهند این پیغام را منتقل کنند که ما مهم هستیم.

    تاثیر زبان گفتاری در پیامک*ها

    دکتر شقایق نظر زاده، زبان*شناس

    با وجود مکتوب بودن، پیامک*ها اصولا بازتاب سبک گفتاری افراد هستند. اگر هر فرد را مجموعه*ای از مشخصه*های اجتماعی از جمله میزان تحصیلات، طبقه اقتصادی و شغل و ویژگی*های فردی مثل سن و جنس بدانیم پیامک*های او متاثر از این عوامل خواهد بود.

    ارتباط پيامک با شخصيت افراد

    اگرچه پیامک، فرم نوشتاری دارد اما واجد ویژگی*های زبان گفتاری است. از جمله اینکه غیررسمی و شخصی است. از این رو با تحلیل سبک پیامک*ها می*توان به اطلاعات زیادی درباره فرستنده*های آنها دست یافت. به عنوان مثال طبق تحقیقات اخیر اگر در شرایط مساوی از جمله هزینه و زمان و فوریت موضوع، فردی بین فرستادن پیامک و تماس تلفنی، فرستادن پیامک را ترجیح دهد از لحاظ شخصیتی درون*گرا و خجالتی قلمداد می*شود یا افرادی که در فرستادن پیام*ها اصول رسمی بودن را رعایت می*کنند مایلند فاصله اجتماعی خود را با مخاطب حفظ کنند.

    تفاوت پیامک*های زنان و مردان

    تاثیر جنسیت در کاربرد زبان همواره یکی از جذاب*ترین موضوع*های مورد بحث برای زبان*شناسان بوده است. مطالعات زبان*شناسی نشان می*دهد از این لحاظ تفاوت*های معناداری بین زنان و مردان دیده می*شود. در زمینه کاربرد پیامک*ها هم یافته*های جالبی وجود دارد. به عنوان مثال می*توان به این نکته اشاره کرد که اگرچه مردان زودتر از زنان به تلفن همراه دسترسی داشته*اند اما فرهنگ محتوایی پیامک، بسیار وامدار کاربران زن این تکنولوژی بوده است؛ تا جایی که در بسیاری از جوامع، پیامک بیشتر ابزار ارتباطی زنانه*تلقی می*شود. از نظر فرمی می*توان گفت پیام*های مردان به مراتب کوتاه*تر از پیام*های زنان است یا اینکه زنان به مراتب بیشتر از مردان به درج علائم سجاوندی مثل کاما و نقطه توجه دارند یا از سلام و خداحافظ و عبارت*هایی برای این کار بیشتر بهره می*گیرند. از نظر محتوا نیز زنان با مردان تفاوت*هایی دارند. آقایان بیشتر درمورد موضوعات ملموس و غیرشخصی پیام ارسال می*کنند اما پیام*های خانم*ها بیشتر ماهیتی احساسی و اجتماعی دارد. به جز اینها خانم*ها خود را مقید می*دانند پس از دریافت پیامک در اسرع*وقت به آن پاسخ دهند اما بعضی از آقایان به هیچ*وجه در این رابطه الزامی را احساس نمی*کنند .
    ناشنوا باش وقتی همه از محال بـودن آرزوهایت سخن می گویند...
  13. #13
    تاریخ عضویت
    November 2012
    محل سکونت
    ღ|. حـَوالـی روستـاهـایِ دور اُفتـاده♥.|ღ
    نوشته ها
    14,380
    15,293
    مدیر بخش مذهبی و مسابقات

     

    کادر مدیریتی

    پیش فرض

    -اگر گوشی تلفن تان مستطیل و سنگین بدون در (یعنی candy bar style phone ) و شبیه گوشی های بیسیم خانگی است : آدمی ساده زیست، سنت گرا و كم خرج هستید.
    - اگر همیشه بجای رینگتون از وایبره ( لرزنده ) استفاده می كنید از دو حالت خارج نیست: یا آدم خیلی مهم و پركاری هستید و هیچوقت فرصت جواب دادن به تلفن را ندارید، و یا اینكه برای آدمهای اطرافتون ارزش قائلید و نمیخواهید آنها از صدای موبایلتون ناراحت شوند. و بهترین همدم برای نشستن در سینما یا اتاق برای تماشای گروهی فیلم هستید.


    ×

    شخصیت کنترل گر


    پیامک هایی که با پرسش و بررسی شرایط طرف مقابل شروع می شود، از کنترل گر بودن شخصیت ارسال کننده پیامک خبر می دهد. برای این افراد مهم است که بر اوضاع و اطرافیان کنترل داشته باشند و اگر احساس کنند این کنترل به نوعی خدشه دار شده، عصبانی و ناراحت می شوند بنابراین در ادبیات پیامک این افراد می بینیم که پرسش هایی در مورد زمان و مکان وجود دارد و اگر پاسخ درستی دریافت نکنند، ممکن است پیامک های شان لحن تندی پیدا کرده و حتی جملات توهین آمیز هم در آنها دیده شود.

    نمونه پیامک ها:کی بر می گردی؟ رسیدی حتما به من خبر بده، چرا نگفتی قراره بعد از کلاس جای دیگه هم بری؟ به خواهرت زنگ بزن بگو ما نمی آییم، برای خرید صدبار گفتم با من برو تا بهت بگم چی بخری و از کجا بخری و...
    چون شدم صید تو برگیر و نگهدار مرا



    فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ (یوسف-64)
نمایش نتایج: از 1 به 13 از 13

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •